نمایشگر گوشی آیفون ما هر روز و هر ساعت از گوشی هوشمندمان استفاده می‌کنیم و برای اکثر کارهایمان به آن وابسته‌ایم، حالا فرض کنید نمایشگر آن دیگر کار نکند. در این وضعیت نمی‌توانیم از گوشی‌مان استفاده کنیم و تقریبا بلااستفاده می‌شود. در همین راستا می‌خواهیم در این مطلب نحوه رفع مشکل نمایشگر گوشی آیفون را به […]

نمایشگر گوشی آیفون

ما هر روز و هر ساعت از گوشی هوشمندمان استفاده می‌کنیم و برای اکثر کارهایمان به آن وابسته‌ایم، حالا فرض کنید نمایشگر آن دیگر کار نکند. در این وضعیت نمی‌توانیم از گوشی‌مان استفاده کنیم و تقریبا بلااستفاده می‌شود. در همین راستا می‌خواهیم در این مطلب نحوه رفع مشکل نمایشگر گوشی آیفون را به شما آموزش دهیم.

نمایشگر گوشی آیفون

فرقی نمی‌کند صاحب چه گوشی هوشمندی باشید، اگر عملکرد تاچ آن مختل شود، دیگر کارایی چندانی نخواهد داشت. در ادامه می‌خواهیم دلایل از کار افتادن نمایشگر آیفون را بیان کنیم و همچنین نحوه برطرف کردن این مشکل را به شما آموزش دهیم. تا پایان همراه ما باشید.

چرا تاچ اسکرین آیفون کار نمی‌کند؟

چرا تاچ اسکرین آیفون کار نمی‌کند؟ دلایل مختلفی برای از کار افتادن نمایشگر لمسی آیفون وجود دارد که یکی از رایج‌ترین آن‌ها، آسیب فیزیکی است. اگر پس از ضربه خوردن دیگر تاچ آیفون کار نکرد، به احتمال زیاد دلیلش آسیب فیزیکی است. یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند روی عملکرد نمایشگر آیفون تاثیر مخرب داشته باشد، رطوبت و حرارت بیش از حد است. آسیب ناشی از گرمای بیش از حد بسیار رایج است.

اگر گوشی‌تان مشکلی نداشت و پس از مواجهه با آب شور نمایشگرش از کار افتاد، دلیلش همان آب است. اگرچه شاید در ابتدا گوشی‌تان با مشکلی مواجه نشود، اما به مرور زمان شاید شما را به دردسر بیندازد.

رفع مشکل کار نکردن نمایشگر آیفون

پس از اینکه از دلایل احتمالی از کار افتادن تاچ و نمایشگر آیفون مطلع شدید، باید به سراغ نحوه رفع مشکل کار نکردن نمایشگر آیفون در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم.

شکستن نمایشگر آیفون

نمایشگر آیفون ها از دو قسمت تشکیل شده است که شامل خود پنل و دیجیتایزر می شود. پنل محتوا را نمایش می دهد و دیجیتایزر مربوط به صفحه نمایش لمسی دستگاه است. هنگامی که دیجیتایزر کار نمی کند، گوشی شما در لمس کردن با مشکل مواجه می شود. در این شرایط می توانید محتوای داخل صفحه را مشاهده کنید اما امکان تعامل با آن وجود ندارد. در چنین مواردی، تنها بخشی از نمایشگر ممکن است کار کند یا برای کار کردن نیاز به فشار بیشتری داشته باشد.

اگر پنل مشکل داشته باشد، صفحه نمایش روشن نمی شود و نمی توانید چیزی روی آن ببینید. البته ممکن است قسمتی از صفحه نمایش کار کند و محتوا را نمایش دهد اما امکان کار کامل با آن وجود ندارد.

اگر مشکل از دیجیتایزر است، می توانید قبل از نشان دادن آن به تعمیرکار، چندین راه حل مختلف را امتحان کنید. اما اگر پنل خراب یا شکسته است باید به تعمیرکار برای رفع شکستن نمایشگر آیفون مراجعه کنید.

غیرفعالسازی Touch Accommodations

برخی کاربران شاید تنظیمات دسترسی‌پذیری را فعال کنند که همین کار می‌تواند روی عملکرد تاچ اسکرین تاثیر مخرب داشته باشد. مقصر اصلی این وضعیت، Touch Accommodations است و اگر فعال باشد، نمی‌توانید به درستی با نمایشگر آیفون کار کنید. در حالت کلی اگر نمایشگر گوشی‌تان کار می‌کند، اما عملکردش درست نیست، احتمالا دلیلش Touch Accommodations است.

برای غیرفعالسازی Touch Accommodations باید مطابق دستور زیر عمل کنید.

