مبلمان ال مناسب برای دکوراسیون فضای کوچک مبلمان ال سبک دیگری از مبل ها هستند که علاوه بر زیبایی و شیکی بسیار کاربردی می باشند چرا که هم در منازلی با فضای کوچک مورد استفاده قرار می گیرند و هم در منازلی با فضای بزرگ که در عین سادگی می توانند خاص و زیبا باشند. […]

مبلمان ال مناسب برای دکوراسیون فضای کوچک

مبلمان ال سبک دیگری از مبل ها هستند که علاوه بر زیبایی و شیکی بسیار کاربردی می باشند چرا که هم در منازلی با فضای کوچک مورد استفاده قرار می گیرند و هم در منازلی با فضای بزرگ که در عین سادگی می توانند خاص و زیبا باشند. مبلمان ال کاملا شبیه حرف لاتین ال چیده می شوند و در منزل زاویه ی نود درجه را تشکیل می دهند که این زاویه ی نود درجه می تواند به هر نحوی و شکل باشد. هم چنین این مبل ها از نظر اندازه و متراژ در اندازه های متفاوتی وجود دارد و در هر فضای مناسب هستند. هم چنین این مبلمان به علت این که زاویه ی نود درجه دارند برای فضا های کوچک بیش تر استفاده می شوند چرا که در هر جایی از منزل که زاویه دار است این مبل ها به راحتی جای گرفته و حتی نمای خاصی را هم ایجاد می کنند.

سبک های مختلفی از این کاناپه وجود دارد که یا قسمت بزرگ تر به صورت ال به کاناپه اصلی متصل است و یا قسمت کوچک به صورت ال به کاناپه اصلی متصل است که این مورد کاملا سلیقه ای و بسته به ابعاد و متراژ خانه است که کدام سبک می تواند بهتر باشد و نمای زیبا تری را ایجاد کند. در رنگ ها و طرح های مختلفی هستند و در اکثر دیزاین ها مورد استفاده قرار می گیرند و از آن جایی که نسبت به مبل های راحتی و استیل ابعاد کوچک تری دارند و چیزی بین راحتی و استیل هستند بیش تر مورد استفاده قرار می گیرند. در منازلی که فضای آن کوچک است استفاده از این مبل های ال می تواند جلوه ی خانه را علاوه بر زیبایی، بزرگ تر هم نمایش دهد به همین دلیل در دیزاین های منازل کوچک تنها از این سبک مبل استفاده می شود.

 

حالت های مبلمان ال برای دکوراسیون

برای مبلمان ال حالت های مختلفی وجود دارد :

1- مبل ال که کاناپه دو نفره باشد

این مدل بیش تر در فضای کوچک استفاده می شود و می تواند سبکی بسیار ایده آل باشد چرا که ابعادی بسیار کوچک‌ دارد و باعث می شود از کم ترین فضا استفاده شود. البته این مبلمان تعداد نفرات کم تری را می تواند در خود جای دهد اما به هر حال می تواند در عین سادگی و کوچک بودن بسیار خاص و زیبا باشند. هم چنین برای جلوه بهتر این مبلمان بهتر است از میز های جلو مبلی استفاده شود که اگر ست با مبل ها باشد هم بهتر است.

2- مبل ال که کاناپه دو نفره به صورت قرینه باشد

که در این حالت تمام ابعاد مبل از لحاظ طول و عرضی به یک اندازه بوده و تفاوتی نمی کند که در کدام قسمت از منزل قرار بگیرد این مدل از حالت اول بزرگ تر می باشد و تعداد افراد بیش تری در این مدل مبل جای می گیرند.

3- مبل ال سه نفر با ضلع کوچک جدا

که در این حالت قسمت نود درجه دارای مبلی کوچک و یه نفره است که ضلع کوچک در نظر می گیرند و معمولا برای این سبک از میز وسط استفاده نمی شود و میز عسلی های جلو مبلی یا کنار مبلی به کار می رود چرا که نمای بهتری می دهند. این سبک مبل فضای کوچک خانه را کمی بزرگ تر نشان می دهد و با سایز دیزاین ها می تواند خاص و شیک باشد.

