مالیات بر درآمد از حقوق و مزایای غیر مستمر پرستاران حذف شود به گزارش هاریکا خبر , در بخش خبری سلامت ,به گزارش خبرگزاری هاریکا، نشست مشترک هیأت رئیسه ششمین دوره شورای‌عالی نظام پرستاری به منظور بررسی مشکلات و مسائل جامعه پرستاری، از جمله تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار […]

مالیات بر درآمد از حقوق و مزایای غیر مستمر پرستاران حذف شود

به گزارش هاریکا خبر , در بخش خبری سلامت ,به گزارش خبرگزاری هاریکا، نشست مشترک هیأت رئیسه ششمین دوره شورای‌عالی نظام پرستاری به منظور بررسی مشکلات و مسائل جامعه پرستاری، از جمله تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
در این نشست، وحید زمان‌زاده رئیس شورای‌عالی نظام پرستاری گفت: نظام پرستاری در وهله اول دنبال هویت و عزت پرستاری است.
همچنین قاسم ابوطالبی نایب رئیس اول شورای‌عالی نظام پرستاری، به موضوع کمبود نیروی پرستاری و مشکلات ایجاد شده از این ناحیه برای بیماران و کادر پرستاری اشاره و تأکید کرد: در حال حاضر متوسط پرستار به تخت در مراکز درمانی، حدود ۱.۱ پرستار به ازای هر تخت است، در حالی که استاندارد در دنیا حدود ۴ پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی است و این رقم در دیگر کشورها، دو برابر ایران است.
وی تصریح کرد: مردم نارضایتی‌هایی از عدم توانایی ارائه خدمات پرستاری به جهت کمبود نیرو دارند که می‌بایست رسیدگی شود.
یوسف رحیمی نایب رئیس دوم شورای‌عالی سازمان نظام پرستاری، نیز به موضوع کمبود نیروی انسانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: درخواست داریم اجرای فوق‌العاده خاص به منظور افزایش انگیزه پرستاران، از سوی مجلس شورای اسلامی مدنظر قرار گیرد.

در ادامه این جلسه، محمدتقی جهانپور رئیس کل سازمان نظام پرستاری، برنامه‌های مرتبط با هیأت رئیسه مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان خانه ملت در حوزه پرستاری را ارائه کرد و خواستار تشکل پرونده جهت پوشش بیمه‌ای به خانواده‌های مدافعان سلامت شد.
وی همچنین سازمان نظام پرستاری را بزرگ‌ترین نظام صنفی کشور قلمداد و نسبت به مهاجرت پرستاران از کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: درخواست داریم با کمک نمایندگان مجلس و دیگر دستگاه‌ها از جمله وزارت بهداشت، شرایط مطلوب‌تری برای قشر زحمتکش پرستاران در داخل کشور فراهم شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری همچنین خواستار حذف مالیات بر درآمد، هم از حقوق و هم از مزایای غیر مستمر پرستاران شد.

جهانپور در ادامه به کمبود نیروی پرستاری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اشاره و تأکید کرد: درخواست سازمان نظام پرستاری این است که افزایش تخت‌های بیمارستانی همزمان با استخدام نیروی پرستاری انجام شود تا شاهد جبران اندکی از خلاء کمبود نیروی انسانی در این حوزه باشیم.
رئیس کل سازمان نظام پرستاری همچنین خواستار اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌‎آور برای پرستاران شد.
در ادامه، عبدالله ثقفی عضو شورای‌عالی نظام پرستاری گفت: جامعه بزرگ پرستاری همیشه در حال ایفای نقش مؤثر خود است و ۶۰ درصد بار نظام سلامت به دوش جامعه پرستاری خواهد بود.
وی همچنین به مشکلات جامعه پرستاری اشاره و تأکید کرد: نحوه اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، عدم اجرای ارفاق سنواتی، اجرای فوق‌العاده خاص و نیز اجرا نشدن قانون مشاغل سخت و زیان‌آور برای پرستاران از جمله مشکلات حائز اهمیت جامعه پرستاری است که باید به آن‌ها به طور جدی توجه شود.
در ادامه، شهباز حسن‌پور بیگلری نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس، ضمن تأکید بر توجه ویژه همه دستگاه‌ها به مشکلات جامعه پرستاری، خود را نماینده قشر پرستاران در مجلس تلقی کرد.
در پایان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ضمن استماع سخنان حاضرین، خواستار ارائه راهکارها و پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت جامعه پرستاری شد.

وی با تأکید بر اینکه می‌بایست مشکلات جامعه پرستاری اولویت‌بندی شود، خواستار ارائه این اولویت‌ها از سوی سازمان نظام پرستاری به مجلس شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید دلایل عدم اجرای قوانین مربوط به حوزه پرستاری مورد بررسی قرار گیرد، گفت: باید این مسئله در لایحه بودجه سال آینده مدنظر گیرد.
پورابراهیمی ضمن اینکه خواستار تقویت ارتباط سازمان نظام پرستاری با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شد، اظهار کرد: ضرورت دارد محتوایی در حوزه مشکلات و مسائل پرستاری برای مجلس آینده تهیه و تنظیم شود. امیدوارم خبر  مالیات بر درآمد از حقوق و مزایای غیر مستمر پرستاران حذف شود براتون مفید بوده باشه