مصدومیت۲ کوهنورد در ارتفاعات میشو به گزارش سایت خبری هاریکا از اخبار آذربایجان شرقی،معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی از مصدومیت ۲ کوهنورد در ارتفاعات میشو شهرستان مرند خبر داد. میرعلی آقاسیدی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت:به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر سقوط ۲ کوهنورد در قله «گوی زنگی» […]

مصدومیت۲ کوهنورد در ارتفاعات میشو

به گزارش سایت خبری هاریکا از اخبار آذربایجان شرقی،معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی از مصدومیت ۲ کوهنورد در ارتفاعات میشو شهرستان مرند خبر داد.

میرعلی آقاسیدی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت:به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر سقوط ۲ کوهنورد در قله «گوی زنگی» از سلسله اتفاقات کوهستان میشوی مرند توسط مرکز کنترل اطلاعات و هماهنگی عملیات معاونت امدادو نجات استان، تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت به منطقه اعزام شد.

وی افزود:این دو نفر به علت سر خوردن و سقوط از ارتفاع، یکی از ناحیه هر دو پا و دیگری از ناحیه سر و صورت و لگن جراحات شدید برداشته بودند.

وی اضاف کرد:در ابتدا با هماهنگی‌های انجام گرفته، نجاتگران پایگاه امداد جاده‌ای شهید رحمت الله اوهانی منطقه یام جمعیت هلال احمر شهرستان مرند به عنوان نزدیک‌ترین پایگاه به ارتفاعات میشو، به منطقه اعزام شدند.

او افزود:در ادامه نیرو‌های پشتیبانی از جمعیت مرکزی هلال احمر مرند به منطقه اعزام شده و متعاقباً به علت سنگینی حادثه و داشتن ۲ مصدوم، نیرو‌های پشتیبان به سرعت از پایگاه امدادکوهستانی شهید باکری سهند معاونت امداد و نجات جمعیت استان و پایگاه شهدای گمنام عون بن علی از تبریز به منطقه اعزام شدند.

سیدی یادآور شد: در مجموع ۴۰ نفر نجاتگر در این عملیات حضور داشتند و ساعت ۲۲ دیشب با انتقال این ۲ نفر حادثه دیده از کوهستان به پایین و اعزام شان به مراکز درمانی، عملیات امداد و نجارت خاتمه پیدا کرد.

وی اظهار کرد:از کوهنوردان عزیز خواهشمندیم در هنگام صعود به ارتفاعات، نکات ایمنی را رعایت کنند تا از بروز حوادث جلوگیری شود، زیرا حوادث کوهستان، حوادث سنگینی است و انتقال مصدومین از کوهستان کار بسیار دشواری است که در گام اول، جان خود کوهنوردان مصدوم را تهدید می‌کند و در گام دوم فعالیت سنگینی را به سیستم امداد و نجات تحمیل می‌کند.

ارتفاعات «میشو» در جنوب غربی شهرستان مرند و شمال شهرستان شبستر با ارتفاع حدود سه هزار متر از جمله مناطق مورد علاقه کوهنوردان آذربایجان شرقی به ویژه مرکز آن، تبریز، برای صعود است که مه ساله تعدادی در آن دچار حادثه می‌شوند.