یکی از دستگاه های الکترونیکی ضروری در زندگی ما لپ تاپ ها و کامپیوتر ها هستند که علاوه بر انجام کارهای ضروری و مهم به عنوان یک وسیله سرگرم کننده و انجام بازی می تونید روشون حساب کنید، اگر گیمر هستید حتماً با مشکل شایع داغ شدن لپ تاپ و کامپیوتر مواجه شدید. زمانی که […]

یکی از دستگاه های الکترونیکی ضروری در زندگی ما لپ تاپ ها و کامپیوتر ها هستند که علاوه بر انجام کارهای ضروری و مهم به عنوان یک وسیله سرگرم کننده و انجام بازی می تونید روشون حساب کنید، اگر گیمر هستید حتماً با مشکل شایع داغ شدن لپ تاپ و کامپیوتر مواجه شدید. زمانی که با سیستم خودتون گیم انجام می دید پردازنده و کارت گرافیک به شدت درگیر هستند و درنتیجه حررات زیادی ایجاد می کنند حالا اگر این موضوع به صورت طولانی اتفاق بیوفته کارایی سیستم و توان پردازشی لپ تاپ رو کاهش می ده و حتی ممکن به سخت افزار سیستم آسیب بزنه. حالا برای اینکه بدونی علت داغ شدن لپ تاپ و کامپیوتر در زمان بازی چیه و چطور میشه از مشکل رو رفع کرد تا انتهای این مقاله همراه من باش.

 

جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ هنگام بازی، با بررسی مشکل 100 درصد شدن CPU  

شوخی رایجی بین کاربرهای رایانه وجود داره و اون هم اینکه زمانی که عجله دارید نذارید سیستمتون متوجه بشه، چرا که استرس میگیره و کند میشه. 😀 حتما شما هم این موضوع رو تجربه کردید که موس به اصطلاح فریز شده و یا سیستم به طرز عجیب و آزار دهنده ای کند کار می کنه و این مشکل رایج به علت 100 درصد شدن سی پی یو و درگیر شدن رم سیستم اتفاق میوفته و به عجله داشتن ما مرتبط نیست.

همانطور که می دونید سی پی یو یا پردازنده از اصلی ترین قطعات سخت افزاری لپ تاپ و کامپیوترها هستند و هنگ کردن و کند شدن سیستم به علت اشغال بودن این قطعه مرکزی و مهم اتفاق میوفته. زمانی که سی پی یو از توان صد درصدی خودش استفاده می کنه حرارت بیشتری ایجاد می شه و در نتیجه مشکل داغ شدن لپ تاپ و کامپیوتر در این شرایط دور از انتظار نیست. یکی از راه حل هایی که در مورد داغ شدن سیستم هنگام بازی می تونی ازش استفاده کنی اینکه مشکل 100 درصد شدن CPU رو حل کنی. روی همین عنوان کلیک کن تا به زبان ساده و خودمونی راه حل رو پیدا کنی.

حل مشکل داغ شدن سیستم و خاموش شدن آن با ارتقاء سخت افزار

از عوامل مهم و اصلی داغ شدن لپ تاپ و کامپیوتر و خاموش شدن اون ها نصب بازی های سنگین و خارج از توان سخت افزار است، یعنی اینکه ممکن یک بازی سنگین روی سیستم شما بدون خطا نصب بشه ولی در حین انجام بازی فشار زیادی به پردازنده و رم وارد کنه و این قطعات رو برای اجرای بازی به شدت درگیر کنند و همین موضوع یکی از اصلی ترین علت داغ شدن لپ تاپ ایسوس، علت داغ شدن لپ تاپ لنوو ، … و سایر برندهای لپتاپ و کامپیوترهای رومیزی است.

