لزوم برپایی نشست‌های نخبگانی به صورت مستمر به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  لزوم برپایی نشست‌های نخبگانی به صورت مستمر  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از بنیاد ملی نخبگان، ناصر باقری‌مقدم؛ قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر جمعی از نخبگان و مستعدان برتر کشور با سخنگوی دولت […]

لزوم برپایی نشست‌های نخبگانی به صورت مستمر

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  لزوم برپایی نشست‌های نخبگانی به صورت مستمر  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از بنیاد ملی نخبگان، ناصر باقری‌مقدم؛ قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر جمعی از نخبگان و مستعدان برتر کشور با سخنگوی دولت و مسئولان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به لزوم برپایی نشست‌های نخبگانی به صورت مستمر، گفت: در دور جدید فعالیت‌های بنیاد ملی نخبگان، این نشست‌ها به صورت مستمر و و مکرر به صورت دبیرخانه دائمی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه بر اساس استانداردهای بین‌المللی حداقل یک میلیون نفر از جامعه ایرانی در دایره نخبگانی قرار می‌گیرند، گفت: با اقدامات انجام شده در مدت فعالیت بنیاد ملی نخبگان، ۵۰ هزار نفر از این افراد ضمن شناسایی و هدایت، برای رسیدن به اثرگذاری مورد حمایت قرار گرفته‌اند. این نخبگان عمدتاً در حوزه دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرینی و فعال هستند.
ضرورت نقش‌آفرینی مؤثر نخبگان به عنوان حلقه واسطه میان مردم و حاکمیت
در این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید کرمی سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد ملی نخبگان نیز با اشاره به لزوم نگاه تخصصی به مسائل مختلف در کشور، بکارگیری توان و اندیشه و ایده نخبگانی برای برون‌رفت از مشکلات موجود در کشور خاصه در حوزه دانشگاه را امری ضروری توصیف کرد و گفت: جامعه نخبگانی باید در فضای گفت‌وگو و تعامل با دولت نقطه‌نظرات دانشگاهیان را به مسئولین ارشد کشور منتقل کنند.
وی اضافه کرد: برگزاری نشست‌های نخبگانی و همچنین ایجاد کارگروه‌های تخصصی، از اقدامات مهم برای نگاه دقیق به مسائل و مشکلات موجود در کشور و طراحی و تبیین راهکارهای برون‌رفت از آنها و همچنین تسریع و تسهیل در مسیر توسعه و تعالی است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین کرمی با بیان اینکه نقطه‌نظرات نخبگان مخصوصاً مستعدان برتر کشور می‌تواند مبنای حرکت کشور در بخش‌های مختلف باشد، تصریح کرد: جمع نخبگانی باید به عنوان حلقه میانی و واسطه بین مردم و حاکمیت نقش‌آفرینی مؤثر داشته و بیانگر و منشاء ایده‌های نو و نگاه نو به مجموعه حاکمیت باشد. امیدوارم براتون خبر   لزوم برپایی نشست‌های نخبگانی به صورت مستمر براتون مفید بوده باشه

 
2022-11-12 04:06:13