منتخبین پنجمین دوره مسابقه دانش آموزی نور تقدیر شدند به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  منتخبین پنجمین دوره مسابقه دانش آموزی نور تقدیر شدند  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی (ص)، در اختتامیه پنجمین دوره مسابقه دانش آموزی نور؛ گرامیداشت ابوریحان بیرونی از منتخبین پنجمین دوره […]

منتخبین پنجمین دوره مسابقه دانش آموزی نور تقدیر شدند

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  منتخبین پنجمین دوره مسابقه دانش آموزی نور تقدیر شدند  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی (ص)، در اختتامیه پنجمین دوره مسابقه دانش آموزی نور؛ گرامیداشت ابوریحان بیرونی از منتخبین پنجمین دوره مسابقه دانش آموزی نور با حضور ابراهیم حاج ابراهیمی عضو هیئت مدیره بنیاد مصطفی (ص)، عمبرین گلشاهد مشاور سفیر پاکستان در ایران، سیدعلی عمرانی مدیر اجرایی بنیاد مصطفی(ص) و «حازم فریپور» دبیر پنجمین دوره مسابقه دانش آموزی نور، تقدیر شد.
دبیر مسابقه دانش آموزی نور در در این مراسم گفت: موضوع این مسابقه ساخت فیلم های علمی یک دقیقه ای است. آنچه در این مسابقه از نوجوانان خواستیم این است که فیلم ها به صورت گروهی ساخته شوند.
وی افزود: آثار این مسابقه کیفیت بالا و محتوای علمی خوبی داشتند. برای پنجمین دوره مسابقه، موضوع عمومی با عنوان خطاهای بینایی را اعلام کردیم که داوران از این موضوع غافلگیر شدند چراکه این مبحث در سرفصل مطالب کتاب های درسی نیست.
فریپور ادامه داد: سال های گذشته، آثار منتخب دانش آموزان در برنامه های تلویزیونی به نمایش درآمد که در سال جاری نیز این کار را انجام خواهیم داد.
دبیر مسابقه دانش آموزی نور عنوان کرد: هزار و ۸۶۲ اثر به دبیرخانه مسابقه رسیده که از این تعداد ۱۰۰ فیلم در بخش عمومی مسابقه، منتخب شده اند. یک هزار و ۳۴۳ اثر در بخش عمومی بینایی و خطاهای بینایی و ۵۱۹ اثر در بخش ویژه مدل‌سازی ریاضی بوده است.
فریپور افزود: ۱۹ کشور نیز در این مسابقات شرکت کرده اند که دانش آموزی از پاکستان منتخب شده است.
دبیر مسابقه دانش آموزی نور معیارهای داوری را رعایت اصول ایمنی، دقت علمی، ارائه صحیح و ارائه مستندات اعلام کرد.
به گزارش هاریکا، مسابقه دانش آموزی نور، اولین فعالیت در حوزه دانش آموزی بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) است و با هدف امیدبخشی، هویت سازی و ترویج علم در میان نوجوانان هر ساله و با گرامیداشت نام یکی از چهره های برجسته علم و فناوری جهان اسلام در سطح بین المللی برگزار می‌شود.
دوره اول این مسابقه با گرامیداشت ابن هیثم در سال ۱۳۹۴، دوره دوم با گرامیداشت پروفسور جکی یینگ در سال ۱۳۹۶، دوره سوم با گرامیداشت ابن رزاز جزری در سال ۱۳۹۷ و دوره چهارم با نام و گرامیداشت پروفسور عمریاغی در سال ۱۳۹۸ برگزار شد.
در چهار دوره گذشته بیش از ۱۵ هزار دانش آموز از ۱۱ کشور ایران، مراکش، الجزایر، مالزی، هند، ترکیه، عراق، تانزانیا، تونس، پاکستان و افغانستان در این رویداد شرکت داشته اند. امیدوارم براتون خبر   منتخبین پنجمین دوره مسابقه دانش آموزی نور تقدیر شدند براتون مفید بوده باشه

 
2022-11-13 04:06:26