دوره آموزش طراحی دوخت و نازکدوزی چیست؟ برای درک بهتر باید به ط.ر مشخص اطلاعاتی را دریاره دوره آموزشی طراحی و دوخت را در اختیارتان قرار دهیم  طراحی و دوخت لباس یک تخصص است که هر کسی آن تخصص را ندارد و باید دوره های آموزش طراحی و دوخت لباس را ببیند. خیاطی یک علم […]

دوره آموزش طراحی دوخت و نازکدوزی چیست؟

برای درک بهتر باید به ط.ر مشخص اطلاعاتی را دریاره دوره آموزشی طراحی و دوخت را در اختیارتان قرار دهیم 

طراحی و دوخت لباس یک تخصص است که هر کسی آن تخصص را ندارد و باید دوره های آموزش طراحی و دوخت لباس را ببیند. خیاطی یک علم هنریست. علم به دست آوردن اندازه ها و تناسب ها. در طول زمان روش های طراحی و دوخت لباس تغییر زیادی پیدا کرده اند و همانند همه ی رشته ها متدهای پیشرفته جای روش های سنتی را گرفته اند.

برای ساخت الگو به عنوان مهم ترین مهارت خیاطی هم روش های زیادی توسط متخصصان این رشته ابداع شده، خیلی از متدهای قدیمی تر مثل گرلاوین و متریک هنوز هم به طور نسبتا وسیع توسط طراحان و خیاط ها استفاده می شوند، ولی ترجیح هر متخصص حرفه ای به کار بردن روش های مدرن است.

طراحی و دوخت لباس طی صده های پشت سرهم همراه با پیشرفت علم و تکنولوژی تغییرات زیاد و واضحی داشته و متناسب با فنون و تکنولوژی جدید، شرایط اقلیمی، اقتصادی و آداب و رسوم اجتماعی در حال پیشرفت و گسترش می باشد. رشته طراحی و دوخت یک رشته کاربردی می باشد و هدف آن طراحی لباس با مدل های مختلف با حفظ خلاقیت هنری می باشد.

درباره دوره آموزش طراحی دوخت و نازکدوزی بیشتر بدانید

یکی از دوره‌های آموزشی که دانشپذیران رشته خیاطی باید بلد باشند نازک‌دوزی است چرا که هنرجو در این دوره آموزشی با مفاهیم پایه، دوخت‌های اصلی، انواع پارچه‌ها و سایر موارد که اهمیت و کاربرد زیادی در هنر خیاطی دارند آشنا خواهند شد.   این دوره آموزشی برای افرادی که قصد ندارند خیاطی را به عنوان شغل و حرفه خود ادامه دهند نیز مناسب است و توصیه می‌شود به دلیل اینکه در این دوره کوتاه و مفید، هنر جو هر آنچه که باید در مورد اصول اولیه خیاطی در روزمره خود بداند را آموزش خواهند دید.

دوره آموزش نازک‌دوزی شامل چیست؟

در ذوره آموزشی نازک‌دوزی مواردی مانند: طرز رسم الگو انواع دامن، پیراهن، بلوز، انواع برش در پیراهن‌ها، طرز رسم الگوی آستین اولیه و آستین ( تنگ، پفکی، چین دار، شیپوری، مچ دار و غیره…) همچنین انواع یقه ها مانند ایستاده، ب ب، شکاری، انگلیسی سرخود و جدا، آرشال آمریکائی و یقه‌های صاف مانند هفت، خشتی، دلبری و … را آموزش خواهید دید.

دانشپذیران علاوه بر مواردی که گفته شد در این دوره آموزشی مهارت‌های شناختی نسبت به لوازم خیاطی و وسایل دوخت و انواع پارچه را نیز خواهند آموخت چند نمونه از مواردی که در دوره آموزش نازک دوزی خواهید آموخت را نام خواهیم برد:

– شناخت وسایل دوخت

– شناخت انواع چرخ خیاطی و روش راه اندازی، سرویس و نگهداری چرخ‌خیاطی

– شناخت انواع اتو و اصول اتو زدن درزها و اتوکاری نهایی لباس

– شناخت انواع پارچه

– توانایی آماده کردن پارچه جهت برش و محاسبه مقدار پارچه و طرز قرار گرفتن الگو روی پارچه های مختلف (از نظر طرح و نقوش)

– توانایی انتقال الگو روی پارچه توسط کوک شل، کاربن و چرت زدن پارچه

– توانایی دوخت درزها، پنس‌ها، پاکدوزی، تودوزی و گوشه های سجاف

– توانایی دوخت زیپ

– توانایی دوخت انواع دامن‌های پیلی دار و گوده‌دار

– دوخت آستری و وصل کردن آن به دامن

– توانایی دوخت انواع کمر لباس

– توانایی دوخت انواع جیب

و…. را خواهید آموخت ، اگر به اطلاعات بیشتری در زمینه دوره اموزش طراحی و دوخت و نازکدوزی نیاز دارید با کارشناسان مجتمع فنی در تماس باشید تا اطلاعات کاملی را در زمینه نحوه برگذاری و… در اختیاریان قرار خواهند داد.

هنرجویان در پایان دوره آموزش طراحی دوخت و نازکدوزی چه مهارت‌هایی را کسب خواهند کرد؟

در پایان دوره نازک دوزی هنرجویان قادر خواهند بود تا برای خود و دیگران دامن، پیراهن، بلوز، کت و دامن، لباس‌های معمولی روزانه و مانتوهای ساده  و… بدوزند همچنین در اتمام این دوره هنر جو می‌تواند مهارت‌های دیگر خیاطی مانند ضخیم دوزی، الگو ساز و برشکاری ، دوره آموزش لباس شب و لباس عروس، مانتو دوز، کاپشن دوز، دوره های گره و پیچ، الگو های جادویی را فرا گرفته تا  هنر خیاطی خود را کامل‌تر کند و به شکل حرفه‌ای‌تری آموزش خود را ادامه دهد.

مزایای شرکت دوره آموزش طراحی دوخت و نازکدوزی  مجتمع فنی تهران

مجتمع فنی تهران شعبه انقلاب همواره در زمینه برگذاری دوره‌های آموزشی پولساز در محیطی صمیمی و دوستانه پیش‌تاز بوده و دانشپذیران با شرکت در دوره‌های آموزشی مانند دوره آموزش طراحی دوخت و نازکدوزی که زیر نظر بهترین اساتید به صورت عملی و تئوری برگذر خواهد شد علاوه بر دریافت مدرک دو زبانه و معتبر مجتمع قادر خواهند بود مانند یک حرفه‌ای وارد بازار کار شوند.