دیزاین کابینت آشپزخانه کوچک چیدمان U شکل می‌تواند کارآمدترین انتخاب برای طراحی یک آشپزخانه با فضای کوچک باشد، زیرا در این طراحی امکان نصب تعداد زیادی کابینت آشپزخانه را فراهم می‌کند. با چیدمان در دو گوشه آشپزخانه، از اتصالات داخلی استفاده کنید تا امکان دسترسی به تمام محتویات کابینت‌ها را به حداکثر برساند.   بسیاری […]

دیزاین کابینت آشپزخانه کوچک

چیدمان U شکل می‌تواند کارآمدترین انتخاب برای طراحی یک آشپزخانه با فضای کوچک باشد، زیرا در این طراحی امکان نصب تعداد زیادی کابینت آشپزخانه را فراهم می‌کند. با چیدمان در دو گوشه آشپزخانه، از اتصالات داخلی استفاده کنید تا امکان دسترسی به تمام محتویات کابینت‌ها را به حداکثر برساند.

 

بسیاری از منازل دارای فضاهای باز و وسیع و دارای فضای کوچکی هستند. البته در این منازل نیز چیزهای زیادی برای مثبتی وجود دارد و هنوز هم ایده‌های خوبی برای طراحی آشپزخانه در این منازل وجود دارد.

برای شروع طراحی یک آشپزخانه کوچک، باید به‌راحتی بتوانید همه چیز را بدون نیاز به حرکت از سینک گرفته تا اجاق گاز و یخچال در دسترس داشته باشید. به علاوه، تعداد زیادی ایده هوشمندانه برای ذخیره ‌سازی اقلام مصرفی در آشپزخانه کوچک وجود دارد که باید از هر اینچ فضای خالی خود بهترین بهره را داشته باشید. در این نوع طراحی‌ها با ایجاد طرح‌های پویا و ارگونومیک باید بهره ‌وری فضای کوچک خود را افزایش دهید.

در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک بهتر است از درب و کشوهای کوچک برای پوشش کابینت استفاده نمایید. در ادامه به چند ایده طراحی اشاره خواهیم داشت.

ایده‌هایی برای آشپزخانه کوچک

در این ایده‌ها چه به دنبال بازسازی آشپزخانه‌های کوچک باشید و چه به دنبال تجهیز یک آشپزخانه بزرگ و یا اگر فقط به دنبال ایده‌هایی هوشمندانه و صرفه‌جویانه در فضا هستید نکات زیر به شما در رسیدن به این اهداف کمک خواهد کرد.

 

۱. ذخیره‌سازی هوشمند

ممکن است در آشپزخانه‌ای که فضا در آن بزرگ است، این حرف غیرقابل درک به نظر برسد، اما اگر سقف‌ شما خیلی بلند نیست، باید کابینت آشپزخانه دیواری را متناسب با فضایتان طراحی نمایید. همچنین می‌توانید دیواره‌های کابینت را حذف کرده و فقط از طبقه‌های خالی آن استفاده کنید.

این طراحی بهتر به نظر می‌رسد و فضای شما را بازتر نشان می‌دهد. همچنین همیشه به دنبال یراق‌آلات و تخته‌های بازیابی شده باشید و آنها را به‌عنوان قفسه تغییر کاربری دهید. می‌توانید از کوزه‌های کیلنر برای نمایش در کنار ظروفتان استفاده کنید.

۲. از ترفندهای تزئینی برای روشن کردن فضای یک آشپزخانه کوچک استفاده کنید

ایجاد یک فضای روشن به‌عنوان بخشی از فضای آشپزخانه کوچک شما می‌تواند کاری غیر‌ممکن به نظر برسد. برای روشن کردن فضا باید پنجره‌ها را جابه‌جا کنید و آنها را در یک موقعیت مرکزی و بزرگتر قرار دهید تا نور بیشتری به آشپزخانه وارد شود. یافتن راه‌هایی برای افزایش نور طبیعی در آشپزخانه یک راه عالی برای مبارزه با چالش‌ها و بزرگتر نشان دادن آشپزخانه کوچک است.

