حمایت از ۱۰۰طرح پژوهشی با هدف توسعه صنعت گیاهان دارویی به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  حمایت از ۱۰۰طرح پژوهشی با هدف توسعه صنعت گیاهان دارویی  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، ستاد اقتصاد دانش‌بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی یکی از […]

حمایت از ۱۰۰طرح پژوهشی با هدف توسعه صنعت گیاهان دارویی

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  حمایت از ۱۰۰طرح پژوهشی با هدف توسعه صنعت گیاهان دارویی  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، ستاد اقتصاد دانش‌بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی یکی از اولویت‌های خود را توسعه پژوهش‌های فناورانه حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی قرار داده است تا با این کار زمینه رشد و بالندگی این صنعت را فراهم کند.
بر همین اساس نیز از اجرای سالیانه به طور میانگین ۴ پروژه پژوهشی در حوزه طب سنتی در هر دانشگاه و چاپ و انتشار کتب طب ایرانی، دایره المعارف پزشکی اسلام و ایران و دارونامه حمایت کرده است.
از دیگر طرح‌های حمایتی این ستاد در همکاری با دیگر نهادهای مرتبط؛ ایجاد اطلس کاربردی میراث مکتوب پزشکی اسلام در ایران و اجرای ۹۶ طرح کارآزمایی بالینی بیماری کرونا است.
یکی از موضوعات مطرح در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی؛ پایه‌گذاری این علم بر مبنای دانش است به همین دلیل این علم در حوزه به بهداشت و درمان اثرگذار است. علمی با سابقه ۱۲۰۰ ساله که ماندگاری و بقای آن به استفاده از فناوری و نوآوری وابسته است. امیدوارم براتون خبر   حمایت از ۱۰۰طرح پژوهشی با هدف توسعه صنعت گیاهان دارویی براتون مفید بوده باشه

 
2023-07-08 19:06:00