راهنمای خرید کفش کتانی و اسپرت برای عاشقان ورزش هزاران کیلومتر توسط متخصصان کفش فروشگاه اینترنتی لوزی ثبت شده است که کفش‌های دویدن، پیاده‌روی و تمرین متقابل را ارزیابی می‌کنند. ما آنها را در خیابان ها، سالن های ورزشی و در آزمایشگاه های خودمان مورد آزمایش قرار داده ایم. ما به دنبال این بودیم که […]

راهنمای خرید کفش کتانی و اسپرت برای عاشقان ورزش

هزاران کیلومتر توسط متخصصان کفش فروشگاه اینترنتی لوزی ثبت شده است که کفش‌های دویدن، پیاده‌روی و تمرین متقابل را ارزیابی می‌کنند. ما آنها را در خیابان ها، سالن های ورزشی و در آزمایشگاه های خودمان مورد آزمایش قرار داده ایم. ما به دنبال این بودیم که ببینیم آیا قسمت جلوی کفش به اندازه کافی خم می شود که به شما اجازه می دهد تا به راحتی با توپ پا خود را فشار دهید. ما همچنین به دنبال پایداری مچ پا، جذب ضربه در جلو و پاشنه پا (جایی که ضربه شدیدتر است) و قابلیت تنفس (قابلیت دفع رطوبت) بودیم. همچنین مهم است که وزن خود را در نظر بگیرید. هرچه کفش کتانی سبک تر باشد، بهتر است، تا زمانی که بالشتک و پایداری آن به خطر نیفتد.

نتایج یافته های ما در مورد کفش کتانی و ورزشی

کفش هایی که در فروشگاه های آنلاین و حضوری معتبر به فروش می رسند تمامی این تست ها و مراحل را پشت سر گذاشته اند  و براساس گزارشات فروشگاه اینترنتی لوزی رضایت بالایی را از سمت خریداران به ثبت رسیده است.

کتانی های ورزشی  دارای کفی ضخیم تر، بالشتک کمتر و انعطاف پذیری بیشتری هستند. آنها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که حداقل محافظت را داشته باشند و در عین حال به پا اجازه می‌دهند آزادانه و طبیعی در حین راه رفتن یا دویدن حرکت کنند. برندهای کفش کتانی ریبوک reebok ، نایک و آدیداس از فید بک بهتری نسبت به سایر برندها برخوردار بوده اند.

نحوه راه رفتن در انتخاب کتانی

کفش های دویدن و پیاده روی برای انواع راه رفتن در دسترس هستند. کفش های تثبیت کننده یا کنترل کننده حرکت ممکن است کمک کند اگر پاهای شما زیاد به سمت داخل بچرخد یا اگر بیش از حد پروناسیون دارید. یک کفش بالشتک که جذب ضربه را در اولویت قرار می دهد، اگر پاهای شما عمدتاً روی لبه بیرونی قرار می گیرد یا اگر بیش از حد به خواب بروید، ممکن است مفید باشد. اورپروناتورها قوس کم دارند، در حالی که زیرپروناتورها قوس بالایی دارند. هنگام خرید کفش ورزشی دویدن که به خوبی پوشیده شده است را با خود همراه داشته باشید. یک کارمند فروش ماهر ممکن است بتواند حرکت شما را تجزیه و تحلیل کند و کفش مناسب را بر اساس الگوی پوشیدن آن توصیه کند.

سایز مناسب کفش کتانی

وقتی صحبت از کفش های ورزشی می شود، اولین قانون این است که تناسب بسیار مهم است. سایز نامناسب می تواند منجر به خستگی و ناراحتی و همچنین مشکلات ناخوشایند پا و مفاصل شود. همچنین می تواند اثربخشی ویژگی هایی مانند کنترل حرکت و بالشتک را کاهش دهد. از آنجایی که پاهای شما در پایان روز متورم می شود، بعد از ظهر دیر به خرید بروید و همان جوراب هایی را بپوشید که در آن کفش ها می پوشید. این موضوع آنقدر مهم است که برندهای مطرح همانند کفش کتانی نایک Nike و…. مقالات بسیاری درمورد این مورد نوشته اند.

کفش کتانی را قبل از خرید حتما تست کنید

خریدن کفش کتانی بدون امتحان کردن آنها مانند خرید یک ماشین بدون بردن آن برای تست رانندگی است. بپرسید آیا می‌توانید کفش‌ها را برای دویدن یکباره یا قدم زدن در فروشگاه ببرید. بهتر است ببینید آیا می‌توانید کفش‌ها را بخرید، چند دقیقه در خانه یا باشگاه روی تردمیل راه بروید یا بدوید و اگر احساس راحتی نکردند، آن‌ها را برگردانید.

انواع کفش های ورزشی و اسپرت

تقریباً با هر کفشی که مناسب است، از جمله کفش‌های پیاده‌روی، دویدن یا تمرینات متقابل، می‌توانید آزادانه حرکت کنید، به شرطی که بالشتک و پایدار باشد. با این حال، فعالیت‌های متمایز، تقاضاهای متفاوتی را برای کفش ایجاد می‌کند. کاری که می خواهید در هنگام بستن بند انجام دهید، نوع کفش ورزشی مورد نیاز شما را تعیین می کند. در زیر شما را از طریق گزینه های شما راهنمایی می کنیم.