۳. گوشه‌های نامناسب را برای ذخیره‌سازی استفاده کنید

استفاده بهینه از فضاهای غیرمعمول و کوچک در آشپزخانه‌ها کلیدی‌ترین ایده برای بهترین استفاده از آشپزخانه‌های کوچک است. برای به حداکثر رساندن فضای ذخیره‌سازی در آشپزخانه باید اجاق‌ها و کابینت‌های اضافی را در شومینه‌های بلااستفاده قرار دهید یا آنها را خارج از فضای فعلی‌تان استفاد کنید و همچنین از کشوهای اجاق گاز برای ذخیره سازی برخی اقلام مصرفی در آشپزخانه استفاده نمایید.

با نصب قفسه‌های باز را در طاقچه‌ها از تمام فضای موجود حداکثر استفاده را خواهید برد. استفاده از رنگ خنثی و روشن در کابینت ممبران سفید و استفاده از میزهای سنگی سفیدباعث می‌شود تا فضا را روشن نگه دارید.

۴. ایده نورپردازی در طراحی آشپزخانه‌های کوچک

استفاده از کابینت آشپزخانه در محیط‌هایی با ابعاد کوچک یکی از رایج‌ترین ایده‌ها برای بزرگتر نشان دادن فضاهای کوچک است. این فضاهای کوچک و باریک با چالش‌های طراحی مانند نورپردازی روبه‌رو هستند.

اغلب ایده‌های آشپزخانه در ابعاد کوچک، ذخیره‌سازی مواد و محصولات مصرفی را در اولویت قرار می‌دهند، با این حال این آشپزخانه‌ها تأثیر بسیار عالی در دیزاین منازل دارند.

ایده‌های نورپردازی در طراحی آشپزخانه‌های کوچک (برای جنبه‌های کاربردی و تزئینی) حیاتی هستند. استفاده از نور با یک چراغ آویزان در منطقه آشپزی و همچنین استفاده از نور روی میز نهارخوری تکمیل‌کننده نورپردازی شما خواهند بود.

استفاده از رنگ‌های سرد مانند رنگ سفید محیط شما را بزرگتر نشان خواهد داد. همچنین تعدد لامپ‌ها و نوع استفاده از آنها در گوشه‌وکنار آشپزخانه به بزرگتر نشان دادن محیط شما کمک بسزایی خواهد کرد.

۵. ایجاد فضای باز

با چیدمان صحیح و اصولی در یک آشپزخانه کوچک می‌توانید فضای بزرگتری را احساس کنید. استفاده از کابینت آشپزخانه در فضاهای محدود (مانند کابینت ممبران در ابعاد کوچک) می‌تواند فضای شما را بزرگتر نشان دهد. یکی از مزایای آشپزخانه‌های اوپن این است که شما برای رفت‌وآمد خود مکان بیشتری را دارید و می‌توانید فضای بزرگتری را برای خانه و آشپزخانه ایجاد کنید.

 

جمع‌بندی

هنگام طراحی و اجرای آشپزخانه در یک فضای کوچک، باید مراقب باشید تا آشپزخانه شما بر اتاق یا حال‌تان تسلط نداشته باشد. استفاده از کابینت آشپزخانه کوچک نمونه طراحی هوشمندانه در فضاهای محدود است. همجنین استفاده از کابینت ممبران در آشپزخانه فضای شما را بزرگتر نشان می‌دهد.

جدا نگهداشتن فضای کاربردی آشپزی از فضای نشیمن کمک می‌کند تا طراحی شما مخصوص به آشپزخانه بوده و اجرای آن با دقت بیشتری انجام شود. استفاده از کابینت رنگ روشن در محیط آشپزی فضای شما را بزرگتر نشان خواهد داد.