سوءتغذیه می تواند موجب دیابت شود به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  سوءتغذیه می تواند موجب دیابت شود  به گزارش خبرنگار هاریکا به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان، این یافته‌ها ممکن است در توسعه درمان‌های مؤثر برای دیابت مرتبط با سوءتغذیه، که در کشورهای ثروتمند نادر است، اما ده‌ها […]

سوءتغذیه می تواند موجب دیابت شود

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  سوءتغذیه می تواند موجب دیابت شود  به گزارش خبرنگار هاریکا به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان، این یافته‌ها ممکن است در توسعه درمان‌های مؤثر برای دیابت مرتبط با سوءتغذیه، که در کشورهای ثروتمند نادر است، اما ده‌ها میلیون نفر را در کشورهای آسیایی و کشورهای جنوب صحرای آفریقا تحت تأثیر قرار می‌دهد، حیاتی باشد.
بیماران مبتلا به این نوع دیابت عمدتاً نوجوانان لاغر، فقیر و بزرگسالان جوانی هستند که به ندرت بیش از یک سال پس از تشخیص زنده می‌مانند. تزریق انسولین معمولاً کمکی نمی‌کند و حتی می‌تواند باعث مرگ ناشی از قند خون پایین شود.
این بیماری برای اولین بار حدود ۷۰ سال پیش شناسایی شد، اما به دلیل عدم تحقیق در مورد این بیماری، درمان آن نامشخص است.
دکتر «مردیت هاوکینز»، نویسنده این مطالعه از دانشکده پزشکی آلبرت اینشتین در نیویورک، گفت: «متون علمی کنونی هیچ دستورالعملی در مورد مدیریت دیابت مرتبط با سوءتغذیه، که در کشورهای با درآمد بالا نادر است اما در بیش از ۶۰ کشور با درآمد کم و متوسط وجود دارد، ارائه نمی‌دهد.»
هاوکینز در ادامه توضیح داد: «پزشکان آن کشورها مجلات پزشکی غربی را مطالعه می‌کنند، بنابراین در مورد دیابت مرتبط با سوءتغذیه نمی‌آموزند و در بیماران خود به آن مشکوک نمی‌شوند. امیدواریم یافته‌های ما آگاهی در مورد این بیماری را افزایش دهد و راه را برای راهبردهای درمانی مؤثر هموار کند.»
در این اولین مطالعه جامع بر روی افراد مبتلا به این بیماری، هاوکینز و همکارانش آزمایش‌های متابولیک را روی ۲۰ مرد ۱۹ تا ۴۵ ساله در هند که احتمال ابتلاء به دیابت مرتبط با سوءتغذیه داشتند، و همچنین افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ و ۲ و افراد بدون دیابت انجام دادند.
محققان به این نتیجه رسیدند که دیابت مرتبط با سوءتغذیه از نظر متابولیکی به طور قابل توجهی با دیابت نوع ۱ و ۲ متفاوت است و باید به عنوان یک نوع متمایز از دیابت در نظر گرفته شود.
او گفت: «در کشورهایی که مورد مطالعه قرار گرفته است، شیوع دیابت مرتبط با سوءتغذیه در بین افراد مبتلا به دیابت حدود ۲۰ درصد است، به این معنی که ممکن است حدود ۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا باشند.»
هاوکینز خاطرنشان کرد که از هر ۱۰ بزرگسال در سراسر جهان ۱ نفر مبتلا به دیابت است و سه چهارم آنها (۴۰۰ میلیون) در کشورهای کم درآمد و متوسط زندگی می‌کنند. امیدوارم براتون خبر   سوءتغذیه می تواند موجب دیابت شود براتون مفید بوده باشه

 
2022-06-13 09:10:37