شناسایی ۱۶۷ طرح اثرگذار پژوهش در ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  شناسایی ۱۶۷ طرح اثرگذار پژوهش در ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی با بیان اینکه امسال برای شاخص تاثیرگذاری پژوهش در دانشگاه‌های‌ علوم پزشکی ۵۰۰ امتیاز در […]

شناسایی ۱۶۷ طرح اثرگذار پژوهش در ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  شناسایی ۱۶۷ طرح اثرگذار پژوهش در ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی با بیان اینکه امسال برای شاخص تاثیرگذاری پژوهش در دانشگاه‌های‌ علوم پزشکی ۵۰۰ امتیاز در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: اکنون شاخص اثرگذاری پژوهش دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی در حال انجام فرآیند ارزیابی است.
وی افزود: این محور ابتدا در ارزشیابی سال ۱۳۹۹ دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت پایلوت برای ۱۸ دانشگاه شامل تمامی دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک و ۸ دانشگاه علوم پزشکی تیپ دو و سه مورد سنجش قرار گرفت.
پناهی گفت: در ارزیابی که امسال در حال انجام است، بالغ بر ۵۰۰ امتیاز برای محور اثرگذاری در نظر گرفته شده است تا میزان اهمیت این محور به دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت عملیاتی نشان داده شود.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر مرحله شناسایی، بررسی اعتبار و غربالگری پژوهش‌های تاثیرگذار انجام شده است، اعلام کرد: ۴۰۲ طرح اثرگذار توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سامانه جامع ارزشیابی بارگذاری شد که از این تعداد پس از بررسی‌های انجام شده، ۱۶۷ طرح اثرگذار واجد شرایط جهت داوری در کمیته‌های تخصصی هستند.
وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این ارزشیابی، ۷ کمیته تخصصی مسئولیت داوری و امتیازدهی به طرح‌های اثرگذار را بر عهده دارند که در کمیته‌های علوم‌بالینی ۲۲ طرح، علوم دارویی ۲۲ طرح، فناوری ۲۶ طرح، علوم پایه ۳۳ طرح، علوم بهداشتی ۳۲ طرح و سلامت عمومی ۳۲ طرح مورد ارزیابی قرار گرفت.
پناهی در ادامه به نتایج به دست آمده از مراکز تحقیقاتی در خصوص محور اثرگذاری پژوهش اشاره کرد و اظهار داشت: در مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی، ۲۲۰ طرح اثرگذار از ۶۵ مرکز با ردیف مستقل بودجه و ۲۴۹ مرکز با فعالیت بیش از ۱۰ سال دریافت شده است.
وی با اشاره به اهمیت ارزشیابی دستاوردهای تحقیقات مرتبط با سلامت، گفت: نتایج ارزشیابی در تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر شواهد، ارتقا سلامت جامعه و بهبود مولفه‌های موثر بر آن حائز اهمیت ویژه‌ای است. در همین راستا معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با استفاده از فرآیند ارزشیابی به عنوان یک ابزار، دانشگاه های علوم پزشکی را در جهت مسائل راهبردی نظام سلامت کشور هدایت می‌کند.
طبق برنامه زمانبندی اعلام شده توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گزارش نهایی تحلیلی نتایج ارزشیابی فعالیت‌های تحقیقاتی مراکز و دانشگاه‌های علوم پزشکی، ۳۰ آبان ماه سال جاری اعلام خواهد شد. امیدوارم براتون خبر   شناسایی ۱۶۷ طرح اثرگذار پژوهش در ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی براتون مفید بوده باشه

 
2022-11-22 04:07:08