طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار را به طور کلی می توان هنر چیدمان معنا نمود. طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار دغدغه مهم این روز ها ی ۱۴۰۱ است. به واسطه ی دکوراسیون نمودن یک فضای اداری می توان تمامی عناصر را در آن فضا به بهترین شکل خود در کنار هم قرار داد […]

طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار را به طور کلی می توان هنر چیدمان معنا نمود. طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار دغدغه مهم این روز ها ی 1401 است. به واسطه ی دکوراسیون نمودن یک فضای اداری می توان تمامی عناصر را در آن فضا به بهترین شکل خود در کنار هم قرار داد و باعث بهره وری و زیباتر شدن فضا و تاثیرگذاری بیشتر آن روی مخاطبین شد. امروزه تمامی فضاها با هر گونه ماهیتی دکوراسیون اداری می شوند و چگونگی دکوراسیون اداری آن اهمیت بسیاری دارد. فضاهای اداری از آنجایی که در ارتباط مستقیم با افراد می باشند و نظر افراد نیز روی سود اقتصادی و هدف شرکت ها تاثیر می گذارد بهتر است که دارای دکوراسیونی اداری حرفه ای و شیک باشد. دکوراسیون اداری لاکچری خصوصا در ایران امروزه دغدغه بسیاری از مدیران است. زیرا راهکاری صد در صد تضمینی برای جلب رضایت مخاطبان و افزایش راندمان کاری کارکنان است. برای آنکه بتوان یک دکوراسیون اداری لاکچری را در اداره ای به اجرا در آورد بهتر است که از یکسری موارد قابل اهمیت آگاه بود که بعضی از این موارد عبارتند از:

نکات قابل توجه در یک دکوراسیون اداری حرفه ای

  •  انتخاب ترکیب رنگ مناسب

    رنگ را می توان یکی از مواردی دانست که بیشترین تاثیر را در دکوراسیون اداری خواهد گذاشت. اینکه از چه رنگی استفاده می کنید مهم نیست. شما می توانید یک فضای اداری کاملا سفید ، فضایی رنگی رنگی و یا فضایی با رنگ های تیره داشته باشید. مهم ترین نکته در استفاده از رنگ برای فضای اداری این است که بتوانید از بهترین رنگ ها در کنار هم استفاده نموده و هارمونی ای زیبا را در فضای اداری خود ایجاد نمایید. همچنین بهتر است که از روانشناسی رنگ ها و تاثیر آن ها روی فضا و مخاطبین آگاه باشید تا بتوانید برای هر فضا بهترین رنگ ها را انتخاب نمایید. برای مثال تاثیری که رنگ سبز می تواند روی آرامش محیط بگذارد رنگ قرمز نمی تواند و از طرفی تاثیری که رنگ نارنجی روی پویایی فضای اداری دارد رنگ آبی نخواهد داشت.

 

انتخاب ترکیب رنگ مناسب برای دکوراسیون

 

سبک کلاسیک در دکوراسیون اداری

همانطور که گفته شد سبک کلاسیک از محبوب ترین سبک ها در دکوراسیون فضاهای اداری به شمار می رود. دکوراسیون اداری کلاسیک به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد می تواند نظم را تا حد زیادی در فضا ایجاد کرده و از طرفی بسیار لوکس و شیک می باشد و به همین دلیل بسیاری از مدیران علاقه مندن تا از این سبک برای دکوراسیون فضای اداری خود استفاده نمایند. اجرای دکوراسیون به سبک کلاسیک کار ساده ای نیست چرا که سبک های زیادی مانند باروک و … به این سبک شباهت داشته و تمیز نمودن آن ها از یکدیگر تنها توسط متخصصین امکان پذیر است.
از جمله ویژگی های سبک کلاسیک در دکوراسیون اداری می توان به علاقه مندی این سبک به ایجاد تعادل و رعایت تقارن و نظم ، استفاده از رنگ هایی مانند کرم، سبز، قهوه ای، طلایی و … ، استفاده از عناصر چوبی، استفاده از تزیینات زیاد و … اشاره نمود. سبک کلاسیک در مقایسه با سبک های امروزی سبکی با جزییات فراوان شناخته می شود اما این مورد را با شلوغی و هرج و مرج فضایی نباید اشتباه گرفت. به همین دلیل است که باید از طراحان داخلی برای طراحی فضا به این سبک کمک گرفت.