برای بررسی فعال بودن این ویژگی، به تنظیمات رفته و سپس به مسیر  Accessibility > Touch > Touch Accommodations بروید. اگر این قابلیت فعال بود، آن را غیرفعال کنید.

غیرفعالسازی Touch Accommodations

اگر بخاطر عملکرد نامناسب نمایشگر نمی‌توانید به مسیر بالا بروید، از سیری بخواهید چنین کاری را انجام دهد و دستور «Turn off Touch Accommodations» را اعلام کنید. بجای این کار می‌توانید در اکثر آیفون‌های جدید با سه بار فشردن کلید جانبی، آن را غیرفعال کنید. در آیفون‌های قدیمی احتمالا باید سه بار دکمه هوم را فشار دهید.

تهیه نسخه پشتیبان و ریست آیفون

یکی از دلایل کار نکردن نمایشگر آیفون می‌تواند باگ نرم افزاری باشد. اگرچه چنین مشکلی تقریبا نادر است، اما امکانش وجود دارد. اگر با ریستارت کردن آیفون مشکل‌تان برطرف نشد، باید به سراغ ریست فکتوری گوشی‌تان بروید و قبل از ان تهیه نسخه پشتیبان و ریست آیفون انجام شود.

اگر می‌توانید به گونه‌ای از نمایشگر آیفون خود استفاده کنید، به تنظیمات و سپس مسیر General > Transfer or Reset iPhone > Erase All Content and Settings بروید.

تهیه نسخه پشتیبان و ریست آیفون

اگر نمی‌توانید به این مسیر بروید، باید گوشی‌تان را به کامپیوتر وصل کرده و آن را ریست فکتوری کنید. پس از ریست کردن دستگاه، شاید عملکرد نمایشگر آیفون به حالت عادی بازگردد.

باید به این نکته اشاره کنیم که ریست کردن آیفون اقدامی ضروری به حساب می‌آید، چرا که حتی اگر تصمیم بگیرید گوشی‌تان را به دست تعمیرکار بدهید، باید داده‌هایش را پاک کنید که چنین کاری با ریست فکتوری امکان‌پذیر است. علاوه بر این، برای اطمینان از عملکرد درست نمایشگر، احتمالا باید با چهره‌تان دستگاه را آنلاک کنید. بنابراین بهتر است در همان ابتدا تمام داده‌هایتان را پاک کنید.

تعمیر نمایشگر آیفون

اگر هیچ یک از روش های بالا بر عملکرد صفحه نمایش آیفون شما تأثیری نداشت، باید آن را برطرف کنید. اگر گوشی شما گارانتی دارد و در مدت گارانتی مشکل دارد، به نمایندگی مراجعه کنید. صفحه نمایش آیفون شما ممکن است به صورت رایگان تعمیر شود.

اگر گوشی شما گارانتی ندارد یا مدت گارانتی آن تمام شده است، باید آن را به تعمیرکار شخص ثالث نشان دهید. در این زمان قبل از این گوشی خود رابرای تعمیر نمایشگر آیفون به تعمیرکار بدهید، تمام اطلاعات روی آن را پاک کنید.

استفاده از آیفون بدون تاچ اسکرین

اگر نمایشگر آیفون‌تان کار نمی‌کند اما می‌خواهید به فایل خاصی دسترسی پیدا کنید، می‌توانید چنین کاری را انجام دهید. برای این کار، باید قابلیت کنترل صوتی را فعال کنید. این ویژگی می‌تواند برای تهیه نسخه پشتیبان و ریستور کردن آیفون کارایی داشته باشد.

برای فعالسازی استفاده از آیفون بدون تاچ اسکرین این ویژگی، باید هرطور که شده با نمایشگر گوشی‌تان کار کنید. در ادامه به تنظیمات و مسیر Accessibility > Voice Control بروید و آن را فعال کنید.

البته اگر روی آیفون‌تان سیری فعال باشد، می‌توانید با دستور صوتی «Hey Siri, turn on Voice Control»، کنترل صوتی را

استفاده از آیفون بدون تاچ اسکرین

فعال کنید. پس از فعالسازی، بدون تاچ اسکرین هم می‌توانید به آیفون دسترسی پیدا کنید.

برای استفاده از کنترل صوتی آیفون باید با دستورات اولیه آن آشنا باشید. اپل لیست کاملی از این دستورات را در وب سایت خود دارد.

مهم نیست که چه چیزی باعث از کار افتادن صفحه نمایش آیفون می شود، می توانید با استفاده از روش های بالا آن را برطرف کنید. البته آخرین راه حل این است که گوشی هوشمند خود را به صورت فیزیکی تعمیر کنید.