همانطور که حدس زدید ارتقاء سخت افزاری باعث افزایش سرعت و عملکرد سیستم میشه و به عنوان یه راه حل عالی می تونید روی این گزینه حساب کنید و مشخص که هرچه توان پردازنده و و رم یک سیستم بیشتر باشه اجرای بازی به صورت بهتری انجام میشه و تولید گرما توسط این قطعات کاهش پیدا می کنه پس اگر گیمر هستی و با مشکل داغ شدن لپ تاپ در ویندوز 10 یا سایر ویندوزها مواجه میشی یا حتی از کاربرهای دسک تاپ هستی و درگیر این مشکلی می تونی سیستم فعلی تو ارتقاء بدی. البته با ارتقا پردازنده باید به فکر ارتقا سیستم خنک کننده هم باشی و یک سیستم خنک کننده مناسب برای پردازنده جدید تهیه کنی. خنک کننده ها داریا انواع مختلفی هستند و با توجه به نوع سیستم و نیاز خودتون می تونید بهترین گزینه رو انتخاب کنید. در مقاله ارتقاء سخت افزاری سیستم اطلاعات کاربردی و مفیدی رو در این زمینه جمع آوری کردیم که می تونه برات کارآمد باشه و قبل از اینکه به فکر خرید یک سیستم جدید باشی این موضوع رو بررسی کن که کلی نکات کاربردی در این زمینه مطرح کردیم.

حل مشکل داغ شدن لپ تاپ در ویندوز 11 با افزایش سرعت ویندوز

اگر از کاربرهای ویندوز هستی و به تازگی سیستم عامل رو به ویندوز 11 تغییر دادی و با مشکل کندی سرعت و هنگ کردن سیستم مواجه شدی بدون که تنها نیستی و این مشکل منحصراً برای شما رخ نداده و بسیاری از افراد اون رو تجربه کردند. مسلماً ویندوز 11 نسبت به نسخه های دیگه رابط کاربری جدید و طراحی فوق العاده ای داره و به راحتی نمیشه ازش صرف نظر کرد و یافتن راه حل برای افزایش سرعت ترجیح بسیاری از افراد در این شرایط است.

قبل از  انتشار ویندوز 11 مایکروسافت خبرهای نوید بخشی برای گیمرها و کاربران حرفه ای داشت و اعلام کرد در ویندوز 11 به علت سرعت زیاد و امکانات و قابلیت های ویژه این دسته از افراد تجربه کاربری بهتری خواهند داشت ولی بسیاری از افراد با نصب ویندوز 11 روی سیستم خودشون نه تنها این موضوع رو تأیید نکردن بلکه متأسفانه با مشکل لگ و کندی سرعت مواجه شده اند. مسلم که هرچی سرعت ویندوز و سیستم  عامل بیشتر باشه سخت افزارهای اصلی و پردازنده ها درگیری کمتری دارند و گرما و حرارت کمتری تولید میشه حالا به عنوان یک راه حل کاربردی می تونید از ترفندهای افزایش سرعت در ویندوز 11 استفاده کنید. برخی از این ترفند ها بار کاری سیستم رو کاهش داده و در نتیجه دمای سیستم نیز کاهش میابد.

سخن آخر

اگر گیمر هستی حتماً تأئید می کنی که فریز شدن و کند شدن سیستم در زمان بازی می تونه خیلی آزاردهنده باشه و علاوه بر این با  داغ شدن لپ تاپ و کامپیوتر هنگام بازی ممکن به سخت افزار آسیب جدی وارد بشه در نتیجه بهتره که این مشکل رو رفع کنید تو این مقاله سعی کردیم ابن موضوع رو بررسی کنیم و راه حل های رایج رو در اختیارتون بزاریم. اگر با سوال یا مشکلی در این زمینه مواجه شدید کافیه با کارشناسان با تجربه رایانه کمک تماس بگیرید تا در حداقل زمان به پاسخ درست برسید. فاصله شما تا رسیدن به پاسخ سوالات کامیپوتری یک تماس با مجموعه رایانه کمک است.  راه ارتباط با ما شماره هوشمند9099071540 از طریق تلفن های ثابت و همچنین شماره اعتباری0217129 از طریق موبایل یا تلفن ثابت می باشد.