جدیدترین آمار جذب دستیار پژوهش در دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  جدیدترین آمار جذب دستیار پژوهش در دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی گفت: بهره‌مندی از ظرفیت بیش از ۲ هرار نخبه نظام سلامت […]

جدیدترین آمار جذب دستیار پژوهش در دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  جدیدترین آمار جذب دستیار پژوهش در دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی گفت: بهره‌مندی از ظرفیت بیش از ۲ هرار نخبه نظام سلامت در کمیته‌های تخصصی و مشورتی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و مراکز تحقیقاتی با هدف دستیابی به مرجعیت علمی و ارتقای جایگاه علمی کشور در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی است.
وی با بیان این مطلب که به کارگیری ظرفیت نخبگان از جمله برنامه های معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت است و با جدیت دنبال می شود، اظهار داشت: در دولت سیزدهم از توانمندی فکری و اجرایی حدود ۶۰۰ نفر از اعضای هیات علمی، دانشمندان و نخبگان برتر علوم پزشکی درکمیته های مشورتی و تخصصی حوزه تحقیقات و فناوری سلامت بهره برداری شده است.
پناهی با اشاره به سیاست جوانگرایی با هدف کادرسازی و نیروسازی جهت تحقق آرمان های مقدس جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب، عنوان کرد: افزون بر این ۵۰۰ نفر از محققان، نخبگان و اعضای هیات علمی متخصص و متعهد دانشگاه های علوم پزشکی کشور در ۹ کمیته‌ تخصصی و یک کمیته اخلاق موسسه ملی تحقیقات علوم پزشکی (نیماد ) مشارکت دارند.
وی در ادامه به برنامه جذب دستیار پژوهش اشاره کرد و عنوان کرد: در برنامه دستیار پژوهش ۳۲ پزشک، چهار داروساز و دو دندانپزشک در سال ۱۴۰۱ جذب شدند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: دستیار پژوهش باید حداقل شرط معدل ۱۷ و بالاتر بدون احتساب دوره انترنی و حداقل یک مقاله بین المللی ISI و یا PubMed ( به عنوان نفر اول یا نویسنده مسئول) داشته باشد و با تایید و انتخاب معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شرایط جذب خواهد داشت.
پناهی با ارائه آماری از دوره دکتری پژوهشی (PhD by Research) اظهار کرد: در سال جاری ۶۳ دانشگاه و مرکز برای جذب دکتری پژوهشی اعلام آمادگی کردند که در مجموع ۳۲ نفر پذیرفته شدند.
وی یادآور شد: اکنون در مجموع بالغ بر ۲۱ هزار و ۹۰۷ هیات علمی در کشور داریم که ۱۶۲۴ نفر از آنها هیات علمی پژوهشی به شمار می روند. امیدوارم براتون خبر   جدیدترین آمار جذب دستیار پژوهش در دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد براتون مفید بوده باشه

 
2023-02-28 20:00:11