سبک مدرن در دکوراسیون اداری

امروزه سبک مدرن در دکوراسیون شرکت ها و اداره ها نیز از محبوب ترین سبک ها شناخته می شود. این سبک سبکی معاصر بوده و از زمان پدید آمدن آن زیاد نگذشته است اما طی همین چند دهه توانسته است از تاثیرگذارترین و پرطرفدارترین سبک های تاریخ در زمینه ی دکوراسیون بشود.
از جمله ویژگی های دکوراسیون ادری مدرن در اجرای دکوراسیون می توان به علاقه ی این سبک به سادگی، استفاده از عناصری با فرم های ساده مانند مربع و مستطیل، استفاده از رنگ های خنثی و روشن، استفاده ی محدود از تزیینات و استفاده از ترندهای طراحی و … اشاره نمود.

تفاوت هزینه ی اجرای دکوراسیون اداری به سبک کلاسیک و سبک مدرن

به طور کلی می توان گفت هزینه ی اجرای دکوراسیون اداری در یک فضا ارتباط مستقیمی با مساحت فضا، متریال های استفاده شده، سبک دکوراسیون و … دارد. به طور کلی می توان گفت هر چقدر که مساحت یک فضا بیشتر باشد برای اجرای دکوراسیون آن به عناصر و متریال های بیشتری نیاز است و از طرفی متریال ها نیز با هم تفاوت قیمت دارند. شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا با براوردی قطعی پس از بازدید هزینه طراحی و اجرای دکوراسیون اداری را به مارفرما ارائه میدهد که با این شرایط در صورت هرگونه افزایش قیمت مدیر محتمل هیچ ضرری نخواهد شد.
همچنین هر سبک دکوراسیون با توجه به آنکه دارای ویژگی های متفاوتی از دیگری می باشد هزینه ی متفاوتی را به کارفرما نیز تحمیل می نماید. برای مثال در سبک دکوراسیون اداری کلاسیک با توجه به اینکه از متریال هایی مانند سنگ استفاده می شود و این متریال در دسته ی متریال های گرانقیمت قرار می گیرد می توان گفت هزینه ی تهیه ی متریال ها نسبت به مدرن که از متریال های ساده تری مانند سیمان، آجر و … استفاده می کند بیشتر می باشد. از طرفی سبک مدرن از المان های امروزی با طراحی های خاص بیشتر استفاده می کند و بسیاری از این عناصر به دلیل طرح های منحصر به فرد از هزینه ی زیادتری نسبت به عناصر کلاسیک برخوردار می باشند.

 

سبک مدرن در دکوراسیون اداری

 

کلام پایانی 
برای اجرای دکوراسیون حرفه ای برای فضای اداری خود باید حتما از متخصصین و مهندسین مربوطه کمک بگیرید. یکی از جمله شرکت های ایرانی که در زمینه اجرای دکوراسیون فعالیت دارند شرکت معماری هیرادانا با بیش از 15 سال سابقه کار تخصصی در حوزه دکوراسیون اداری می باشد. شما می توانید برای دکوراسیون فضای اداری خود در انواع سبک ها به شرکت تخصصی و حرفه ای هیرادانا مراجعه کرده و از مهندسین و طراحان آن جهت بازدید و مشاوره رایگان در اولین فرصت وقت بگیرید. هیچ چیز بالاتر از یک دکوراسیون اداری تضمینی و تخصصی جهت افزایش بازده کاری شما مهم تر نیست. جهت تعیین بازدید و مشاوره از طریق لینک زیر وارد سایت شوید.

https://hiradana.com/content/