شناسایی ارتباط میکروبی بین رژیم غذایی غربی و سرطان کولورکتال به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  شناسایی ارتباط میکروبی بین رژیم غذایی غربی و سرطان کولورکتال  به گزارش خبرنگار هاریکا به نقل از هلث لاین، محققان بیمارستان زنان بریگام بوستون، داده‌های بیش از ۱۳۴ هزار شرکت کننده در ایالات متحده را بررسی […]

شناسایی ارتباط میکروبی بین رژیم غذایی غربی و سرطان کولورکتال

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  شناسایی ارتباط میکروبی بین رژیم غذایی غربی و سرطان کولورکتال  به گزارش خبرنگار هاریکا به نقل از هلث لاین، محققان بیمارستان زنان بریگام بوستون، داده‌های بیش از ۱۳۴ هزار شرکت کننده در ایالات متحده را بررسی کردند. این تیم الگوهای رژیم غذایی و همچنین DNA را از سویه هایEscherichia coli که در بیش از ۱۰۰۰ تومور کولورکتال (سرطان روده بزرگ) یافت می‌شود، تجزیه و تحلیل کرد.
این تیم به دنبال سویه های باکتریایی حامل ژنتیک مجزا معروف به پلی کتید سنتاز (PKS) بود. PKS آنزیمی را رمزگذاری می‌کند که نشان داده شده است باعث ایجاد جهش در سلول‌های انسانی می‌شود. به طور کلی، این تیم دریافت که رژیم غذایی غربی با تومورهای کولورکتال حاوی مقادیر زیادی از PKS+ E. coli مرتبط است اما با تومورهای حاوی مقدار کمی از PKS+ E. coli مرتبط نیست.
«شوجی اوگینو»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «این یافته‌ها از این فرضیه ما حمایت می‌کنند که رژیم‌های غذایی به سبک غربی از طریق تأثیر آن بر روی PKS+ E. coli ، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهد.»
وی در ادامه افزود: «این اولین مطالعه در مورد ارتباط رژیم غذایی غربی با باکتری‌های بیماری زا خاص در سرطان است. سوال بعدی ما این است که کدام یک از رژیم‌های غذایی و سبک زندگی به سبک غربی مربوط به سرطان کولورکتال حاوی این گونه باکتریایی است.» امیدوارم براتون خبر   شناسایی ارتباط میکروبی بین رژیم غذایی غربی و سرطان کولورکتال براتون مفید بوده باشه

 
2022-07-05 06:09:45