سیاه چاله ای با بیشترین سرعت رشد کشف شد به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  سیاه چاله ای با بیشترین سرعت رشد کشف شد  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از اسپیس، این سیاه چاله که حجم آن ۳ میلیارد برابر خورشید است، به دلیل سرعت بلع زیاد خیلی زود رشد کرده است. […]

سیاه چاله ای با بیشترین سرعت رشد کشف شد

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  سیاه چاله ای با بیشترین سرعت رشد کشف شد  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از اسپیس، این سیاه چاله که حجم آن ۳ میلیارد برابر خورشید است، به دلیل سرعت بلع زیاد خیلی زود رشد کرده است. رشد سیاهچاله های دیگر با حجم مشابه میلیاردها قبل متوقف شده است، اما جسم آسمانی تازه کشف شده همچنان در حال رشد است.
سیاهچاله مذکور اکنون ۵۰۰. برابر Sagittarius A* ( ابر سیاهچاله مرکز کهکشان راه شیری) است. با توجه به اطلاعات به دست آمده محققان باتوجه به این اطلاعات متوجه شده اند این جسم آسمانی سیاهچاله ای با بالاترین سرعت. رشد طی ۹ میلیارد سال است.
کریستوفر اونکن محقق دانشکده ستاره شناسی و فیزیک اخترشناسی در دانشگاه ملی استرالیا در بیانیه ای در این باره می گوید: اکنون می خواهیم بدانیم چرا این سیاهچاله متفاوت است. آیا رویدادی فاجعه بار اتفاق افتاده است. شاید دو کهکشان بزرگ با یکدیگر برخورد کرده ا ند و انبوهی از مواد به سیاهچاله سرازیر شده تا آن را تغذیه کنند.
کشف این سیاهچاله بخشی از تحقیق Sky Mapper Southern Sky است که توسط یک تلسکوپ ۱.۳ متری در رصد خانه Siding Springاسترالیا انجام شده است. امیدوارم براتون خبر   سیاه چاله ای با بیشترین سرعت رشد کشف شد براتون مفید بوده باشه

 
2022-06-16 13:05:17