بازيافت ضایعات الكترونيكی در روش های بازيافت ضایعات الكترونيكی رشد و توسعه تولید تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی از یک سو و عمر مفید کوتاه این تجهیزات از سوی دیگر باعث ایجاد حجم زیادی از ضایعات الکتریکی و الکترونیکی شده است. اگرچه روش‌های کلی مانند دفع و سوزاندن این زباله‌ها وجود دارد، اما این روش‌ها دارای […]

بازيافت ضایعات الكترونيكی

در روش های بازيافت ضایعات الكترونيكی رشد و توسعه تولید تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی از یک سو و عمر مفید کوتاه این تجهیزات از سوی دیگر باعث ایجاد حجم زیادی از ضایعات الکتریکی و الکترونیکی شده است. اگرچه روش‌های کلی مانند دفع و سوزاندن این زباله‌ها وجود دارد، اما این روش‌ها دارای معایب اقتصادی و زیست‌محیطی هستند. زباله های الکترونیکی از نظر مواد و اجزاء بسیار متنوع و پیچیده هستند و آمار منتشر شده توسط سازمان های مختلف حاکی از حجم زیاد این زباله ها است. بنابراین برای بازيافت ضایعات الكترونيكی کارآمد این زباله ها، مدیریت کارآمد، زیرساخت های کافی و برنامه ریزی منسجم مورد نیاز است. امروزه بسیاری از کشورها و سازمان ها قوانینی را برای استفاده مجدد و بازیافت آلاینده های الکترونیکی به منظور کاهش دفع آنها وضع کرده اند. خوشبختانه اقدامات موثری در این زمینه در کشورمان ایران انجام شده است. در این تحقیق سعی شده است زباله های الکترونیکی از ابعاد مختلف از جمله میزان و ترکیب زباله های الکترونیکی، مزایای بازیافت، مراحل کلی فرآیند بازیافت و مدیریت پسماند به اختصار بررسی شود. در این مقاله قصد داریم شما را با روش های بازيافت ضایعات الكترونيكی و خطرات ناشی از آن آشنا کنیم.

بازیافت به روش استفاده از ژل سلولزی

در روش های بازيافت ضایعات الكترونيكی در سال‌های اخیر اقدامات زیادی در کشورهای مختلف برای کاهش حجم زباله‌های الکترونیکی و استفاده از روش‌های مناسب در تولید تجهیزات الکترونیکی انجام شده است، اما در بسیاری از کشورهای در حال توسعه مانند چین، کارگران همچنان مجبور به کسب درآمد هستند. ماسک‌های تنفسی ناشی از انتشار این آلاینده‌ها در محیط، با خطرات تماس مستقیم با این نوع زباله‌ها مبارزه کرده و نادیده می‌گیرند. دانشمندان ژاپنی ادعا می کنند که کاغذ روزنامه یکی از مهم ترین اجزای فرآیند بازیافت طلا و سایر فلزات گرانبها از زباله های صنعتی است. ابتدا روزنامه های قدیمی را خرد کرده و از آنها خمیر درست کردند. سپس با افزودن برخی مواد شیمیایی مانند کلر و فرمالدئید ژل کاغذی ساختند و با خشک کردن ژل آن را به پودر تبدیل کردند. برای این آزمایش، مقادیر زیادی ضایعات صنعتی حاوی فلزات گرانبها مانند طلا، مس، آهن و روی ذوب شد. خاصیت قابل توجه با استفاده از بازیافت به روش استفاده از ژل سلولزی انجام می شود. سلولز ذاتا خاص و اختصاصی نیست، بنابراین مواد شیمیایی به راحتی در فرم آن نفوذ می کنند که منجر به قدرت جذب بالای آن می شود. با این حال، هنوز مشخص نیست که چرا ژلاتین کاغذ فقط فلزات گرانبها را جذب می کند.

ضایعات منظمی در زمینه خرید ضایعات در خدمت همشهریان تهرانی خود میباشد.

