خیلی از افراد به دنبال این هستند که خرید نهال را با بهترین کیفیت از معتبر ترین نهالستان‌ها برای خود تهیه نمایند لذا در این خصوص در این مقاله سعی داریم نکاتی که می‌تواند به شما در انتخاب نهال کمک کننده باشد ارائه دهیم. حال شاید برایتان این سوالات ایجاد شده باشد که چگونه باید […]

خیلی از افراد به دنبال این هستند که خرید نهال را با بهترین کیفیت از معتبر ترین نهالستان‌ها برای خود تهیه نمایند لذا در این خصوص در این مقاله سعی داریم نکاتی که می‌تواند به شما در انتخاب نهال کمک کننده باشد ارائه دهیم.

حال شاید برایتان این سوالات ایجاد شده باشد که چگونه باید خرید خود را از نهالستان معتبر به ثبت برسانیم؟ یا معتبرترین نهالستانی که در ایران است چه مجموعه‌ای می‌باشد؟ چه فاکتورهایی را حین خرید نهال باید رعایت کنیم؟ لذا برای پاسخ به این دسته از سوالات که تمامی آنها مربوط به حوزه ارقام نهال می‌باشد با ما همراه باشید تا بتوانید به تک تک سوالات خود در این رابطه دست پیدا کنید؛ برای اولین نکته باید بدانید که خرید نهال دارای یک سری از فاکتور بوده که این استانداردها شامل: سلامت نهال، نوع نهال، سن نهال و غیره می‌باشد که باید به هر یک از آنها به صورت تخصصی و جامع پرداخته شود.

فاکتورهای مهم برای خرید نهال از نهالستان

  • گارانتی نهال
  • تاییدیه نهالستان از جهاد کشاورزی
  • وجود شناسنامه نهال
  • مدارک قرنطینه نهال

افرادی که از سابقه زیادی در تهیه و کاشت ارقام نهال دارند خوب با این موارد نام برده شده آشنایی دارند که هنگام خرید باید به شناسنامه و مجوز قرنطینه آن توجه داشته باشند چرا که این دو مدارک در کیفیت و اصل بودن نهال شما بسیار مهم است و مدارک قرنطینه برای این که افراد اطمینان بیشتری را از سالم بودن نهال خود داشته باشند از این نظر که عاری از هر گونه بیماری و آفات است بسیار مهم می‌باشد چرا که برخی از نهال‌ها از کشور‌های دیگر وارد شده و ممکن است دچار بیماری باشند اما اگر این مجوزهای تاییدی را داشته باشد دیگر جای هیچ نگرانی نخواهد بود.

حین خرید گارانتی نهال بسیار مهم بوده چرا که این مورد را تنها نهالستان‌هایی عهده‌دار می‌شوند که دارای تیم متخصص و مشاور در زمینه احداث باغات و درختان دارند و می‌توانند تا نهایت دو سال از سلامت نهال انتخابی شما آن را برایتان ضمانت کنند.

مقایسه خرید نهال به صورت حضوری و غیر حضوری

شاید کم‌تر افرادی به این موضوع اندیشیده باشند که کدام روش برای خرید نهال بهرت است؟ حضوری یا غیر حضوری؟ باید این موضوع را در دنیای امروز که با پیشرفت تکنولوژی همراه است درک کرده باشید که دیگر افراد زمان خود را برای خرید حضوری نهال نمی‌گذارند و سعی دارند با کمترین هزینه و کم‌تری زمان نوع ارقام نهال خود را انتخاب و خریداری کنند لذا در این چرخه تنها افراد معدودی که آن هم نزدیک به نهالستان‌های استان خود هستند به صورت حضوری خرید می‌کنند اما همیشه این اصل را برای خود داشته باشید که تهیه نهال به صورت اینترنتی از فضای سایت فروش یک مجموعه به عنوان بهترین انتخاب می‌باشد چرا که هم در وقت شما صرفه جویی می‌کند و هم نیازی به هزینه حمل و نقل و طی کردن مسافت طولانی نمی‌باشد لذا نوع خرید غیر حضوری این امکان را فراهم می‌کند تا نهالستان‌ها نهال خریداری شما را با بهترین کیفیت و سلامت ممکن به دست شما برسانند.

نکاتی اساسی قبل از خرید نهال

  • شناخت موقعیت اقلیمی مناطق کاشت
  • بررسی نوع خاک
  • شزایط آبیاری

امروزه اگر کشاورزان و باغدارانی در حین خرید نهال بعد از کاشت دچار مشکل و بی حاصلی از نهالشان می‌شوند به این خاطر است که قبل از خرید به نکاتی که باید توجه نکرده‌اند اما در این قسمت ما به این دسته اطلاعات می‌پردازیم به طوری که باید حتما قبل از خرید نهال موقعیت استان خود را مورد بررسی قرار دهید که از چه جهت جغرافیایی برخوردار است؟ و دارای چه نوع آب و هوایی در طول سال می‌باشد؟ شناخت اقلیم شناسی بسیار به شما کمک می‌کند تا نوعی از نهال را انتخاب کنید که سازگار برای ان مناطق باشد و در طول سال بهترین باردهی را داشته باشد.

حتما قبل از خرید نوع خاک زمین خود را بررسی نمایید این نکته باعث می‌شود تا شما نهالی را خریداری کنید که متناسب با خاک مزارع شما است چرا که برخی از باغات دارای خاک رسی و برخی دیگر از خاک سفت‌تری برخوردار هستند که توجه به این عوامل کوچک بسیار نتیجه بزرگی را در آینده برای شما خواهد داشت.

تاثیر نهالستان‌های معتبر در افزایش خرید نهال

لازم به ذکر است نهالستانی که دارای چندین دهه سابقه برای کاشت ارقام نهال باشد و بتواند در طول سال چندین اصله از ارقام نهال را در اختیار مشتریان داخلی و صادراتی قرار دهد مسلما توانسته است بهترین کیفیت را به مشتریان خود عرضه نماید که این موضوع می‌تواند نظر بسیاری از افراد متقاضی را به خود جلب نماید.

برای احداث باغ و مزارع خرید خودشان را از این نهالستان‌های معتبر به انجام برسانند از طرفی خوشبختانه برخی نهالستان‌های داخلی همچون برتر نهال به دلیل این که خدمات رایگانی همچون:

مشاوره در حوزه‌های ارقام نهال و یا مسائلی از نکات احداث باغ را در اختیار افراد قرار می‌دهد باعث شده تا از محبوبیت بالایی در میان استان‌های داخلی و کشورهای صادراتی برخوردار شود چرا که این نهالستان دارای بیش از 50 سال تجربه بوده و می‌داند یک مشتری برای خرید نهال به چه فاکتورهایی مناسبی برای نتیجه گیری سریع نیازمند است.

نتیجه‌گیری:

در این مقاله نتیجه گرفیتم برای خرید نهال باید به یکسری از نکات کوچک و بزرگ توجه داشت همچنین دانستیم که نکاتی را قبل از خرید نهال میوه  باید مورد بررسی قرار داد تا در ادامه کار دچار مشکل نشوید لذا امروزه فروش نهال و تایین قیمت نهال برتر نهال به راحتی از طریق فضای مجازی انجام می‌شود و افراد می‌توانند سفارشاتشان را به ثبت برسانند شما هم می‌توانید برای راهنمایی بیشتر با شماره تماسی که از مجموعه برتر نهال در زیر سایت قرار گرفته شده است ارتباط بگیرید.

 

تماس با پالیز نهال: 09144501003

تماس با برتر نهال:  09141832393