در معرض اخراج از پروژه بین المللی «سزامی» هستیم به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  در معرض اخراج از پروژه بین المللی «سزامی» هستیم  به گزارش خبرنگار هاریکا دکتر پیمان صالحی امروز در نشست «دیپلماسی علم و فناوری؛ فرصت‌ها, چالش‌ها، راهکارها» که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: در حال حاضر در […]

در معرض اخراج از پروژه بین المللی «سزامی» هستیم

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  در معرض اخراج از پروژه بین المللی «سزامی» هستیم  به گزارش خبرنگار هاریکا دکتر پیمان صالحی امروز در نشست «دیپلماسی علم و فناوری؛ فرصت‌ها, چالش‌ها، راهکارها» که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: در حال حاضر در ایران از ظرفیت‌های مادر عرصه‌های بین المللی استفاده نشده است لذا پیشنهاد می‌شود که وزارت امور خارجه، کرسی‌های علمی را در سازمان‌های بین المللی ایجاد کنند که از آنها حمایت شود.
صالحی با تاکید بر اینکه اگر به این ظرفیت دانشمندان توجه نکنیم حتماً شکست می‌خوریم، گفت: باید به مدیران علم و فناوری اعتماد کرد.
وی گفت: درحال حاضر کشور ما به شدت در معرض اخراج از سازمانهای بین المللی هستند. ما سالهاست که در سزامی، یونسکو… فعالیت داریم ولی در معرض اخراج هستیم.
وی با اشاره به برگزاری اولین نشست کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه در ایران در ۳.۵ سال قبل اشاره کرد و گفت: در آن زمان من رئیس این کمیسیون بودم و ۵۶ کشور عضو به ایران آمدند ولی من اجازه دریافت و ارسال ایمیل نداشتم. برای دریافت ایمیلی ۳ روز زمان برد تا اجازه لازم صادر شود.
معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: به دلیل پرداخت نشدن حق عضویت ۵ میلیون دلاری از سزامی در حال اخراج هستیم.
صالحی ادامه داد: ما در یونسکو جایزه اخلاق به نام ابن سینا را به ثبت رساندیم ولی حق عضویت خودمان را پرداخت نکردیم که به تدریج سایر کشورها این جایزه را به نام خود می‌کنند.
وی یادآور شد: از سوی دیگر ما هر ساله به کامستک حق عضویت می‌دهیم ولی از آن بهره‌ای نمی بریم. امیدوارم براتون خبر   در معرض اخراج از پروژه بین المللی «سزامی» هستیم براتون مفید بوده باشه

 
2022-05-09 15:26:58