مجلس از برنامه های ماندگاری نخبگان در کشور حمایت می کند به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  مجلس از برنامه های ماندگاری نخبگان در کشور حمایت می کند  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از بنیاد ملی نخبگان، علیرضا منادی‌سفیدان نیز در نشستی که در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد با مثبت […]

مجلس از برنامه های ماندگاری نخبگان در کشور حمایت می کند

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  مجلس از برنامه های ماندگاری نخبگان در کشور حمایت می کند  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از بنیاد ملی نخبگان، علیرضا منادی‌سفیدان نیز در نشستی که در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد با مثبت ارزیابی کردن اقدامات و برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان خاصه در بحث طرح هسته‌های مسئله محور(طرح شهید احمدی روشن)، ساخت مسکن نخبگان و ایجاد اشتغال نخبگانی در دستگاه‌های اجرایی کشور، برای همکاری و تعامل مجلس با دولت در این بخش‌ها اعلام آمادگی کرد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه مجلس با تمام ظرفیت خود از توسعه ظرفیت‌های نخبگانی کشور، حفظ و ماندگاری سرمایه‌های انسانی حمایت می‌کند، ادامه داد: کمیسیون امسال سه راهبرد «مهارت»، «تصویب قانون آموزش عالی» و «بنیاد ملی نخبگان و توسعه فعالیت‌های این بنیاد» را مدنظر قرار داد است که امیدواریم بتوانیم از تمام پتانسیل موجود در مسیر تحقق اهداف تعیین شده استفاده کرده و با تداوم این جلسات به افزایش اثربخشی نخبگان و جامعه علمی کشور کمک کنیم.
وی با اشاره به نقش راهبردی و کلیدی بنیاد ملی نخبگان در توسعه طرح های حمایتی و هدایتی استعدادهای برتر و دانش آموختگان گفت: طرح‌های استعدادیابی، مستعد پروری، جذب و هدایت نخبگان باید از مقاطع پایین دنبال شود و در این راستا نقش سیاستگذار و نظارتی بنیاد ملی نخبگان می‌تواند بسیار راهگشا باشد. مجلس نیز در کنار برنامه های این بنیاد به توسعه بسترهای لازم برای حفظ و ماندگاری نیروی انسانی کمک می‌کند.
لزوم گسترش برنامه ملی شهاب
حسین عباس‌زاده امامی؛ عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به لزوم گسترش برنامه ملی شهاب، شناسایی مستعدان دانش‌آموزی را اقدامی ضروری توصیف و تصریح کرد: این شناسایی باید توسط آموزش و پروش اما با حمایت بنیاد ملی نخبگان از سنین پایین انجام شود.
حمایت از نخبگان باید مطالبه عمومی و گفتمان غالب در کشور شود
محمدرضا احمدی، یکی دیگر از اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر ضرورت حمایت از جامعه نخبگانی، اظهار داشت: حمایت از نخبگان باید به عنوان یک مطالبه عمومی و گفتمان غالب در کشور نهادینه شود تا همانگونه که در فوتبال هزینه می‌شود، هزینه‌کرد برای حفظ و ماندگاری نخبگان در کشور نیز به عنوان امری بدیهی تلقی شود.
وی افزود: مسیر نخبگان باید به صورت مستمر تحت نظارت باشد تا افراد در تمام ساحت‌های نخبگانی، در تراز انقلاب اسلامی رشد کنند.
وابستگی به بودجه دولتی از معایب نظام آموزشی
فرهاد بشیری، عضو دیگر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم درآمدزایی، وابستگی به بودجه دولتی را یکی از معایب نظام آموزشی کشور دانست و تاکید کرد: با اتکای صرف به بودجه عمومی و منابع مالی موجود، نمی‌توان جامعه نخبگانی را مورد حمایت حداکثری قرار داد و قطعا در این زمینه به چاره‌ اندیشی نیاز است.
حسین حق‌وردی؛ عضو دیگر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به لزوم زمینه‌سازی برای فعالیت بیشتر نخبگان، یادآور شد: شرایط باید به نحوی باشد که نخبگان برای نقش‌آفرینی در مسائل اجتماعی، سیاسی و اداری کشور، ترغیب و تشویق شوند.
شایان ذکر است، این نشست با حضور سورنا ستاری؛ رئیس بنیاد ملی نخبگان، قائم مقام، معاونان و مدیران بنیاد، رئیس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد. امیدوارم براتون خبر   مجلس از برنامه های ماندگاری نخبگان در کشور حمایت می کند براتون مفید بوده باشه

 
2022-08-02 17:04:26