روش‌های موثر تبلیغ سایت و فروشگاه‌ اینترنتی ممکن است ثبت یک سایت یا فروشگاه اینترنتی در نگاه اول ساده به نظر بیاید. اما تمامی سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی برای ادامه کار و به قولی بقا در دنیای کسب و کار به جذب مخاطب و مشتری نیاز دارند. تبلیغات یکی از راه‌های اصلی جذب و افزایش […]

روش‌های موثر تبلیغ سایت و فروشگاه‌ اینترنتی

ممکن است ثبت یک سایت یا فروشگاه اینترنتی در نگاه اول ساده به نظر بیاید. اما تمامی سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی برای ادامه کار و به قولی بقا در دنیای کسب و کار به جذب مخاطب و مشتری نیاز دارند. تبلیغات یکی از راه‌های اصلی جذب و افزایش مخاطبان یک کسب و کار است. در واقع پس از اینکه سایت خود را ثبت کردید، برای اینکه ترافیک مخاطبان را به سمت سایت بیاورید، نیاز دارید که از روش‌های مختلف تبلیغات استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که تبلیغات هم مانند دیگر کارها امری تخصصی است و نیاز به یادگیری، دقت و رعایت اصول دارد تا به موفقیت ختم شود. در این مقاله به چند نکته در رابطه با راه و رسم تبلیغ سایت و فروشگاه اینترنتی اشاره خواهیم کرد.

از کجا شروع  کنیم؟

ارتباط برقرار کردن اولین رمز موفقیت در دنیای کسب و کار است. اگر ارتباط شما با مخاطب یا مشتریان‌تان درست برقرار نشود، احتمال حفظ مشتریان فعلی و افزایش کلی مشتریان بسیار پایین خواهد بود. راه‌های زیادی برای ارتباط با مشتریان وجود دارد. پیامک مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوایی تنها بخشی از راه‌های ارتباطی است که برای موفقیت در کسب و کار خود می‌توانید از آنها کمک بگیرید.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

در اولین قدم، پس از اینکه سایت یا فروشگاه خود را به ثبت رساندید و سایت را در فضای اینترنت منتشر کردید، فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی آغاز کنید. اینستاگرام پرمخاطب‌ترین و شاید محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در جامعه امروز ماست. داشتن یک صفحه فعال در این شبکه اجتماعی، می‌تواند به افزایش ترافیک سایت شما و در نهایت مشتریان شما کمک زیادی کند. سعی کنید به طور مداوم محتوای خوب، به روز و به درد بخور منتشر کنید. کیفیت محتوا مهم‌ترین فاکتور موفقیت در شبکه‌های اجتماعی است. با انتشار محتوای خوب و مورد نیاز مخاطب خود، احتمال استفاده او از سایت شما چندین برابر خواهد شد.

 پیامک مارکتینگ، ساده اما مفید

زمانی که مخاطب اقدام به عضویت در سایت شما می‌کند، با ارسال آنی کد فعال‌سازی، شماره تماس او در سایت ذخیره می‌شود. معمولا این شماره تماس به عنوان راهی برای بازیابی رمز عبور در صورت فراموشی استفاده می‌شود. اما با گذشت زمان و جذب اعتماد مشتری می‌توانید از شماره همراه او برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی استفاده کنید. بازاریابی پیامکی روشی ساده و در عین حال مفید برای کسب و کارهاست. راه‌اندازی کمپین‌های پیامکی با صرف زمان و هزینه اندکی انجام می‌شوند و اگر با رعایت اصول جلو بروند، تاثیر بسیار مثبتی روی تبلیغات سایت و فروشگاه شما خواهند داشت.

آمارها نشان می‌دهند که میزان باز شدن پیامک‌ توسط مخاطب‌ها بسیار بیشتر از ایمیل است. این نکته را به در دسترس بودن پیامک برای بیشتر مخاطب‌ها اضافه کنید تا به اهمیت پیامک تبلیغاتی پی ببرید. اگر بتوانید متن پیامک را به درستی تهیه کنید و از لحن درستی متناسب با مخاطب هدف خود استفاده کنید، احتمال اینکه لینک درج شده در پیامک توسط او باز شود بسیار بالا خواهد رفت. به این ترتیب می‌توانید با صرف هزینه‌ای نه چندان زیاد سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را تبلیغ کرده و ترافیک سایت را بالا ببرید.

