تلویزیون و سینما با سیستان و بلوچستان چه کردند؟/قولی که داده بودم به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری تلویزیون و سینما با سیستان و بلوچستان چه کردند؟/قولی که داده بودم  به گزارشهاریکا خبر، نشست خبری فیلم سینمایی هوک به کارگردانی حسین ریگی و تهیه کنندگی علی آشتیانی پور با حضور محمد خزاعی […]

تلویزیون و سینما با سیستان و بلوچستان چه کردند؟/قولی که داده بودم

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری تلویزیون و سینما با سیستان و بلوچستان چه کردند؟/قولی که داده بودم  به گزارشهاریکا خبر، نشست خبری فیلم سینمایی هوک به کارگردانی حسین ریگی و تهیه کنندگی علی آشتیانی پور با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی امشب شنبه ۱۵ بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. در این نشست خبری سبحان رخشانی، محسن آشتیانی پور بازیگران، ندا سلیمی طراح لباس و مهدی سعیدی طراح صحنه برگزار شد. در ابتدای این نشست، علی آشتیانی پور گفت: فیلم به دعوت بنیاد فارابی شکل گرفت و بعد از سفر به سیستان و بلوچستان با آقای ریگی تصمیم به ساخت این فیلم گرفتیم.
حسین ریگی نیز بیان کرد: در ۲۰ سال فعالیتم در سینما همیشه فریادم این بود که چهره درست سیستان و بلوچستان درست دیده نشده و سینما بدهکار سیستان و بلوچستان است. در همین راستا فیلم لیپار را ساختم که براساس قولی که بچه‌های منطقه داده بودم این فیلم بومی را ساختم. ۳ سال برای هوک کار کردم و دانیال شهبخش اولین مدال برنز بکس جهانی را گرفته که اهل سیستان و بلوچستان است.
محسن آشتیانی پور بیان کرد: این اولین تجربه من در سینما است. از بچگی در کنار پدر تجربه پشت صحنه را داشتم و کار با آقای ریگی برای من بسیار با ارزش بود. درباره کاراکتر هم باید بگویم که پر از چالش بود چون تجربه ورزش رزمی را نداشتم.
سبحان رخشانی نیز گفت: خیلی دوست داشتم فوتبالیست شوم اما نشد، حتی به بازیگری و بوکس هم نبودم اما در این فیلم بازی کردم. فکر می‌کردم بازی در سینما خیلی سخت بود ولی واقعاً آسان بود.
ندا سلیمی نیز توضیح داد: همیشه دوست داشتم در فیلمی درباره بلوچستان حضور داشته باشم.
مهدی سعیدی بیان کرد: بخشی از لوکیشن ها در تهران بود که شامل باشگاه بوکس، خانه مادری و کارخانه در تهران بود و امیدوارم کار ما مورد توجه قرار گرفته باشد.
ریگی گفت: درباره گویش فیلم باید بگویم، بلوچی زبان است و برای اینکه از زیرنویس استفاده نکنیم به سمت لهجه رفتیم که بسیار نزدیک به زبان بلوچی بود.
وی ادامه داد: همیشه گفته‌ام چطور می‌شود استانی که از هر لحاظ غنی است اما هیچ کسی از سیستان بلوچستان نمی‌دانند چرا سینما و رسانه کاری کرده که اگر فردی با لباس بلوچ وارد تهران شود یا مردم می‌ترسند و یا درخواست‌های دیگری دارند. باید فیلم‌هایی درباره این منطقه ساخته شود، کدام نهادی خواسته تا درباره سیستان و بلوچستان چهره دیگری در سینما نشان دهند؟ خواستم فیلم اولم درباره این منطقه باشد و فیلم دومم نیز یک اثر بومی است؛ از آقای آشتیانی پور تشکر می‌کنم که پای این فیلم ایستادند. درباره انتخاب بازیگر هم باید بگویم قرار بود بازیگر غیر چهره بیاورم اما در نهایت به نتیجه رسیدیم برای اینکه فیلم دیده شود از بازیگران چهره استفاده کنیم. پیشنهاد بازی امیرمهدی ژوله برای من هم کلی علامت سوال داشت اما از حضور او در فیلم راضی هستم.
ریگی تاکید کرد: دوست دارم از بازیگران بومی استفاده کنم، مساله دیگر ویترین فیلم است، اما این را هم باید بدانیم که حضور بازیگران چهره می‌تواند انتقال تجربه برای بازیگران بومی هم باشد.
وی ادامه داد: همین سبحانی که من هم یک روز همین سن بودم، برای رویاپردازی این بچه‌ها است که فیلم بسازم چرا که مردم در سیستان بلوچستان درگیر فقر بی آبی و …است و باید فضای مناسبی برای این منطقه ایجاد کرد، سیستان و بلوچستان امن ترین نقطه به خصوص برای خانم‌ها است اما سیستان و بلوچستان برای این منطقه چه کرده است. من به عنوان فیلمساز وظیفه دارم چهره واقعی این منطقه را نشان دهم.
ریگی گفت: مردم سلبریتی ها را دوست دارند و برای آنها به سینما بروند، اما بی شک می‌توان فیلم پرمخاطب بدون سلبریتی هم تولید کرد.
علی آشتیانی‌پور گفت: دستمزد جزو مسائل خصوصی است، هر آنچه هزینه شده از سوی فارابی بوده است، تک تک دوستانی که باید دعوت می‌شدند دعوت شدند و حضور در جلسه اختیاری بود و نمی‌دانم دلیل عدم حضور بازیگران چه بوده است اما برای تصمیم آنها احترام قائل هستم. اما بی شک دستمزد همه بازیگران کامل پرداخت شده است. امیدوارم براتون خبر   تلویزیون و سینما با سیستان و بلوچستان چه کردند؟/قولی که داده بودم براتون مفید بوده باشه

 
2023-02-05 02:02:00