قیمت هر واحد لمینت دندان چقدر است؟   قیمت هر واحد لمینت دندان در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟ این سوالی است که اگر نیازمند انجام لمینت دندان باشید قطعا ذهن شما را مشغول خواهد کرد. در همین ابتدا باید بگوییم قیمت هر واحد لمینت دندان ۱۴۰۱ حدودا از واحدی ۲ میلیون تومان تا ۵ میلیون […]

قیمت هر واحد لمینت دندان چقدر است؟

 

قیمت هر واحد لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟ این سوالی است که اگر نیازمند انجام لمینت دندان باشید قطعا ذهن شما را مشغول خواهد کرد.

در همین ابتدا باید بگوییم قیمت هر واحد لمینت دندان 1401 حدودا از واحدی 2 میلیون تومان تا 5 میلیون تومان است. لمینت دندان انواع مختلفی دارد که در ادامه می پردازیم.

اگر شماهم می خواهید لمینت دندان انجام دهید حتما تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

 لمینت دندان چیست؟

 

لمینت دندان پوسته ای نازک است که براساس نیاز فرد توسط مواد رنگی دندان طراحی می شود. این پوسته ها به سطح جلویی دندان ها چسبانده می شوند تا رنگ، شکل، اندازه یا طول آن ها تغییر کند و ظاهر آن ها بهتر شود.

لمینت پرسلن از لایه های نازک چینی مختلف که با مینای دندان طبیعی و لایه چسبنده جایگزین می شود، ساخته می شود.

بر خلاف تصور عموم، برای ساخت لمینت چینی نیازی به تراشیدن دندان نیست و در صورت انتخاب روش درمانی مناسب توسط دندانپزشک خاص، فقط برخی نیازهای آماده سازی را برای جاسازی لمینت بدون آسیب به دندان طبیعی محدود می کنند.

در کنار جنبه زیبایی، عملکرد صحیح لمینت نیز مهم است و چسباندن صحیح و قوی دندان طبیعی و لمینت چینی ضروری است.

دندانپزشک پس از نصب از رزین های حساس به نور استفاده می کند تا زمانی که لمینت با چشمک زدن اشعه مخصوص محکم شود.

آیا لمینت دندان می تواند دندان های شما را خراب کند؟

 

خیر، اگر دندانپزشک شما متخصص زیبایی با تجربه باشد و تجربه کافی داشته باشد، دندان های طبیعی شما آسیبی نمی بینند.

اگر دندانپزشک تشخیص داد که لمینت انتخاب مناسبی برای شما نیست، گزینه‌های دیگری مانند کامپوزیت ونیر، بلیچینگ دندان، باندینگ دندان، ارتودنسی، یا فقط کانتور کردن دندان را پیشنهاد می‌کند.

شما باید اطلاعات کافی در مورد همه گزینه ها داشته باشید تا زمانی که بتوانید بهترین راه را انتخاب کنید. مثلا ممکن است به دلایلی نیاز نباشد که از لمینت دندان استفاده کنید.

برای مثال برخی از افراد دندان های زیبا و صافی دارند و فقط با سالی 1 الی 2 بار بلیچینگ دندان در مطب می توانند زیبایی دندان هایشان را چند برابر کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سفید کردن دندان و هزینه بلیچینگ دندان به مقاله زیر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: هزینه بلیچینگ دندان 1401

 

بلیچینگ دندان (سفید کردن)

 

سفید کردن یا بلیچینگ دندان فرآیند روشن شدن رنگ دندان انسان است. سفید کردن اغلب زمانی مطلوب است که دندان ها در طول زمان به دلایل متعددی زرد می شوند و می توان با تغییر رنگ داخلی یا خارجی مینای دندان به دست آمد.

بلیچینگ دندان روشی برای از بین بردن جرم های دندان است و تغییر رنگ هایی که در طی سالیان بر روی دندان ها ایجاد شده است را از بین می برد.

بلیچینگ دندان ها در دو نوع بلیچینگ در مطب و بلیچینگ دندان در خانه انجام می شود.

لمینت دندان سرامیکی

 

لمینت دندان سرامیکی یکی از انواع لمینت دندان است که برای لمینت طرح لبخند استفاده می شود و بالاترین کیفیت را دارد.

لمینت دندان سرامکی بهترین لمینت دندان موجود در جهان است که بنام لمینت Ips یا ایمکس نیز شناخته می شود این لمینت دندان بسیار باکیفیت و زیبا است.

لمینت دندان سرامیکی از جنس شیشه و سرامیک شاخته می شود به همین دلیل بسیار زیبا و درخشان است که معمولا برای لمینت دندان طرح لبخند استفاده می شود. لمینت دندان بازیگران نیز از همین جنس است.

 

لمینت دندان چگونه است؟

 

در یک جلسه مراحل آماده سازی مورد نیاز روی دندان ها با دقت بالایی انجام می شود که با دقت میلی متری اندازه گیری می شود.

