درهای چوبی ظاهر و احساس بهتری به منزل شما می‌دهند. هیچ نوع دربی را (حتی بهترین مواد تولیدی شبیه به چوب) از نظر کیفیت با درب داخلی ساخته شده از چوب نمی‌توان مقایسه کرد. به طور مثال، درهای چوبی به طور قابل توجهی سنگین‌تر از انواع درب هستند. زمانی­که که یک درب با پوسته توخالی […]

درهای چوبی ظاهر و احساس بهتری به منزل شما می‌دهند. هیچ نوع دربی را (حتی بهترین مواد تولیدی شبیه به چوب) از نظر کیفیت با درب داخلی ساخته شده از چوب نمی‌توان مقایسه کرد. به طور مثال، درهای چوبی به طور قابل توجهی سنگین‌تر از انواع درب هستند. زمانی­که که یک درب با پوسته توخالی را باز می‌کنید، بدون شک می‌توانید تفاوت وزن را با انواع درب چوبی احساس کنید و هنگام بستن درب تفاوت را درک کنید. علاوه بر این، درب‌های داخلی چوبی انواع مختلفی دارند و با هر دکوراسیونی هماهنگی پیدا کرده و برای تکمیل سبک و فضای منزل­تان بی‌نظیر خواهد بود.

مزایای درب چوبی

درهای داخلی چوبی مزایای متنوع و زیادی دارند که در هنگام انتخاب بین درب داخلی چوبی، باید مزایای زیر را در نظر داشته باشید:

زیبایی

بهره‌وری در انرژی

سبکی

دوام

مقاومت در برابر صدا

بازدارنده آتش

دوام

درهای چوبی زیبایی خود را در طول زمان حفظ می‌کنند چراکه بسیار محکم هستند و سال‌های طولانی وقار و زیبایی خود را حفظ می‌کنند. برخلاف گزینه‌هایی مثل چوب مصنوعی، درب‌ داخلی با چوب طبیعی در طول زمان بسیار بهتر از استقامت و دوام خود محافظت می‌کنند و می‌توان گفت با فعالیت‌های روزمره دچار فرسایش نمی‌شوند. استفاده از درب چوبی به عنوان سرمایه­گذاری‌های بلندمدت برای هرکسی که از این درب‌ها استفاده می‌کند محسوب می‌شود.

 

بهره وری انرژی

درهای چوبی عایق بسیار بیشتری در برابر هدر رفت انرژی دارند که در صورت نیاز اتاق‌ها را خنک یا گرم نگه می‌دارد، به خصوص زمانی که درب قاب­بندی شده و به خوبی نصب شده باشد. نکته دیگر در مصرف انرژی اینکه سعی کنید درهای اتاق‌هایی که به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند را بسته نگه دارید تا هوا بیشتر در مناطق پرتردد گردش کند.

مقاومت در برابر صدا

درهای چوبی صدای سفر را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند. اگر بچه‌ها یا نوجوانان پر سروصدایی دارید که عاشق موسیقی هستند، مطمئناً درهای چوبی داخلی بهترین راه ممکن هستند. همچنین استفاده از درهای چوبی می‌توانند حس حریم خصوصی را برای ساکنان آپارتمان‌ها، خوابگاه‌ها، کالج‌ها و هرجایی که احساس می‌کنید نیاز به کمی روح دارد ایجاد کنند.

بازدارنده آتش

برخی از درب‌های چوبی ضد آتش هستند و این موضوع باعث افزایش امنیت ساکنین خانه خواهد شد. طرح‌های مختلف درب ضد آتش به نوعی طراحی شده است که درب داخلی شما با فضای کلی خانه مطابقت داشته باشد و در عین حال امنیت را در سراسر خانه ایجاد کند. درهای ضد حریق اغلب طبق کد مورد نیاز به فروش می‌روند که در انواع کاربری مختلف مثل خانه‌ها و گاراژها و پروژه‌های مسکونی مختلف استفاده شود.

پایان

همانطور که خواندید، درهای چوبی مزایای بیشماری دارند که با خرید آن‌ها می‌توانید از این ویژگی‌ها برخوردار شوید. چوب برای ارتقای پرستیژ منزل شما یک امر ضروری و مهم محسوب می‌شود که می‌توانید با استفاده از درب داخلی چوبی به این ارتقای سبک کمک کنید.

اگر به دنبال خانه‌ای شیک و جذاب هستید، می‌توانید از درب‌های چوبی برای طراحی و جذابیت خانه خود استفاده کنید. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم نکاتی که درباره درب داخلی چوبی درسام گفته شد برای شما مفید بوده باشد.