4- مبل ال جدا شونده

که این سبک به علت این که کاناپه ها از یک دیگر جدا می شوند به راحتی می توان به هر شکل و دیزاینی درآورد که یا به همان شکل ال به یک دیگر چسباند و یا به صورت جدا جدا استفاده کرد. این سبک بیش تر در خانه های مجردی و خانه هایی که جمعیتی نستند و معمولا دو نفر تا سه نفر هستند بسیار کاربردی است.

به طور کلی مبل های ال می توانند بسیار کاربردی باشند و با این حالاتی که از این مبل ها نام بردیم می توان فضا های کوچک را به بهترین شکل دیزاین کرد. برای شستشوی مبل های ال بهتر است از یک مبل شویی معتبر خدمات بگیرید.

چیدمان مبل ال در سالن مربع

در برخی منازل چه بزرگ باشد و چه کوچک سالن به صورت مربع می باشد که برای استفاده از مبل های ال برای سالن های مربعی چند حالت وجود دارد:

1- اگر سالن کوچک است و فرش در ابعاد بزرگ بهتر است که مبل ها در کنج قرار بگیرند و به دیوار چسبیده باشند تا فضای خانه بزرگ تر از حالت طبیعی خود را نشان دهد و فرش در زیر مبل هم قرار گیرد.

2- سالن اگر مربع کوچک است و فرش کوچک بهتر است که مبل کمی از دیوار فاصله داشته باشد تا نمای قشنگ تری حاصل شود.

3- سالن مربع بزرگ و فرش بزرگ بهتر است که از مبل های ال با حالت نا متقارن استفاده شود که در ضلع نود درجه تنها یک کاناپه موجود باشد تا نمای خانه زیبا تر شود.

4-  حالت اخر سالن مربع بزرگ با فرش کوچک است که این حالت معمولا در سبک های مدرن و امروزی بسیار مورد استفاده می باشد چرا که تنها در جلوی مبل ها فرش قرار می گیرد و مبل های ال از دیوار به اندازه ی کافی فاصله دارند و فضا بسیار چشمگیر می شود چرا که هم زیبایی فرش نمایان است و هم مبلمان.

نحوه ی چیدمان مبل ال

نحوه ی چیدمان مبل برای منازل همیشه متناسب با فضا و همین طور شکل و فرم منزل انجام می شود و معمولا بهتر است پس از این که منزل مورد نظر انتخاب می شود به خریداری مبل ها پرداخته شود. معمولا برای فضاهای کوچک از مبل های راحتی و سلطنتی و استیل استفاده نمی شود چرا که علاوه بر این که بسیار جا گیر هستند می توانند فضای خانه را کوچک تر کنند و اصلا نمای خاصی نداشته باشند به همین دلیل سبک دیگری از مبل ها استفاده می شود که این سبک به ال مانند می باشد. این سبک از مبل به علت زایه دار بودن به راحتی در منازل با فضاهای کوچک جای می گیرد و بسیار هم مناسب است چرا که در ابعاد و اندازه و هم چنین حالات متفاوتی هستند و به راحتی می توان در قسمتی از منزل این مبل ها را جای داد.

در خصوص نحوه ی چینش آن ها این گونه است که ابتدا باید خانه را در ذهن قرار داد و سپس متناسب با آن ابعاد مورد نظر از مبل های ال را انتخاب کرد و هم چنین اگر فضای کافی وجود داشت می توان از میز وسط هم استفاده کرد اما اگر فضای کافی نباشد بهتر است که از میز وسط استفاده نشود و از عسلی های کوچک و کنار مبلی به کار رود. این سبک از مبل ها در دیزاین های کلاسیک بسیار مورد استفاده است و چون بیش تر در مدل و طرح های ساده ای تولید می شوند در منازلی با سبک کلاسیک بیش تر کاربرد دارند.

در حین استفاده از مبلمان ال بهتر است از فرش های گرد استفاده نشود.