برای تمامی کاربرانی که از محصولات شرکت اپل از جمله آیپد، آیفون و لپ تاپ و … استفاده می کنند، آشنایی با اپل آیدی بسیار ضروری می باشد. در واقع می توان گفت که اپل آیدی شما در شرکت اپل، مانند کد ملی شما به حساب می آید. زیرا همین طور که شما برای ورود […]

برای تمامی کاربرانی که از محصولات شرکت اپل از جمله آیپد، آیفون و لپ تاپ و … استفاده می کنند، آشنایی با اپل آیدی بسیار ضروری می باشد. در واقع می توان گفت که اپل آیدی شما در شرکت اپل، مانند کد ملی شما به حساب می آید. زیرا همین طور که شما برای ورود به برخی از موقعیت ها و نیز استفاده از آن ها نیازمند ارائه کد ملی هستید، در دنیای انواع محصولات شرکت اپل، تنها با ساخت یا خرید اپل آیدی و ارائه آن، این امکان را دارید که به خدمات و آپشن های خاصی دسترسی داشته باشید. در این مطلب به ماهیت اپل آیدی و کاربرد آن در ایجاد انواع دسترسی های مختلف به امکانات گوشی اپل می پردازیم.

 

کاربرد های ساخت اکانت اپل آیدی

ذخیره اطلاعات در اکانت اپل آیدی

خریداران محصولات کمپانی اپل در صورتی می توانند به خدمات و قابلیت های ویژه این محصول دسترسی داشته باشند که اکانت اپل آیدی خود را فعال کنند. از این قابلیت ها می توان به دسترسی به بروز رسانی ‌های اپلیکیشن ‌هایios اشاره کرد که فقط در صورت داشتن Apple ID از آن برخوردار می شوید.

کاربران اپل با برخورداری از اپل آیدی این امکان را دارند تا اطلاعات شخصی خود مثل اطلاعات تماس، مسائل مالی، عکس‌، فیلم‌، موقعیت مکانی، مسائل امنیتی و مانند آن را بر روی اکانت اپل آیدی خودشان ذخیره نمایند. آنگاه آن ها می توانند از طریق دستگاه ‌های اپل دیگر به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند. به این دلیل مراقبت از اطلاعات اپل آیدی مانند نام کاربری، ایمیل، رمز عبور، سوالات امنیتی اهمیت زیادی دارد و این اطلاعات نباید در اختیار سایرین قرار بگیرد.

دسترسی به اپ استور و امکانات آن

اپ استور در دستگاه اپل از بسیاری از اپلیکیشن ‌ها و شبکه ‌های اجتماعی برخوردار است که این امکان را به کاربران می دهد که به هزاران برنامه مختص کاربران اپل دسترسی داشته باشند. این قابلیت اساسی و بسیار مهم محصولات اپل نیز با ساخت اکانت اپل آیدی فراهم می شود.

استفاده از سرویس آیتونز

کاربرانی که از محصولات کمپانی اپل مانند آیفون، آیپد، اپل واچ، مک بوک و ..‌ استفاده می کنند، با آیتونز کاملا آشنایی دارند. پلتفرم آیتونز به کاربران کمک می کند تا به راحتی به دانلود فیلم ها و موسیقی های مورد علاقه خود پرداخته و به نسخه های اصلی کتاب های کمیاب دسترسی داشته باشند. لازم به ذکر است که استفاده از این پلتفرم با فعال سازی اپل آیدی ممکن می شود.

استفاده از FaceTime

فیس تایم از اپلیکیشن ‌های بسیار مهم و پر طرفدار کاربران اپل است که به کمک آن امکان تماس صوتی و تصویری وجود خواهد داشت. با فعال سازی اکانت اپل آیدی، کاربران قادر هستند به اپلیکیشن فیس فریم و نیز امکانات آن دسترسی داشته باشند.

استفاده از سرویس iCloud

در صورتی که کاربران شرکت اپل، اکانت اپل آیدی خود را فعال نمایند، امکان ذخیره‌ سازی فایل تا میزان ۵ گیگا بایت در سرویس آی کلاود برای آن ها وجود خواهد داشت. هدف آیکلود از ایجاد این قابلیت آن است که کاربران در هر جای جهان به راحتی به اطلاعات فایل هایی که در این سرویس ذخیره سازی کرده اند، دسترسی داشته باشند. این گونه کاربران دیگر نیازی به حمل هیچ نوع هارد داخلی و خارجی نخواهند داشت.

