شیائومی روی توسعه حسگر اثر انگشت تمام صفحه کار می‌کند حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش از سال ۲۰۱۸ در بازار گوشی های پرچمدار اندرویدی مورد استفاده قرار گرفته و تاکنون هیچ نوآوری جدیدی در آن صورت نگرفته است. با این حال، به نظر می رسد که شیائومی اکنون در حال کار بر روی یک […]

شیائومی روی توسعه حسگر اثر انگشت تمام صفحه کار می‌کند

حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش از سال ۲۰۱۸ در بازار گوشی های پرچمدار اندرویدی مورد استفاده قرار گرفته و تاکنون هیچ نوآوری جدیدی در آن صورت نگرفته است. با این حال، به نظر می رسد که شیائومی اکنون در حال کار بر روی یک فناوری اثر انگشت جدید است که می تواند در آینده بسیار مفید باشد.

شیائومی روی توسعه حسگر اثر انگشت تمام صفحه کار می‌کند.

پس در آینده نچندان دور شاهد توسعه سنسور اثر انگشت شیائومی در تمام صفحه خواهیم بود.
یک منبع داخلی در اداره ثبت اختراع ملی چین فاش کرد که شیائومی اخیرا پتنت جدیدی را برای فناوری حسگر اثر انگشت ثبت کرده است که توضیح می دهد کاربران می توانند از تمام قسمت های صفحه نمایش گوشی برای باز کردن قفل صفحه خود استفاده کنند.

وجود این سنسور خبر بسیار خوبی برای مشتریان است، زیرا آنها هنوز مجبور نیستند چندین بار برای باز کردن قفل گوشی خود تلاش کنند تا انگشت خود را دقیقاً روی اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش قرار دهند، زیرا اکنون می توانند با هر بخشی قفل صفحه را از صفحه نمایش شما باز کرد.

شیائومی روی توسعه حسگر اثر انگشت تمام صفحه کار می‌کند

این غول فناوری چینی در پتنت خود نحوه عملکرد این فناوری را نشان می دهد که در آن آرایه ای از فرستنده های نور LED بین دو لایه صفحه نمایش لمسی خازنی و صفحه نمایش AMOLED دستگاه معمولی استفاده می شود. آرایه گیرنده های نور مادون قرمز در بالای فرستنده های نور LED مادون قرمز قرار خواهند گرفت که اجزای اصلی حسگر اثر انگشت تمام صفحه هستند.

زمانی که کاربر می خواهد اثر انگشت خود را روی صفحه نمایش اسکن کند، با انگشت خود صفحه نمایش را لمس می کند. این به صفحه لمسی خازنی اجازه می دهد تا موقعیت و شکل نوک انگشت را ثبت کند و سپس آرایه فرستنده نور LED مادون قرمز نور را فقط در شکل و موقعیت نوک انگشت روی صفحه پخش می کند. همچنین لازم به ذکر است که در این فناوری فرستنده های نور LED روشن نمی شوند.

در مرحله بعد نور مادون قرمز پس از تماس با نوک انگشت منعکس شده و به گیرنده ها می رسد. سپس از داده های دریافتی برای ترسیم قاب اثر انگشت استفاده می شود و با جزئیات اثر انگشت ذخیره شده شما مقایسه می شود و در صورت صحت، کاربر می تواند قفل صفحه گوشی خود را از تمام قسمت های صفحه باز کند.