شیرخشک های رژیمی را قطره چکانی توزیع می کنیم تا قاچاق نشود به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  شیرخشک های رژیمی را قطره چکانی توزیع می کنیم تا قاچاق نشود  به گزارش خبرگزاری هاریکا، سجاد اسماعیلی گفت: شیر خشک‌های متابولیک و رژیمی مانند سایر کالاهای سلامت محور مشمول ارز ترجیحی می‌شود و […]

شیرخشک های رژیمی را قطره چکانی توزیع می کنیم تا قاچاق نشود

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  شیرخشک های رژیمی را قطره چکانی توزیع می کنیم تا قاچاق نشود  به گزارش خبرگزاری هاریکا، سجاد اسماعیلی گفت: شیر خشک‌های متابولیک و رژیمی مانند سایر کالاهای سلامت محور مشمول ارز ترجیحی می‌شود و در ۴ سال گذشته که این ارز به کالاهای سلامت محور تخصیص داده شده است، این کالاها تحت تأثیر نوسانات ارز قرار گرفتند.
وی تاکید کرد: تأخیر در تأمین ارز تهیه و ثبت سفارش این شیر خشک‌ها را هم با مشکل مواجه کرده است و شاهد کمبودهای مقطعی در تأمین این شیرخشک‌ها هستیم.
مشاور رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه به علت آنکه به این شیرخشک‌ها ارز ترجیحی تعلق می‌گیرد، قیمت آن پایین‌تر از نمونه آزاد است، گفت: اگر این کالا به صورت گسترده در داروخانه‌ها عرضه شود موجب قاچاق معکوس آن می‌شود به همین علت برای مقابله با قاچاق شیرخشک‌ها به صورت قطره چکانی توزیع می‌شود.
اسماعیلی افزود: سازمان غذا و دارو در تلاش است با سیاست گذاری صحیح مشکل این کالای راهبردی را رفع کند، ضمن اینکه با تزریق منابع ارزی به انتهای زنجیره یعنی مصرف کننده، مشکل قاچاق معکوس رفع خواهد شد.
وی ادامه داد: اگر مابه‌التفاوت یارانه ارزی دارو و سایر کالاهای سلامت محور به مردم داده شود، شاهد افزایش قیمت و هزینه‌های کمرشکن در این کالاها نخواهیم بود.
مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در صورتی که شرکت‌ها و داروخانه‌ها به درستی شیر خشک را در سامانه “تی تک” ثبت نکنند تخلف کرده‌اند و با متخلفان برخورد می‌شود. امیدوارم براتون خبر   شیرخشک های رژیمی را قطره چکانی توزیع می کنیم تا قاچاق نشود براتون مفید بوده باشه

 
2022-04-01 09:03:47