خرید ملک در ترکیه و نکاتی که باید بدانید! در سال های اخیر خرید خانه در ترکیه، در بین ایرانی ها با استقبال چشم گیری روبرو شده. شرایط و کیفیت زندگی بهتر، استفاده از خدمات شهری و امکانات بیشتر نظیر دانشگاه های با رنکینگ بالا، سیستم حمل و نقل عمومی، دسترسی به بازارهای جهانی و […]

خرید ملک در ترکیه و نکاتی که باید بدانید!

در سال های اخیر خرید خانه در ترکیه، در بین ایرانی ها با استقبال چشم گیری روبرو شده. شرایط و کیفیت زندگی بهتر، استفاده از خدمات شهری و امکانات بیشتر نظیر دانشگاه های با رنکینگ بالا، سیستم حمل و نقل عمومی، دسترسی به بازارهای جهانی و نبود تحریم و … سبب شده تا ترکیه به مقصد اول و اصلی ایرانی ها برای مهاجرت تبدیل شود.

یکی از روش های اخذ اقامت ترکیه، خرید ملک می باشد، برای خرید ملک در ترکیه، شرایط و قوانینی وجود دارد که بهتر است قبل از سرمایه گذاری در ترکیه با آن آشنا شد. شرایط دریافت شهروندی از طریق ملک، حداقل مبلغ خرید ملک، اکسپرتیز، تاپو و موارد بسیاری وجود دارد که دانستن آن ها برای اشخاصی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند الزامی است.

برای اطلاع از جدیدترین قوانین خرید خانه در ترکیه کلیک کنید!

آلت تصویر: خرید خانه در ترکیه

اما در این میان سوالات بسیاری برای مهاجران، سرمایه گذاران و خریداران ملک در ترکیه پیش می آید که کدام شهر ترکیه برای سرمایه گذاری و تجربه یک زندگی آرام بهتر است. آشنایی با شهرهای ترکیه، مناطق و محله های هر شهر، مناطق مناسب و با سود بالا برای سرمایه گذاری و انتخاب یک آژانس معتمد و با تجربه از جمله دغدغه ها و سوالاتی است که ذهن اغلب مهاجران را درگیر می نماید. پیش از هرچیز ما به شما پیشنهاد می کنیم تا نسبت به قوانین و شرایط سرمایه گذاری در ترکیه اطلاع و اشراف کامل پیدا کنید تا بهتر با مسیری که قرار است طی کنید آشنا شوید.

قوانین و شرایط خرید خانه در ترکیه

یکی از مهم ترین مواردی که خریدارن املاک و مستغلات در ترکیه باید بدان توجه کنند، آگاهی از قوانین خرید ملک است زیرا بدون اطلاع از شرایط و قوانین مصوب دولت ترکیه، خطرات زیادی سرمایه گذاری شما را تهدید خواهد کرد.

در سال ۲۰۱۸ و با تصمیم آقای اردوغان (Recep Tayyip Erdoğan) رییس جمهوری ترکیه مبنی بر سهولت سرمایه گذاری و دریافت شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک در ترکیه، برای خارجی‌ها، شرایط ساخت و ساز و جذب سرمایه در ترکیه سمت و سوی جدیدی به خود گرفت و سازنده‌های بزرگ در کنار مشوق‌های دولتی، اقدام به احداث پروژه‌های بزرگ و کوچک در سراسر ترکیه نمودند.

مسجد اورتاکوی استانبول

 

 

استفاده از معماران صاحب نام بین المللی و ترک، ساخت وسازهای منطبق با اصول شهرسازی مدرن، استفاده از مصالح با کیفیت و مرغوب و تسهیل خرید برای سرمایه گذاران خارجی، سبب شد تا خیلی زودتر از آنچه که باید، ترکیه به مقصد اصلی خریداران ملک تبدیل شود.

 

تا قبل از این قانون برای اخذ پاسپورت و شهروندی ترکیه سرمایه گذار می بایست مبلغ ۱ میلیون دلار در ترکیه سرمایه گذاری و یا ملکی با این قیمت خریداری نماید. بعد از سال ۲۰۱۸ این مبلغ به ۲۵۰ هزار دلار کاهش یافت و همین امر سبب شد تا بسیاری از مردم ایران به فکر دریافت تابعیت دوم و پاسپورت ترکیه بیفتند. در حال حاضر و در ابتدای سال ۲۰۲۲ مبلغ شهروندی مجددا تغییر کرد و از ۲۵۰ هزار دلار آمریکا به ۴۰۰ هزار دلار افزایش یافت.