سوزاندن ضایعات الکترونیکی

در روش‌های بازیافت الکترونیکی ضایعات سوزاندن ضایعات بازیافت الکترونیک شهری فرآیندی است برای سوزاندن زباله و تبدیل آن به خاکستر و زباله یا گازهای خطرناک. به این ترتیب میزان زباله تا 90 درصد کاهش می یابد. این روش در شهرهایی که با مشکل کمبود زمین مواجه هستند استفاده می شود. از این ماده می توان علاوه بر کاهش سایز برای کاهش یا از بین بردن خواص سمی مواد استفاده کرد. هنگام دفع زباله های الکترونیکی زباله های زیادی در خارج از شهر و در اسکله جمع آوری می شود. دود اگزوز مناطق وسیعی را آلوده می کند. از آنجایی که تنوع مواد در الکترونیک ضایعات بسیار زیاد است، سوزاندن آن خطرناک است. به عنوان مثال، هنگامی که شعله می سوزد، مس به عنوان یک کاتالیزور برای تولید دیوکسین و احتراق سوزاندن در منطقه عمل می کند. بر اساس گزارشی در ایالات متحده، سوزاندن ضایعات بزرگترین منبع دیوکسین در ایالات متحده، کانادا و یکی از سنگین ترین منابع فلز سنگین در جو است. با توجه به اینکه زباله های سوزاندن یکی از متداول ترین روش های دفع زباله بوده و در دهه اخیر یکی از کاستی های عمده این روش بوده است.

بنابراین محصولات BAسوزاندن ضایعات به دلیل تنوع مواد و اجزای موجود در آنها منجر به انتشار آلاینده های مختلف و اغلب سموم در هوا می شود که تاثیر منفی بر محیط زیست و سلامت موجودات می گذارد. همچنین کنترل و از بین بردن این آلاینده ها هزینه بر است.

تشییع جنازه الکترونیکی ضایعات

برای دفن الکترونیکی ضایعات ، زمین را حفر کنید و مواد را داخل آن دفن کنید تا مواد کاملاً از محیط جدا شود و خطر آلودگی آب، خاک و هوا در حال حاضر و آینده به صفر برسد. برای انجام این تصفیه بهداشتی، در مرحله اول، محل دفن زباله باید دارای الزامات خاصی از نظر آب زیرزمینی و نوع خاک باشد.در چنین زمین هایی با رعایت ضوابط آماده سازی و جنبه های فنی ممکن است فرد بخواهد یک محل دفن زباله تمیز ایجاد کند. بنابراین، اولین قدم در ایجاد یک طرح تمیز، مکان است. انتخاب مکان مناسب از مشکلات فنی و زیست محیطی احتمالی در آینده جلوگیری می کند. دفع ناکافی زباله شرط اساسی دفع زباله های کامپیوتری است. تقریباً چنین مکانی وجود ندارد. به عبارت دیگر، در نهایت، همه زباله ها، حتی بهترین ساخته شده و تعمیر شده، غیرقابل دسترس بودن خود را از دست می دهند. این مطالعه نشان داد که در خروجی مانیتور یک لوله پرتو کاتدی در خروجی وجود دارد. مقدار زیادی سرب وارد زباله می شود. دفع زباله نه تنها به آب، فلزات سنگین و ذرات اجازه ورود به ارتفاعات را می دهد، بلکه امکان آتش سوزی در آن مناطق را نیز فراهم می کند. دفن زباله های کامپیوتری و ورود آب، خاک و خاک را آلوده می کند. بنابراین تا حد امکان باید از دفع زباله در رایانه های غیرعادی و بازیافتی خودداری شود.

