خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی در خوزستان به گزارش سایت خبری هاریکا از اخبار خوزستان ،مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اعلام کرد: طرح خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی از کشاورزان از ۱۵ فروردین در استان آغاز می‌شود. امید جهان نژادیان گفت: به منظور سهولت دسترسی ۴۶ مرکز خرید دانه‌های روغنی و […]

خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی در خوزستان

به گزارش سایت خبری هاریکا از اخبار خوزستان ،مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اعلام کرد: طرح خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی از کشاورزان از ۱۵ فروردین در استان آغاز می‌شود.

امید جهان نژادیان گفت: به منظور سهولت دسترسی ۴۶ مرکز خرید دانه‌های روغنی و ۱۰۶ مرکز خرید گندم در استان آماده خرید محصولات کشاورزان است.

جهان نژادیان افزود: پیش بینی می‌شود امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان محصول برداشت شود که از این میزان ۷۰۰ هزار تن مصرف سالیانه استان است و مازاد تولید براساس برنامه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی به استان‌های دیگرمنتقل خواهدشد.

جهان نژادیان با پیش بینی اینکه امسال ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزارتن دانه‌های روغنی برداشت شود گفت : با توجه به مذاکراتی که با دو شرکت دانه کشی روغن بخش خصوصی انجام گرفته؛ مقرر شده است که تمام این محصول را این شرکتها با قیمت ۵ درصد بالاتر از قیمت خرید تضمینی از کشاورزان خریداری و مستقیماً به کارخانه‌ها منتقل کنند .

جهان نژادیان ادامه داد : در صورتی که بخش خصوصی نتواند بخشی از محصول را خریداری کند؛ اداره غله این آمادگی را دارد که محصول را به هر میزان که باشد از کشاورزان خریداری کند.

وی قیمت خرید تضمینی گندم را چهار هزار تومان و کلزا را یازده هزار تومان عنوان کرد وگفت: در این فرآیند اداره غله در کنار کشاورزان و بخش خصوصی است و تمام امکانات را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا برداشت و انتقال محصول به بهترین شکل ممکن انجام شود.