کتانی مناسب دویدن

اگرچه کفش های دویدن و پیاده روی یکسان به نظر می رسند، اما تفاوت های قابل توجهی وجود دارد. از آنجایی که فرود می تواند نیرویی بین 112 تا 3 برابر وزن بدن شما ایجاد کند، کفش های دویدن سنتی بالشتک بیشتری را ایجاد می کنند. آنها همچنین باید پایدار باشند و امکان خم شدن آسان در قسمت توپی پا را فراهم کنند. علاوه بر این، زیره ها باید ماندگاری طولانی داشته باشند و کشش عالی را هم روی روسازی و هم در گل و لای داشته باشند.

کتانی مناسب پیاده روی

این کفش‌ها برای افرادی که به دنبال یک کفش معمولی برای پیاده‌روی روزمره هستند یا می‌خواهند برای تناسب اندام قدم بزنند، ایده‌آل هستند. آنها باید به اندازه کافی بالشتک شوند تا راحت باشند. کفی انعطاف پذیر آنها که برای ضربه کم راه رفتن ساخته شده است، به پا اجازه می دهد تا بدون زحمت از پاشنه تا پنجه حرکت کند.

کراس ترینرها کفش های چند منظوره هستند که فاصله بین کفش های پیاده روی و کفش های ورزشی مانند کفش های تنیس یا بسکتبال را پر می کنند. برای افرادی که در طیف وسیعی از فعالیت‌ها شرکت می‌کنند، می‌توانند جایگزین مقرون به صرفه‌ای برای چندین جفت کفش تخصصی باشند، اما انعطاف‌پذیری یا نرم‌افزاری مشابه دویدن یا سایر ورزش‌های پرتحرک را ندارند.

کفش های ساخته شده برای ورزش

برخی از کفش های ورزشی کاملا تخصصی هستند. به عنوان مثال، کفش‌های بسکتبال دارای قسمت بالایی بلندتر هستند تا از مچ پا حمایت کنند و عواقب شروع و توقف ناگهانی، پرش و حرکات جانبی در حین بازی را کاهش دهند. گیره در کفش های گلف و بیسبال برای ایجاد کشش روی چمن استفاده می شود. اگر کفش مناسب را برای این کار انتخاب کنید، می توانید مایل بیشتری را طی کنید.

ویژگی های کفش ورزشی

مواد شیک موجود در زیره میانی یک کفش ورزشی باعث ایجاد بالشتک می شود. ظرفیت طبیعی پای شما برای غلتیدن به سمت داخل نیز باعث ایجاد بالشتک می شود و تاثیر آن بر استخوان ها و مفاصل شما را کاهش می دهد. کفش هایی که بالشتک و انعطاف پذیری را با ثبات کافی ترکیب می کنند، یک قدم جلوتر از کفش هایی هستند که این کار را نمی کنند. اگر کفش به همین ترتیب سبک و قابل تنفس باشد، بسیار بهتر است. در اینجا برخی از ویژگی هایی که در کفش های سنتی باید به آنها توجه کنید، آورده شده است.

کفی از سه لایه تشکیل شده است. برای دوام، لایه زیرین یا زیره معمولاً از لاستیک کربن ساخته می شود. برای کشش شیاردار یا طرح‌دار است و برای انعطاف‌پذیری قطعه‌بندی شده است. بالشتک بیشتر توسط لایه میانی اسفنجی یا زیره میانی ایجاد می شود. معمولاً از فوم ضربه‌گیر ساخته می‌شود و ممکن است شامل کیسه‌های ژل یا هوا و همچنین پشتیبان‌های پیچشی پلاستیکی باشد. کفی که به عنوان آستر جوراب نیز شناخته می‌شود، لایه‌ای است که مستقیماً در زیر پا قرار دارد و باعث جذب بیشتر ضربه و پشتیبانی از قوس می‌شود. بسیاری از کفش‌های دویدن و پیاده‌روی دارای آن هستند که می‌توان آن‌ها را درآورد و شست.

سبک و راحتی در کفش های ورزشی

اگر بیشتر روز خود را روی پاهای خود می گذرانید، کفش هایی که راحتی و پشتیبانی یک کفش پیاده روی را با کفش های شیک به اندازه کافی برای دفتر ترکیب می کنند، انتخاب خوبی هستند. متأسفانه، کفش‌های مخصوص پیاده روی که قبلاً ارزیابی کردیم، از نظر عملکرد کلی به خوبی کفش‌های کتانی عمل نکردند.

زبانه های انعکاسی در قسمت بالایی می توانند با انعکاس چراغ های جلوی اتومبیل در صورت دویدن یا راه رفتن در هنگام سحر یا گرگ و میش، محافظت بیشتری ایجاد کنند. اگرچه اکثر بازتابنده‌های کفش‌هایی که آزمایش کردیم کافی نبودند، خرده‌فروشان کالاهای ورزشی بازتابنده‌های اضافی و لباس‌های بازتابنده را ارائه می‌کنند.