شناسایی ۱۰ میلیون ایرانی مشکوک به فشارخون بالا به گزارش هاریکا خبر , در بخش خبری سلامت ,به گزارش خبرگزاری هاریکا، حسین فرشیدی، با اشاره به پایان پویش ملی سلامت که از بیستم آبان تا ۳۰ دی در کشور برگزار شد، گفت: در شبانه روز گذشته ۲۰۸ هزار و ۴۳۷ نفر در پویش ملی سلامت […]

شناسایی ۱۰ میلیون ایرانی مشکوک به فشارخون بالا

به گزارش هاریکا خبر , در بخش خبری سلامت ,به گزارش خبرگزاری هاریکا، حسین فرشیدی، با اشاره به پایان پویش ملی سلامت که از بیستم آبان تا ۳۰ دی در کشور برگزار شد، گفت: در شبانه روز گذشته ۲۰۸ هزار و ۴۳۷ نفر در پویش ملی سلامت از نظر دیابت و پرفشاری خون ارزیابی شدند.
وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۳۴۱ نفر با احتمال ابتلاء به پرفشاری خون و ۵۵۹ نفر با احتمال ابتلاء به دیابت تشخیص داده شدند.
فرشیدی گفت: ۸۴۳ هزار و ۷۱۸ نفر در پویش ملی سلامت با احتمال ابتلاء به پرفشاری خون و ۴۶۷ هزار و ۵۸۷ نفر در این پویش با احتمال ابتلاء به دیابت تشخیص داده شدند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: ۱۰ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۲۹۹ نفر با پیش پرفشاری خون و ۳ میلیون و ۶۷ هزار و ۳۵۲ نفر نیز با پیش دیابت نیز شناسایی شدند.
وی اضافه کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی بهبهان، گراش، خمین، جیرفت، خلخال، لارستان، رفسنجان، یاسوج، زابل و شهرکرد غربالگری بیشترین جمعیت هدف در پویش ملی سلامت را به خود اختصاص دادند.
بر اساس آخرین آمارها، ۴۵ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۸۳۰ ایرانی در پویش ملی سلامت مشارکت کردند. امیدوارم خبر  شناسایی ۱۰ میلیون ایرانی مشکوک به فشارخون بالا براتون مفید بوده باشه