راهکارهای مدیریت منابع مالی در مراکز تحقیقاتی دانشگاهی بررسی شد به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  راهکارهای مدیریت منابع مالی در مراکز تحقیقاتی دانشگاهی بررسی شد  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در جلسه ای با حضور دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه، دکتر محمود خدادوست معاون توسعه […]

راهکارهای مدیریت منابع مالی در مراکز تحقیقاتی دانشگاهی بررسی شد

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  راهکارهای مدیریت منابع مالی در مراکز تحقیقاتی دانشگاهی بررسی شد  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در جلسه ای با حضور دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه، دکتر محمود خدادوست معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه و جمعی از روسا و مدیران مراکز تحقیقاتی دانشگاه به منظور بررسی راهکارهای مدیریت هزینه ها و منابع در سالن بهشتی برگزار شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دیدگاه مدیریتی ستاد دانشگاه و مراکز تحقیقاتی در امر پژوهش را همسو دانست و افزود: توجه به حوزه پژوهش و حرکت به سمت خوداتکایی علمی از اولویت های نظام سلامت و وزارت بهداشت است و به همین منظور دانشگاه همچون سنوات گذشته آمادگی کامل برای حمایت از راهبردها و برنامه های عملیاتی مراکز تحقیقاتی را دارد.
وی ا اشاره به وضعیت بودجه نظام سلامت در سال جاری، عنوان کرد: با توجه به منابع مالی در نظر گرفته شده از سوی سازمان برنامه و بودجه، ضرورت برنامه ریزی مدون برای مدیریت هزینه ها و صرفه جویی حس می شود.
زالی با اشاره به اینکه ظرفیت درآمدزایی در مراکز تحقیقاتی بسیار است، اظهار داشت: تولید محصول و تلاش برای افزایش صادرات، گسترش همکاری های پژوهشی و امضای تفاهم نامه با سایر کشورها و برگزاری دوره های بازآموزی از جمله راهکارهای تامین منابع در این مراکز محسوب می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از روسا و مدیران مراکز تحقیقاتی درخواست کرد برنامه اختصاصی خود را برای مدیریت هزینه ها و تامین منابع مالی مورد نیاز تبیین کنند تا در جلسات بعد با جزییات بیشتری بررسی شود.
در این دیدار دکتر محمود خدادوست معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تاکید رئیس دانشگاه به اهمیت توجه به امر پژوهش و حفظ جایگاه ممتاز دانشگاه در حوزه فناوری، به ارایه گزارشی از وضعیت بودجه ای حوزه تحقیقات در سال جاری پرداخت.
وی همچنین از اجرای طرح ادغام ردیف های بودجه ای حوزه پژوهش از سال جاری خبر داد و افزود: برای کنترل منابع راهکارهای عملیاتی از ابتدای سال باید بررسی و برنامه ای دقیق تدوین شود تا مراکز با چالش کسری بودجه مواجه نشوند.
دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر لزوم مدیریت منابع در مراکز تحقیقاتی، نکاتی را در خصوص ظرفیت های موجود به منظور صرفه جویی در هزینه ها ارائه داد و گفت: تحصیل هزار و ۵۳۴ دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه و ارایه واحدهای پژوهشی در مقطع کارشناسی ارشد ظرفیت مطلوبی در کمیته های دانشجویی ایجاد می کند.
وی به راهکارهای متفاوت مدیریت هزینه ها در حوزه پژوهشی اشاره کرد.
در این جلسه روسا و مدیران مراکز تحقیقاتی نیز به ارایه نکاتی در خصوص چالش ها و راهکارهای تامین منابع مالی پرداختند. امیدوارم براتون خبر   راهکارهای مدیریت منابع مالی در مراکز تحقیقاتی دانشگاهی بررسی شد براتون مفید بوده باشه

 
2022-05-02 15:28:37