عصای دست شما در ورود به بازار سرمایه چیست؟ بازار سرمایه یکی از پربازده‌ترین روش‌های سرمایه گذاری است. در سال‌های اخیر که دنیا درگیر بیماری همه‌گیر کرونا بود و بسیاری از مشاغل به حالت غیر فعال و نیمه فعال درآمده بودند، افراد بسیاری برای گذراندن امور زندگی وارد بازار سرمایه و بورس شدند. اگر دنبال […]

عصای دست شما در ورود به بازار سرمایه چیست؟

بازار سرمایه یکی از پربازده‌ترین روش‌های سرمایه گذاری است. در سال‌های اخیر که دنیا درگیر بیماری همه‌گیر کرونا بود و بسیاری از مشاغل به حالت غیر فعال و نیمه فعال درآمده بودند، افراد بسیاری برای گذراندن امور زندگی وارد بازار سرمایه و بورس شدند. اگر دنبال کننده اخبار اقتصادی باشید احتمالا از رکود بازار سرمایه مطلع هستید ولی پیش‌بینی‌ها و تحلیل اقتصاددان‌ها حاکی از پیشرفت و رونق دوباره بازار است. اکنون بهترین زمان است که کارهای احراز هویت خود را از طریق سامانه سجام انجام دهید، زیرا در دوران پیک اقتصادی این امر بسیار وقت‌گیر خواهد بود.

برای اینکه سرتان در این بازار پر سود و معامله بورس بی‌کلاه نماند باید برخی از موارد را دانسته و رعایت کنید، برای مثال شما برای انجام امورات مربوط به بازار سرمایه به اپلیکیشن کارت به کارت و انتقال وجه نیاز خواهید داشت. در ادامه توضیحات بیشتری درباره گام‌های ورود به بازار بورس و سرمایه را ارائه می‌دهیم، پس با ما همراه باشید.

احراز هویت را در اولویت کارهای خود قرار دهید!

برای اینکه بتوانید در بازار سرمایه فعالیت کنید باید در یکی از کارگزاری‌های معتبر ثبت نام کرده و حساب کاربری داشته باشید. برای امنیت بیشتر در این بازار، افراد باید از طریق سامانه سجام امور مربوط به احراز هویت را انجام دهند. در سال‌های پیش تمامی این موارد از طریق مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان‌های دولت انجام می‌گرفت؛ اما به دلیل بیماری همه گیر کرونا، اکنون تمامی این مراحل به صورت غیرحضوری و آنلاین صورت می‌گیرد.

(چگونه؟)

ابتدا باید از طریق اپلیکیشن تاپ در سامانه سجام ثبت نام کنید و فرم‌های لازم را تکمیل کرده و کارمزد را پرداخت کنید. بعد از انجام این مراحل کد پیگیری و تاییدیه استعلام برای شما ارسال می‌شود که می‌توانید از این کد برای انجام عملیات احراز هویت استفاده کنید.

همانطور که گفتیم احراز هویت نیز امروزه به صورت حضوری و غیرحضوری انجام می‌گیرد. برای انجام احراز هویت غیرحضوری تنها کافی است اطلاعات خود و کد دریافتی را وارد کرده، سپس فرم‌های لازم را تکمیل و بارگذاری کنید؛ در نهایت امضا کرده و یک فیلم از خود برای تکمیل مراحل ارسال کنید تا احراز هویت شما کامل شود.

مطالعه و کسب اطلاعات را فراموش نکنید!

یکی دیگر از گام‌ها برای وارد شدن به بازار سرمایه داشتن دانش و اطلاعات کافی در این زمینه است، برای این امر باید مطالعه داشته باشید. حتی می‌توانید در کلاس‌های تحلیل و آموزش بورس شرکت کنید تا در این زمینه اطلاعات مفیدی کسب کنید. در سال‌های اخیر بسیاری از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات صحیح و پیروی کورکورانه، با مشکلات بزرگ و ضررهای جبران‌ناپذیری روبه‌رو شدند و مقدار زیادی از سرمایه خود را از دست دادند. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما افزایش دانش و اطلاعات خود در زمینه اقتصاد و بازار سرمایه است.

یک دستیار برای ورود به بازار سرمایه در تلفن همراهتان داشته باشید!

شرکت در بورس و معاملات بورسی نیازمند انتقال وجه و کارت به کارت است. تصور کنید پشت سیستم خود در حال بررسی بازار سرمایه هستید و با یک موقعیت روبه‌رو می‌شوید که بهترین زمان ممکن برای خرید سهم یکی از شرکت‌ها است. با عجله می‌خواهید که سفارش خود را برای خرید این سهام ثبت کنید که متوجه می‌شوید مبلغ کافی در کیف پول کارگزایتان موجود نیست. برای این امر نیازمند کارت به کارت‌ و انتقال وجه هستید تا بتوانید مبلغ کافی را تامین کنید.

شما مجبور هستید خود را سریعا به یک دستگاه عابر بانک برسانید و بعد از منتظر ماندن در یک صف طولانی کارت به کارت‌ را انجام دهید. به احتمال زیاد در این مدت دیگر تایم طلایی ورود به سهم را از دست داده‌اید. بهترین کار برای جلوگیری از اتلاف وقت داشتن دستیاری در گوشی همراهتان است، پس در سریع‌ترین زمان ممکن سوپر اپلیکیشن تاپ را بر روی گوشی همراهتان نصب کنید.

سامانه ساتنا و پایا را بشناسید

برای انتقال مبالغ بیشتر از محدوده کارت به کارت بانکی می‌توانید از راه‌های دیگر انتقال وجه مانند سامانه ساتنا یا پایا استفاده کنید. این سامانه‌ها جهت انتقال مبالغ بالا طراحی شده و کاربرد دارند؛ اما تفاوت‌های جزئی دارند که در این قسمت به توضیح هر یک می‌پردازیم.

  • سامانه پایا در روزهای کاری فعال بوده و تنها سه بار در روز مبالغ را منتقل می‌کند، به همین منظور شما باید ساعاتی از روز را منتظر بمانید تا پول به حسابتان بیاید.
  • سامانه ساتنا یکی دیگر از روش‌های انتقال مبالغ بالا است که تنها 2 ثانیه تا 20 دقیقه زمان نیاز دارد تا مبلغ را انتقال دهد.

هر دو این روش‌ها را می‌توانید با مراجعه به شعب بانکی خود انجام دهید، همچنین می‌توانید از طریق نصب موبایل بانک و همراه بانک پارسیان این امورات را نیز به صورت غیرحضوری و آنلاین انجام دهید.

سخن آخر

در این مطلب گام‌های لازم برای وارد شدن به بازار سرمایه را توضیح دادیم. همانگونه که دیدید بسیاری از امورات مانند سامانه سجام، کارت به کارت و غیره با سوپر اپلیکیشن تاپ قابل حل است. سوپر اپلیکیشن تاپ دارای 73 سرویس است که در بخش‌های مختلف زندگیتان مانند پرداخت، گردشگری، خدمات خودرو، خدمات مالی و بازار سرمایه می‌تواند همراه و دستیار شما باشد.

این سوپر اپلیکیشن زیرنظر بانک پارسیان، بانک مرکزی، پلیس فتا و شاپرک فعالیت می‌کند و بستری امن و مطمئن برای کاربران خود به وجود می ‌آورد. شما هم می‌توانید با دانلود و نصب این سوپر اپلیکیشن از 73 سرویس و خدمات متنوع آن استفاده کنید.