استفاده از سرویس Apple music

یکی از سرویس هایی که برای کاربران اپل طراحی شده است، اپل موزیک است. افرادی می توانند به این سرویس دسترسی داشته و موزیک های مورد علاقه خود را بر روی آیتونز گوش دهند که از اپل آیدی برخوردار باشند. با خرید اپل آیدی و یا ساخت این اکانت، کاربران قادر هستند که به انواع موسیقی ایرانی و خارجی دسترسی داشته باشند. البته باید گفت که استفاده از سرویس اپل موزیک به مدت سه ماه رایگان بوده و شما با کمک اپل آیدی می ‌توانید به صورت آزمایشی در این ۳ ماه از این موسیقی ها لذت ببرید.

استفاده از سرویس Hand off

کاربران می توانند به وسیله قابلیت هند آف، اگر در حال استفاده از برنامه ای در یکی از دستگاه های اپل هستند، ادامه فعالیت خود را در دستگاه دیگر اپل انجام دهند. برای مثال اگر کاربری در گوشی آیفون خود در حال نوشتن ایمیل است، می تواند این کار را با وارد شدن به اکانت اپل آیدی خود، در یک دستگاه دیگر مانند آیپد ادامه دهد. جهت استفاده از این قابلیت کاربران باید اکانت اپل آیدی خودشان را فعال نمایند.

 

مزایای ساخت اپل آیدی

برای کاربران ایرانی که تحت تحریم هستند، ساخت اپل آیدی بسیار دشوار بوده و با چالش های فراوانی همراه است. به این علت برای رفع مشکل کاربران ایرانی، سایت های معتبری وجود دارند که خدماتی را مانند فروش اپل آیدی شخصی سازی شده به کاربران، عرضه می کنند. خرید اپل آیدی اختصاصی از مزایای فراوانی برخوردار است که عبارتند از:

همگام سازی محتوا در انواع دستگاه‌ های کمپانی اپل

همگام سازی محتوا به صورت همزمان در دستگاه های مختلف شرکت اپل، این معنی را می دهد که تمامی کاربرانی که دستگاه اپل را خریداری کرده اند این قابلیت را خواهند داشت که اطلاعات دستگاه‌ هایی که خریدند را با هم سینک کنند. به این منظور که در کلیه دستگاه هایی که از شرکت اپل خریداری شده است، امکان دسترسی به همه فایل ها، پیام ‌ها، برنامه‌ ها و کلیه موارد وجود دارد. البته کاربران باید در این حالت، اکانت اپل آیدی شان را نیز فعال نمایند.

یافتن موقعیت مکانی دستگاه گم شده

باید در زمان گم شدن و یا دزدیده شدن هر یک از دستگاه های اپل مانند آیپد، ایرپاد، آیفون، مک بوک و … راهکاری جهت یافتن آن وجود داشته باشد. در این شرایط کمپانی اپل قابلیت فعال سازی Find my phone را برای کاربران ارائه کرده است. این آپشن در کلیه دستگاه‌ های مختلف اپل وجود داشته و تنها با فعال سازی اپل آیدی می توان به آن دسترسی داشت. با کمک این قابلیت می توان موقعیت مکانی دستگاه اپل را در هنگام دزدیده و یا گم شدن آن، ردیابی کرد.

جلوگیری از ورود به سیستم اپل با فعال سازی قفل از راه دور

کاربران دستگاه اپل می توانند پس از فعال کردن اپل آیدی، گزینه Activation Lock را در دستگاه خود فعال ‌سازی کنند. با فعال سازی این قابلیت، چنانچه دستگاه آن ها به سرقت برود، سارقین نمی توانند به اطلاعات سیستم آن دسترسی داشته باشند. به این صورت که در زمان به سرقت رفتن دستگاه آیفون تان، شما قادر هستید با ورود به اکانت اپل آیدی خودتان توسط یک دستگاه اپل دیگر، آن را از راه دور قفل نمایید.

استفاده از امکانات و قابلیت ‌های ویژه اپل

لازم است که کاربران برای استفاده از کلیه امکانات و قابلیت ‌های کاربردی و خاص شرکت اپل، در ابتدا به ساخت یا خرید اپل آیدی اقدام نمایند. سپس با برخورداری از اپل آیدی می توانند به سرویس‌ های پلاس اپل، اپل وان، اپل نیوز، اپل دولوپر، اپل فیتنس، اپل موزیک و بسیاری از امکانات دیگر دسترسی داشته باشند.