رشد ۳۰ درصدی صادرات غیرنفتی در آذربایجان‌شرقی به گزارش هاریکا از آذر بایجان شرقی , حبیب امین زاده امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر شهرستان بناب اظهار داشت: امسال علی رغم شیوع ویروس کرونا ، محدودیت های تجاری و تشدید تحریم ها ، آذربایجان شرقی یکی از استان های نادر در ۱۱ ماه نخست […]

رشد 30 درصدی صادرات غیرنفتی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش هاریکا از آذر بایجان شرقی , حبیب امین زاده امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر شهرستان بناب اظهار داشت: امسال علی رغم شیوع ویروس کرونا ، محدودیت های تجاری و تشدید تحریم ها ، آذربایجان شرقی یکی از استان های نادر در 11 ماه نخست امسال بود که به 30٪ رشد صادرات غیرنفتی دست یافت.
وی با تأکید بر لزوم وحدت بخشهای خصوصی و دولتی در تولید و تحقق صادرات غیرنفتی در استان گفت: یکی از ارکان اصلی توسعه افزایش صادرات غیرنفتی است که یکی از ارکان برنامه جهش تولید بود و آذربایجان شرقی و اقدامات خوبی برای دستیابی به این هدف انجام داده است.رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه توسعه صنایع پایین دستی از اولویت های این سازمان است اظهار داشت: آمارهای استان ها نشان می دهد با وجود شیوع کرونا و تحریم های ظالمانه ، ما توانستیم در 11 ماهه امسال به اهداف سازمان در امر صادرات دست پیدا کنیم.


وی اظهار داشت که 90 درصد صادرات استان با تلاش بخش خصوصی حاصل شده است. وی افزود: بخش خصوصی استان برای تولید و صادرات به طور جدی در حال حرکت است.
امین زاده ضمن استقبال از لزوم برقراری ارتباط تنگاتنگ بین صنعت و دانشگاه ، تأکید کرد: دانشگاه باید با فعال سازی شرکتهای دانش بنیان واحدهای فولادی و صنایع تبدیلی را در شناسایی بازارهای هدف آموزش دهد تا شاهد افزایش کیفیت محصولات تولیدی و صادراتی و افزایش میزان صادرات باشیم.
در ادامه این مراسم مدیریت شرکت صادرات شکوه بناب به عنوان صادر کننده ملی کشور و همچنین مدیران شرکتهای فولادی مجتمع فولاد صنعت بناب و فولاد ظفر بناب بعنوان شرکتهای صادر کننده نمونه استانی تجلیل به عمل آمد.