 

شهروندی و اقامت ترکیه چه تفاوتی باهم دارند؟

شهروندی ترکیه

اگر قصد دریافت پاسپورت ترکیه را دارید و می خواهید شهروند این کشور شوید، باید بدانید تنها با خرید ملک یا املاکی به ارزش ۴۰۰ هزار دلار یا بالاتر این امکان فراهم خواهد شد. البته شما با سرمایه‌گذاری به ارزش ۵۰۰ هزار دلار در بانک‌های ترکیه و بورس و اوراق بها دار هم می‌توانید درخواست شهروندی بدهید. البته شاید سرمایه گذاری در بخش مسکن ترکیه کار منطقی‌تری باشد.

 

 

اقامت ترکیه از طریق خرید خانه:

برای دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک، چنانچه ملک خریداری شده کمتر از ۴۰۰ هزار دلار باشد به شما اقامت ترکیه تعلق خواهد گرفت و نه شهروندی. البته حداقل مبلغی که یک خارجی می تواند در ترکیه ملک خریداری کند بر اساس قوانین جدید در شهرهای کوچک ۵۰ هزار دلار و در شهرهای بزرگ نظیر استانبول، آنکارا و ازمیر ۷۵ هزار دلار  می باشد. پس یادتان باشد که حداقل ۵۰ هزار دلار و حداکثر ۳۹۹ هزار دلار کف و سقف خرید ملک در ترکیه برای دریافت اقامت خواهد بود.

کدام شهر ترکیه برای خرید ملک مناسب تر است؟

تا پایان سال ۲۰۲۱ طبق  گزارش اعلامی از طرف مدیر کل ثبت اسناد و املاک و کاداستر ترکیه آقای مهمت زکی عدلی (Mehmet Zeki Adlı) ۶۸۶۰۰ ملک در ترکیه به خارجی ها فروخته شد که شهر استانبول بیشترین میزان فروش ملک را به خود اختصاص داده و بعد از آن به ترتیب آنتالیا، آنکارا و موعلا در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

مسجد اورتاکوی استانبول

با توجه به تمایل بیشتر ایرانیان به خرید ملک در استانبول، ما در این مقاله اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد که می تواند کمک کننده باشد.

 

آیا قیمت خانه در ترکیه در  سال ۲۰۲۳ افزایش می یابد؟

تا شروع سال جدید میلادی چیزی نمانده و باتوجه به تورم سالانه ترکیه که در ابتدای هر سال لحاظ می شود، قطعا پروژه های ملکی در ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیستند و با افزایش قیمت حداقل ۲۰ درصدی روبرو خواهند بود. برای اطلاع از بهترین قیمت خانه در ترکیه باید ابتدا شهر و منطقه مورد نظر را انتخاب کرد زیرا  قیمت ملک در شهرهای ترکیه بسیار متفاوت از یکدیگر می باشند. در حال حاضر استانبول گرانترین شهر ترکیه برای خرید ملک می باشد.

 

قیمت ملک در ترکیه، شهر استانبول

اگر به دنبال یک سرمایه‌گذاری سود آور و یک بازار مطمئن در بخش مسکن ترکیه هستید؛ بی شک استانبول دارای سود رقابتی و بازگشت سرمایه عالی نه تنها در سطح منطقه بلکه در سطح اروپا و جهان می‌باشد.

میزان استقبال مهاجران از شهر استانبول، باعث رشد جمعیت این شهر شده و همچنین تقاضا برای خرید املاک و مسکن را افزایش داده است.

 

 

 

پین تاتی همراه شماست!

ما در این مقاله به معرفی شرایط و قوانین خرید ملک در ترکیه و شهر زیبای استانبول پرداختیم و نکاتی را درخصوص خرید خانه و سرمایه گذاری بیان کردیم. چنانچه قصد سرمایه گذاری در ترکیه را دارید، بد نیست پیش از خرید ملک با تیم مجرب و مشاوران پین تاتی مشورت نمایید. پین تاتی با سال ها تجربه در زمینه خرید ملک و داشتن کارنامه موفق اخذ شهروندی در کنار شماست. تیم ما با داشتن برترین پروژه های سود آور ملکی در ترکیه می تواند گزینه های متنوع و پرسودی را به شما معرفی نماید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.