معجزه لیمو ترش تازه برای دیابتی ها/ پیشگیری از بروز سکته به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  معجزه لیمو ترش تازه برای دیابتی ها/ پیشگیری از بروز سکته  به گزارش خبرگزاری هاریکا، گلبن سهراب، با اشاره به اینکه یک لیموترش کامل ۲۹ کیلوکالری انرژی دارد و فقط ۶ گرم قند دارد اظهار […]

معجزه لیمو ترش تازه برای دیابتی ها/ پیشگیری از بروز سکته

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  معجزه لیمو ترش تازه برای دیابتی ها/ پیشگیری از بروز سکته  به گزارش خبرگزاری هاریکا، گلبن سهراب، با اشاره به اینکه یک لیموترش کامل ۲۹ کیلوکالری انرژی دارد و فقط ۶ گرم قند دارد اظهار کرد: لیموترش منبع ویتامین C، اسید فولیک، پتاسیم و فیبر است.

وی افزود: فیبر مواد غذایی باعث می‌شود قند خون بعد از مصرف آن ماده غذایی زیاد بالا نرود و در عین حال اندیس گلایسمی آب لیمو ترش بالا نیست، یعنی بعد از مصرف آن قند خون با شیب تند بالا نمی‌رود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه وجود پتاسیم و ویتامین C در آب لیمو ترش تازه در کاهش فشارخون نقش دارد، گفت: با توجه به اینکه افراد مبتلا به دیابت بیشتر از افراد معمولی مستعد افزایش فشارخون و بیماری‌های قلبی و عروقی هستند مصرف آب لیموی تازه در حد یک چاشنی در کنار غذا می‌تواند در پیش گیری از بروز فشارخون و بیماری‌های قلبی و عروقی نقش مؤثری داشته باشد.

وی تاکید کرد: ویتامین C موجود در لیموترش تازه در سنتز کلاژن نقش دارد و می‌تواند در استحکام دیواره رگ‌ها و پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی نقش داشته باشد همچنین سیترات پتاسیم موجود در آب لیموترش تازه مانع تشکیل سنگ‌های کلیوی می‌شود، بنابراین مصرف آن به این دسته از بیماران هم توصیه می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی، با بیان اینکه مصرف آب لیمو همراه غذا باعث جذب بهتر آهن می‌شود، تاکید کرد: آب لیمو برای افراد مبتلا به کم خونی فقر آهن هم بسیار مفید است. امیدوارم براتون خبر   معجزه لیمو ترش تازه برای دیابتی ها/ پیشگیری از بروز سکته براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-14 21:49:10