مصرف قهوه به حفظ سلامت کلیه ها کمک می کند به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  مصرف قهوه به حفظ سلامت کلیه ها کمک می کند  به گزارشهاریکا خبر به نقل از هلث دی نیوز، دکتر «چیراگ پریخ»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه جانز هاپکینز مریلند، می‌گوید: «ما از قبل می‌دانیم که […]

مصرف قهوه به حفظ سلامت کلیه ها کمک می کند

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  مصرف قهوه به حفظ سلامت کلیه ها کمک می کند  به گزارشهاریکا خبر به نقل از هلث دی نیوز، دکتر «چیراگ پریخ»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه جانز هاپکینز مریلند، می‌گوید: «ما از قبل می‌دانیم که نوشیدن منظم قهوه با پیشگیری از بیماری‌های مزمن از جمله دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری کبد مرتبط است.»
وی در ادامه افزود: «اکنون می‌توانیم کاهش احتمالی خطر آسیب حاد کلیه را به فهرست رو به رشد مزایای سلامتی کافئین اضافه کنیم.»
محققان داده‌های بیش از ۱۴۰۰۰ بزرگسال آمریکایی را که بین سال‌های ۱۹۸۷ و ۱۹۸۹ با میانگین سنی ۵۴ سال برای مطالعه خطر تصلب شریان انتخاب شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.
شرکت کنندگان در طول ۲۴ سال هفت بار در مورد تعداد فنجان‌های قهوه که در روز می‌نوشیدند مورد نظرسنجی قرار گرفتند: صفر فنجان، یک فنجان، دو تا سه فنجان یا بیش از سه فنجان. در طول دوره بررسی، نزدیک به ۱۷۰۰ مورد آسیب حاد کلیه ثبت شد.
به گفته محققان، آسیب حاد کلیه یک “دوره ناگهانی نارسایی کلیه یا آسیب کلیه است که در عرض چند ساعت یا چند روز اتفاق می‌افتد.”
محققان دریافتند افرادی که هر روز هر مقدار قهوه می‌نوشند، ۱۵ درصد کمتر در معرض خطر آسیب حاد کلیوی قرار دارند و افرادی که دو تا سه فنجان در روز می‌نوشند، ۲۲ تا ۲۳ درصد در معرض خطر کمتری قرار دارند.
پریخ گفت: «ما گمان می‌کنیم که دلیل تأثیر قهوه بر خطر آسیب حاد کلیوی ممکن است این باشد که ترکیبات فعال بیولوژیکی با کافئین یا فقط خود کافئین باعث بهبود عبور خون و استفاده از اکسیژن در کلیه‌ها می‌شود. عملکرد خوب کلیه و مقاومت در برابر آسیب حاد کلیوی به وجود خون و اکسیژن مداوم بستگی دارد.»
تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود قهوه چگونه می‌تواند از کلیه‌ها محافظت کند. محققان خاطرنشان کردند که افزودن شیر، خامه یا شکر نیز می‌تواند بر خطر ابتلاء به آسیب حاد کلیوی تأثیر بگذارد و نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه است.
اما تحقیقاتی که ماه گذشته منتشر شد نشان داد که افزودن مقداری شکر به قهوه همچنان با کاهش خطر مرگ زودرس مرتبط است. امیدوارم براتون خبر   مصرف قهوه به حفظ سلامت کلیه ها کمک می کند براتون مفید بوده باشه

 
2022-06-09 09:09:10