و به میزان خیلی کمی سطح دندان ها تراشیده می شود تا صاف و صیقلی شوند و بتوان براحتی و بادقت لمینت دندان ها را چسباند.

مرحله دوم: در همان جلسه، دندانپزشک شما یک مدل از هر دو دندان فک شما (حتی برای انجام لمینت فقط برای یک دندان فک) می سازد. بقیه مراحل به جلسه دیگر حدود یک الی دو هفته بعد موکول می شود.

لمینت دندان ‌ها در لابراتوار دندانسازی به صورت پوسته چینی نازک ساخته می‌شوند و در کوره یا سوهان بر روی بلوک چینی قرار می‌گیرند تا زیباترین، براق‌ترین و شفاف‌ترین آن‌ها و مشابه لایه مینای دندان ساخته شود.

در جلسه دوم لمینت ها روی دندان ها قرار می گیرند و با چسباندن بسیار قوی با رزین somans روی سطح دندان می چسبند.

اگر دندان از دست رفته دارید و جای دندان شما خالی است باید ابتدا از ایمپلنت دندان استفاده کنید. و همچنین در نظر داشته باشید که بر روی ایمپلنت دندان نمیتوان لمینت انجام داد.

قیمت کاشت دندان طبیعی (ایمپلنت دندان) متفاوت است و از 3 میلیون تومان تا 16 میلیون تومان برای هر ایمپلنت دندان می باشد.

برای مشاهده قیمت کاشت ایمپلنت دندان در تهران پیشنهاد میکنیم مقاله زیر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: قیمت کاشت دندان طبیعی

ایمپلنت دندان چیست؟

 

ایمپلنت دندان یک راه حل طولانی مدت و محتاطانه برای جایگزینی دندان های از دست رفته یا از کار افتاده است. از دست دادن دندان ها می تواند بر نحوه غذا خوردن و صحبت کردن شما تأثیر بگذارد که می تواند اعتماد به نفس شما را از بین ببرد.

ایمپلنت دندان خود یک پیچ تیتانیومی است که مستقیماً در استخوان فک شما قرار می گیرد و جایگزین ریشه دندان از دست رفته شما می شود.

پس از نصب، استخوان اطراف ایمپلنت شما به تدریج به آن جوش می‌خورد و ایمپلنت را محکم در جای خود نگه می‌دارد. سپس یک دندان مصنوعی (تاج یا دندان مصنوعی) در بالای ایمپلنت نصب می شود.

دندان مصنوعی یا دندان مصنوعی از نظر شکل، اندازه و رنگ مشابه دندان های موجود شما است، به این معنی که ایمپلنت شما به طور طبیعی با لبخند شما ترکیب می شود.

 

ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

 

ایمپلنت های دندانی برای اکثر بزرگسالانی که از سلامت خوبی برخوردار هستند مناسب است، اما برخی از عادات سبک زندگی وجود دارد که ممکن است بر مناسب بودن شما تأثیر بگذارد، مانند اگر سیگار می کشید، بیماری لثه دارید یا رادیوتراپی اطراف فک خود انجام داده اید.

اگر زیر 18 سال دارید نمی توانید ایمپلنت دندان انجام دهید زیرا استخوان فک هنوز در حال رشد است و باید پزشک متخصص ایمپلنت دندان شرایط شما را بررسی نماید.

قبل از انجام درمان ایمپلنت، باید یک ارزیابی بالینی با دندانپزشک ایمپلنت انجام دهید تا مناسب بودن شما را بررسی کند.

آن‌ها دهان شما را ارزیابی می‌کنند، عکس‌برداری با اشعه ایکس می‌گیرند و یک تاریخچه پزشکی کامل را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند که ایمپلنت‌ها راه‌حل مناسبی برای شما هستند.

برخی از افراد استخوان کافی در فک خود برای نگه داشتن ایمپلنت طبیعی ندارند، به این معنی که ممکن است قبل از کاشت ایمپلنت به یک درمان حمایتی مانند پیوند استخوان یا لیفت سینوس نیاز داشته باشید.

در صورت نیاز، دندانپزشک شما این روند را با جزئیات با شما طی می کند و مطمئن می شود که شما به طور کامل در مورد

 

مزایای ایمپلنت دندان

 

بسیاری از افراد ایمپلنت های دندانی را انتخاب می کنند زیرا محتاطانه و ماندگار هستند. ما می دانیم که افراد در صورت از دست دادن دندان احساس خودآگاهی می کنند.

با ایمپلنت، امیدواریم بتوانید اعتماد به نفس خود را بازگردانید – چه در لبخندتان باشد، چه در نحوه غذا خوردن و چه زمانی که صحبت می کنید.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص مزایای ایمپلنت دندان به سایت دندانپزشکی آیریک به آدرس iricclinic.com/مزایای-ایمپلنت-دندان-چیست؟/  مراجعه نمائید.