ارائه پیشنهادات ویژه به مخاطبین

 

اهمیت به خواسته‌های مشتری‌ها و مخاطبان کسب و کار باعث می‌شود در دراز مدت اعتماد مشتری افزایش یابد. ارائه پیشنهادات ویژه بهترین راه برای این است که به مشتری نشان دهید برای شما اهمیت دارد. تخفیف‌های دوره‌ای، استفاده از برخی امکانات به صورت رایگان یا ارائه تسهیلاتی برای مشتریان وفادار، چند نمونه از پیشنهاداتی است که برای تبلیغ سایت یا فروشگاه اینترنتی خود می‌توانید از آنها استفاده کنید.

یک روش مناسب برای ارائه این پیشنهادات استفاده از پیامک‌های تبلیغاتی است. برای مثال سرویس candoosms امکانی را برای کسب و کارها فراهم می‌کند تا بتوانند پیامک‌های تبلیغاتی خود را برای مخاطبین مختلف ارسال کنند. نکته مثبت این قبیل سرویس‌ها این است که توسط متخصصین باتجربه حوزه بازاریابی پیامکی تعریف و اجرا می‌شوند و در نتیجه احتمال موفقیت کسب و کار شما را افزایش می‌دهند.

بازاریابی محتوایی، راه مطمئن تبلیغ

احتمالا شنیده‌اید که می‌گویند محتوا پادشاه است. مخاطب امروز دنیای اینترنت به دنبال محتوایی است که به درد بخور باشد و بتواند جواب سوالش را بدهد. نمی‌توانید انتظار داشته باشید با نشر محتوایی غیراصولی در کسب و کار خود به موفقیت برسید. مشهورترین و موفق‌ترین سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی را بررسی کنید. چه چیزی نظر شما را جلب می‌کند؟ توضیحات مفصل محصولات، بخش نظرات کاربران یا پرسش و پاسخ، مقالات مفید و جامع تنها بخشی از محتوایی است که این سایت‌ها هر روزه منتشر می‌کنند. محتواهای صوتی و تصویری را نیز به این لیست اضافه کنید. تمام محتوایی که در سایت شما منتشر می‌شود، در واقع تبلیغ برند و کسب و کار شما است. چرا که اولین و آخرین چیزی است که مخاطب با آن روبرو می‌شود. اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که پاسخ نیاز و سوال مشتری را بدهد، تبلیغ مثبتی انجام داده‌اید و به احتمال زیاد مشتری بار دیگر به شما مراجعه خواهد کرد. پس از صرف زمان و هزینه در این راه نترسید. هر چه محتوای شما باکیفیت‌تر باشد، تاثیر تبلیغی آن روی مخاطب بیشتر خواهد شد و موفقیت سایت و فروشگاه اینترنتی شما افزایش خواهد یافت.

روش‌های دیگر تبلیغات

علاوه بر نکاتی که در بالا ذکر کردیم، راه‌های دیگری نیز برای تبلیغ یک سایت یا فروشگاه اینترنتی وجود دارند. اینکه بتوانید به درستی و با قدرت سایت خود را سئو کنید تاثیر به سزایی بر افزایش مخاطب و در نهایت فروش شما خواهد گذاشت. سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو به صفحات مختلف سایت شما کمک می‌کند که در جستجوی کاربران رتبه بالاتری بگیرند و به این طریق ترافیک ورودی سایت شما افزایش یابد.

تبلیغات گوگل، تبلیغات کلیکی، اینفلوئنسر مارکتینگ چند روش دیگر تبلیغات است که متناسب با حوزه کاری فروشگاه اینترنتی خود می‌توانید از آنها استفاده کنید. نکته مهمی که همیشه باید در نظر داشته باشید این است که در مسیر انجام تبلیغات و دیگر وجوه بازاریابی، از نظرات متخصصین استفاده کنید. سعی کنید اصول هر روش را یاد گرفته و به درستی آن را اجرا کنید. این کار احتمال موفقیت کسب و کار شما را بسیار بالا خواهد برد و به ماندگاری شما در حوزه کسب و کاری‌تان کمک شایانی خواهد کرد.