مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی برای رستوران ها و هتل ها یکی از کاربردترین تجهیزات آشپزخانه‌ صنعتی و رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، ماشین ظرفشویی صنعتی است. همانطور که از نام این دستگاه پیداست از آن برای شستن ظروف استفاده می‌شود و تفاوت آن با ماشین ظرفشویی خانگی در تعداد ظروف و سرعت شستن […]

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی برای رستوران ها و هتل ها

یکی از کاربردترین تجهیزات آشپزخانه‌ صنعتی و رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، ماشین ظرفشویی صنعتی است. همانطور که از نام این دستگاه پیداست از آن برای شستن ظروف استفاده می‌شود و تفاوت آن با ماشین ظرفشویی خانگی در تعداد ظروف و سرعت شستن است. با توجه به اینکه برای خرید ماشین ظرفشویی صنعتی باید هزینه نسبتا بالایی صرف شود، شاید این سوال را مطرح کنید که آیا حتما باید این ماشین را به آشپزخانه خود اضافه کنید یا شست و شوی دستی ظروف کافی است؟ در این مقاله به بررسی مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی

چندین دلیل مختلف وجود دارد که نشان می‌دهد ماشین ظرفشویی صنعتی می‌تواند برای هر کسب و کاری مفید باشد.

1. کاهش هزینه‌ها برای استخدام نیروی انسانی

اگر بخواهید ظروف کثیف آشپزخانه را به صورت دستی بشویید، به چندین نفر نیاز خواهید داشت تا بتوانند به سرعت ظروف را شسته و خشک کنند. برای استخدام این افراد نیاز به صرف هزینه ماهانه است اما در صورت خرید ماشین ظرفشویی صنعتی، در این هزینه‌ها صرفه جویی خواهد شد.

2. افزایش سرعت شست و شوی ظروف

یکی دیگر از مزایای داشتن ماشین ظرفشویی صنعتی، افزایش سرعت شست و شوی ظروف است. ماشین ظرفشویی ریلی برای شستن 1200 بشقاب، تنها به 10 دقیقه زمان نیاز دارد ولی اگر شما بخواهید همین تعداد را با دست بشویید، بیش از یک ساعت زمان خواهد برد. این موضوع می‌تواند سرعتسرو غذا را کاهش داده و مانع از رسیدگی به سفارشات مشتریان شود. در صورتی که در آشپزخانه خود از ماشین ظرفشویی صنعتی استفاده کنید، پس از ده دقیقه کل ظروف را تمیز تحویل خواهید گرفت.

3. جلوگیری از گسترش باکتری‌ها

زمانی که ظروف را به صورت دستی بشویید، ممکن است میکروب‌ها توسط اسفنج از یک بشقاب به بشقاب دیگری منتقل شده و فرصت گسترش بیشتر را پیدا کنند اما با خرید ماشین ظرفشویی صنعتی، این مشکل به طور کامل برطرف خواهد شد. ماشین ظرفشویی از آب داغ برای شست و شوی ظروف استفاده کرده و تمام میکروب‌ها را از بین می‌برد؛ در نتیجه بهداشت شست و شوی ظروف در بالاترین سطح ممکن رعایت خواهد شد.

4. مصرف برق و آب کمتر

ماشین‌های ظرفشویی صنعتی به شکلی طراحی می‌شوند که تا حد امکان از کمترین میزان برق استفاده کنند. مصرف برق کمتر باعث کاهش هزینه‌های ماهانه و صرفه جویی در مصرف انرژی می‌گردد. علاوه بر آن مصرف آب پایین‌تری هم به نسبت ماشین خانگی و شست و شوی دستی دارد. در ماشین ظرفشویی خانگی برای هر چرخه آب تخلیه شده و دوباره گرم می‌شود اما در ماشین ظرفشویی صنعتی آب داخل دستگاه باقی مانده و دوباره مصرف می‌شود، به همین دلیل مصرف آب پایینی دارد.

5. طول عمر بالا

ماشین‌های ظرفشویی صنعتی از بهترین متریال‌های موجود در بازار ساخته می‌شود تا در برابر عوامل بیرونی مقاومت بالایی نشان دهد. شاید در ابتدا برای خرید آن هزینه زیادی صرف کنید اما بعد از چندین ماه متوجه مقرون به صرفه شدن آن خواهید شد زیرا با خرید یک ماشین ظرفشویی صنعتی با طول عمر بالا، تا چندین سال نیازی به پرداخت هزینه برای استخدام کارکنان و هزینه بالا قبض آب و برق نخواهد بود.

6. تنوع زیاد

ماشین ظرفشویی صنعتی در چهار مدل مختلف طراحی و به بازار عرضه شده است تا هر آشپزخانه بسته به نیاز خود بتواند بهترین گزینه را خریداری کند. ماشین ظرفشوی صنعتی ریلی برای هتل‌ها و رستوران‌های بزرگ کاربرد دارد و برای نصب آن هم نیاز به فضای نصب بزرگی است. ماشین ظرفشویی هود تایپ و زیر کانتری برای آشپزخانه‌ها و رستوران‌های متوسط یا کوچک مناسب بوده و فضای زیادی را هم اشغال نمی‌کنند. نوع دیگری از ماشین ظرفشویی صنعتی به نام شیشه شور تولید شده است که از آن برای شستن لیوان و ظروف شیشه‌‌ای استفاده می‌کنند.

در سلکو تجهیز میتوانید با خیالی آسوده و مطمئن تجهیزات آشپزخانه صنعتی کسب و کار خود را سفارش دهید.