«سلام فرمانده» رویداد برگزیده سال ۱۴۰۱ شد/ معرفی چهره هنر انقلاب به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری «سلام فرمانده» رویداد برگزیده سال ۱۴۰۱ شد/ معرفی چهره هنر انقلاب  به گزارشهاریکا خبر، مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب شامگاه ۲۷ فروردین ماه در حوزه هنری برگزار شد. در ابتدا محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری […]

«سلام فرمانده» رویداد برگزیده سال ۱۴۰۱ شد/ معرفی چهره هنر انقلاب

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری «سلام فرمانده» رویداد برگزیده سال ۱۴۰۱ شد/ معرفی چهره هنر انقلاب  به گزارشهاریکا خبر، مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب شامگاه ۲۷ فروردین ماه در حوزه هنری برگزار شد.
در ابتدا محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری روی صحنه آمد و گفت: گرامی می‌داریم یاد سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی را که این ایام به یاد اوست. هنر انقلاب اسلامی امروز به برکت مجاهدت هنرمندان انقلابی و نسل‌های مختلف چشمه جوشان معرفت و ذوق و زیبایی شده است. خوشحالیم که یکبار دیگر توفیق پیدا کردیم تا به این بهانه دور هم جمع شویم و به یاد خودمان یادآوری کنیم عهدها و عزم و اراده مجدد برای مسیر سخت پیش رو را. امیدوارم توشه‌ای درخور از برکات این ماه برداریم و عاقبت همه ما ختم به خیر و شهادت باشد.
«سلام فرمانده»؛ رویداد برگزیده سال
سپس محسن برمهانی معاون سیما و محمود پورسالاری معاون امور هنری روی صحنه آمدند و از ابوذر روحی خواننده قطعه «سلام فرمانده» تجلیل شد به این ترتیب سرود «سلام فرمانده» عنوان رویداد برگزیده سال را از آن خود کرد.
در ادامه محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی روی صحنه آمد و گفت: در زمانه‌ای که بر خیلی‌ها روشن‌تر از قبل شده که می‌شود راه باز کرد دغدغه‌ای شاید در نزد برخی‌ها بماند اینکه روایت هنرمند مکتبی و متعهد و روایت هنرش را داشته باشیم حیف ما در این زمینه کمکاریم و شاید رویداد هفته هنر انقلاب اسلامی بتواند به این موضوع کمک کند مثلاً درباره عزیزانی که سال‌های گذشته انتخاب شدند باید بگویم به زعم من آنگونه که باید نتوانستیم در این مسیر گام برداریم که آنها روایت خود را داشته باشند و امیدوارم این موضوع مرتفع شود.
هدایت‌الله بهبودی؛ چهره ماندگار هنر انقلاب
سپس با حضور مرتضی سرهنگی، محمدمهدی دادمان و حجت‌الااسلام قمی از چهره ماندگار هنر انقلاب ۱۴۰۱ تجلیل شد.
این عنوان به هدایت‌الله بهبودی پژوهشگر و نویسنده ادبیات پایداری رسید.
بهبودی در این بخش گفت: سپاسگزارم که بنده را شایسته چنین نسبتی دانسته‌اید، امیدوارم تصور شما با تصدیق تاریخ یکی باشد. کاروان حوزه هنری همچنان در حرکت است کسانی را در هر ایستگاه سوار و کسانی را پیاده می‌کند امیدوارم دانش سواره‌ها با سواد پیاده‌ها یکی نباشد، دفتر ادبیات پایداری و مقاومت حوزه هنری حالا سه دهه است که فعال است و امیدوارم جامعه نور کافی برای دیدن سه دهه تلاش دفتر داشته باشد. خداوند برای نو شدن آدمی نه تنها دست و پا که اندیشه نیز به او داده است امیدوارم حوزه هنری در نو کردن روزگار آدمی کوشا باشد.
در ادامه محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد روی صحنه آمد و گفت: خدا را شاکرم که امسال هم هفته هنر انقلاب اسلامی با شکوه هرچه تمام‌تر و با حضور هنرمندان در حال برگزاری است. یاد و خاطره شهید والا مقام شهید آوینی را گرامی می‌داریم، از دوستان و برادران عزیزمان در حوزه هنری بابت برگزاری این مراسم تشکر می‌کنم. همه اذعان دارند که بر خلاف تصور و تبلیغاتی که وجود دارد هرچه جلوتر می‌آییم سال به سال بر رونق ادبیات و حوزه فرهنگی، هنری انقلاب اسلامی افزوده می‌شود اگر سی چهل سال پیش اولین شکوفه‌های این درخت، در حال ظهور و پدید آمدن بود حالا جنگل و گلستانی از هنرمندان سرافراز در بخش‌های مختلف هنری در حال آفرینش‌های فرهنگی و هنری در تراز انقلاب اسلامی در همه حوزه‌ها هستند.
وی افزود: پیش از این بسیاری با ابزارهایی که در اختیار داشتند می‌خواستند بر جدایی فرهنگ و هنر از مردم بدمند و جریان هنری را جدا از توده‌های مردم نشان بدهند اما بر خلاف همه اتفاقات در سال گذشته، فرزندان انقلاب در همه عرصه‌ها درخشیدند و جشنواره‌های فجر هر کدام یکی پس از دیگری برگزار شد برنامه‌های خوب تلویزیونی، خلق آثار خوب هنری نشان از زایش در جبهه فرهنگی انقلاب داشت و ما خدا را شاکریم. امروزه همه مسئولان فرهنگی و هنری کار بزرگ مدیریت این حوزه را برعهده دارند و همه دستگاه‌ها هم افزایی دارند به همه برگزیدگان و نامزدهای این عنوان فاخر تبریک می‌گویم و از مجاهدت آنها تشکر می‌کنم بزرگانی که هر کدام نقش بسزایی در فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی داشتند و امیدوار سال به سال شاهد چهره‌های جدید باشیم.
محمد مهدی سیار؛ چهره هنر انقلاب اسلامی ۱۴۰۱
سپس اسماعیلی، علی فروزان فر، دادمان و قمی روی صحنه آمدند و محمدمهدی سیار شاعر و ترانه سرا چهره هنر انقلاب اسلامی شد.
سیار در این بخش گفت: از نظر لطف همه دوستان که من را غافلگیر کردند، تشکر می‌کنم. خودم را همچنان در ابتدای راه می‌دانم، این عنوان گرچه افتخار بزرگی است اما کوله بار بزرگی را به روی دوش من می‌گذارد. امیدوارم این راه با روشنی ادامه پیدا کند. باید بگویم ایران امروز به نهضت زیبایی در روایت زیبایی‌ها و تولید زیبایی نیاز دارد. همواره سرچشمه اعتماد به نفس ما هنر بوده و امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم. امیدوارم براتون خبر   «سلام فرمانده» رویداد برگزیده سال ۱۴۰۱ شد/ معرفی چهره هنر انقلاب براتون مفید بوده باشه

 
2023-04-17 18:28:05