پردازش الکترونیکی ضایعات

امروزه بازیافت و بازیافت راه حل اصلی در تصفیه این نوع زباله ها می باشد. بنابراین، پردازش الکترونیکی ضایعات در بسیاری از کشورهای صنعتی و حتی در کشورهای ثالث مانند هند مورد توجه و اعمال است.
روش زباله های بیولوژیکی: یکی از فناوری های جدید که روش مناسبی برای بازیافت زباله های الکترونیکی محسوب می شود، استفاده از روش زباله است. در این روش از میکروارگانیسم‌ها برای بازیافت فلزات سنگین استفاده می‌شود که گران‌تر از سایر روش‌ها هستند و آلودگی شیمیایی ناشی از بازیافت زباله‌های الکترونیکی را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهند.بسیاری از محققان ژاپنی استفاده از مواد فاسد شدنی در تولید تراشه های الکترونیکی را در مقیاس وسیع مورد مطالعه قرار داده اند. این ترکیبات گیاهی از موادی مانند پلی لاکتیک اسید که از ذرت به دست می آید و به راحتی فاسد شدنی است، ساخته می شوند. علاوه بر این، سوزاندن این مواد باعث تولید گازهای سمی نخواهد شد. این گروه امیدوار است از مواد زیست تخریب پذیر برای تولید دستگاه های الکترونیکی جدید استفاده کند که به راحتی در چرخه طبیعی قابل بازیافت هستند و هیچ اثر نامطلوبی بر پردازش الکترونیکی ندارند. با توجه به آنچه گفته شد، می توان نتیجه گرفت که وسایل الکترونیکی قابل بازیافت کالای ارزشمندی برای مصرف کننده هستند و در صورت عدم جایگزینی و استفاده مجدد، تبدیل به زباله های الکترونیکی می شوند. از طرف؛ زیرا اجزای آن سمی هستند و آسیبی نمی بینند.

بررسی دفتر الکترونیکی

محققان چینی روش جدیدی برای بازیافت تخته ها بدون انتشار سموم در محیط پیدا کرده اند. بردهای الکترونیکی عموماً از تخته‌ای تشکیل شده‌اند که از سطح صافی از مواد عایق مانند قطعات الکترونیکی و قطعات الکترونیکی مانند خازن‌ها، مقاومت‌ها و تراشه‌ها ساخته شده‌اند. آمارها نشان می دهد که هر سال بر تعداد تبلت های الکترونیکی تولید شده در جهان افزوده می شود و چین و تایوان به تنهایی بیشترین درصد تبلت های الکترونیکی را تولید می کنند. امروزه تنها بخش کوچکی از بردهای الکترونیکی منسوخ بازیافت می شود و تنها بخش کوچکی از بردهای الکترونیکی بازیافتی اغلب در یک کارخانه ذوب مس دفع می شود که گازهای سمی را در جو منتشر می کند.

بازیافت گرد و غبار مغناطیسی

بازیافت میدان مغناطیسی: محققان دانشگاه جیائوتینگ شانگهای روش جدیدی برای پردازش قطعات الکترونیکی ایجاد کرده اند که شامل پیچاندن صفحات الکترونیکی و سپس جداسازی فلز از مواد غیر مغناطیسی فلز با استفاده از میدان مغناطیسی بالا است.دستگاه وکیوم برداشته شده و مواد غیرفلزی در قالب کوچکی به دست می آید. با استخراج آلومینیوم و قلع به کار رفته در این صفحات، بقایایی وجود دارد که در گذشته بازیافت آن دشوار بود. در این روش قسمت‌های غیرفلزی این صفحات خرد می‌شوند و وقتی با حرارت زیاد اضافه می‌شوند خرد شده و در قالب فشرده می‌شوند. برخی از این مواد مانند سیمان تقویت شده قوی هستند و می توانند جایگزین چوب شوند و می توان از آنها در ساخت مواد اولیه یا مواد اولیه در مکان های عمومی استفاده کرد. بنابراین، در آینده، میز شما ممکن است از کامپیوتر ضایعات ساخته شود. در مورد بازیابی کامپیوتر باید توجه داشت که بازیابی یک آیتم یک واحد نیست، بلکه بازیابی یک دستگاه با اجزا و ترکیبات زیاد است، پس طبیعی است که بازیابی یک آیتم در اندازه و ریسک باشد. بیان کرد. .