صرفه جویی ۱۰ میلیون دلاری با تولید یک قلم داروی بیماران ریوی به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  صرفه جویی ۱۰ میلیون دلاری با تولید یک قلم داروی بیماران ریوی  به گزارش خبرگزاری هاریکا، دارونامه فرآورده‌ها و داروهای سنتی ایران، دارونامه رسمی داروهای شیمیایی ایران، فاز سوم برنامه اصالت و سلامت مواد غذایی […]

صرفه جویی ۱۰ میلیون دلاری با تولید یک قلم داروی بیماران ریوی

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  صرفه جویی ۱۰ میلیون دلاری با تولید یک قلم داروی بیماران ریوی  به گزارش خبرگزاری هاریکا، دارونامه فرآورده‌ها و داروهای سنتی ایران، دارونامه رسمی داروهای شیمیایی ایران، فاز سوم برنامه اصالت و سلامت مواد غذایی و یک داروی جدید برای بیماری انسدادی مزمن ریه و آسم، در این مراسم رونمایی شد.
در نگارش دارونامه فرآورده‌ها و داروهای سنتی ایران، از روش تلفیقی استفاده شده که می‌تواند یکی از منابع اصلی دارو مفردات آن، منبع اصلی بالینی داروسازان حوزه طب سنتی و همچنین مرجع بسیاری از تحقیقات دارویی در این زمینه باشد.
دارونامه رسمی داروهای شیمیایی ایران پس از ۶ سال به روز رسانی شده که در راستای استانداردسازی الگوی نسخه نویسی پزشکان و هویت بخشی به توانایی‌های صنعت داروسازی در فرهنگ نسخه نویسی کشور، پیگیری و انجام شده است.
در فاز سوم برنامه اصالت و سلامت مواد غذایی، آموزش، استقرار و راه اندازی روش‌های آنالیز سموم شیمیایی و آلی، روش‌های آنالیز دستگاهی آنتی بیوتیک ها در مواد غذایی و شناسایی تقلبات مواد غذایی با استفاده از روش‌های طیف سنجی در آزمایشگاه‌های بخش خصوصی و معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام خواهد شد.
داروی «تیوتروپیوم بروماید» از جمله داروهای استنشاقی DPI است که برای جلوگیری از محدود شدن راه هوایی در ریه‌ها در بزرگسالان مبتلا به آسم و بیماری انسدادی مزمن ریه استفاده می‌شود. این دارو تا کنون به طور کامل وارداتی و ارزبری آن، ۱۰ میلیون دلار بوده که برای اولین بار، در ایران تولید شده است. امیدوارم براتون خبر   صرفه جویی ۱۰ میلیون دلاری با تولید یک قلم داروی بیماران ریوی براتون مفید بوده باشه

 
2022-05-30 11:27:25