فیلم برخورد شهاب سنگ با ماه به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  فیلم برخورد شهاب سنگ با ماه  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از اسپیس، دایچی فوجی یکی از کارمندان موزه شهر هیراتسوکا با استفاده از دوربین هایی که برای رصد ماه نصب شده بود، این رویداد را ثبت کرده است. زمان […]

فیلم برخورد شهاب سنگ با ماه

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  فیلم برخورد شهاب سنگ با ماه  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از اسپیس، دایچی فوجی یکی از کارمندان موزه شهر هیراتسوکا با استفاده از دوربین هایی که برای رصد ماه نصب شده بود، این رویداد را ثبت کرده است.
زمان ظهور بارقه نور ۱۱:۱۴ دقیقه گرینویچ ۲۳ فوریه ۲۰۲۳ میلادی اعلام شده است. به نظر می رسد شهاب سنگ مذکور با منطقه Ideler L در شمال غربی دهانه Pieiscus روی ماه برخورد کرده است.
شهاب سنگ ها به طور متوسط با سرعت ۴۸ هزار و ۲۸۰ کیلومتر برساعت سفر می کنند. سرعت زیاد آنها گرمای شدید و فرورفتگی هایی در محل برخورد را به وجود می آورد. علاوه بر آن به ایجاد نوری قابل مشاهده نیز منجر می شود.
برخورد اجسام آسمانی با ماه در صورتی که به اندازه کافی بزرگ باشند و در یک منطقه در طول شب قمری رو به روی زمین اتفاق بیفتند، از روی زمین قابل مشاهده هستند.
به گفته فوجی، قطر فرورفتگی که به تازگی روی ماه ایجاد شده، حدود ۳۹ متر است و و احتمالا مدارگرد شناسایی ماه یا کاوشگر ماه چاندرایان۲ آن را رصد خواهند کرد. امیدوارم براتون خبر   فیلم برخورد شهاب سنگ با ماه براتون مفید بوده باشه

 
2023-03-11 11:56:23