تفریحات جذاب و رایگان در روسیه در دو شهر توریستی برتر روسیه، مسکو و سنت پترزبورگ چه تفریحات جذاب و رایگانی وجود دارد؟ ما در این مطلب فهرستی تهیه نموده‌ایم که به شما کمک میکند از بهترین مکان‌ها در روسیه بدون صرف هزینه‌ای لذت ببرید.  بهترین سرگرمی‌ها و تفریحات رایگان مسکو مسکو، پایتخت روسیه، یکی […]

تفریحات جذاب و رایگان در روسیه

در دو شهر توریستی برتر روسیه، مسکو و سنت پترزبورگ چه تفریحات جذاب و رایگانی وجود دارد؟ ما در این مطلب فهرستی تهیه نموده‌ایم که به شما کمک میکند از بهترین مکان‌ها در روسیه بدون صرف هزینه‌ای لذت ببرید.

 بهترین سرگرمی‌ها و تفریحات رایگان مسکو

مسکو، پایتخت روسیه، یکی از زیباترین شهرهای جهان است و در حوزه تاریخ، معماری و هنر بسیار شناخته شده است. با توجه به اینکه این شهر یکی از گران ترین شهرهای جهان به شمار میرود، با این حال شما می‌توانید از تفریحات رایگان فراوانی که در این شهر است استفاده کنید. گاهی این تفریحات رایگان چنان جذاب و با کیفیت هستند که شما دیگر تمایلی به پرداخت هزینه های سنگین برای تفریحات دیگر در این شهر نخواهید داشت.

بازدید از پارک های مسکو

باغ‌ها و پارک‌ها بخش مهمی از زندگی اجتماعی مسکو هستند و برای بسیاری مردم، بهترین مکان‌ها برای بازدید از پایتخت روسیه هستند. امروزه مردم نه تنها برای قدم زدن در زیر سایه درختان، بلکه برای فعالیت های ورزشی مختلف، کنسرت ها، جشنواره های فرهنگی، نمایشگاه های فضای باز و موارد دیگر از پارک ها بازدید می کنند.

بازدید از پارک های مسکو میتواند از جذاب ترین گشت و گذارها برای رسیدن به آرامش و رهایی در زیبایی و شکوه این فضاها باشد. این شهر حدودا 60 پارک و باغ وحش دارد که بازدید از آنها رایگان است و اگر به تنهایی فقط همین مورد از تفریحات رایگان را برای سپری کردن زمان خود در نظر بگیرید به راحتی چند روز از زمانتان را خواهد گرفت. دوچرخه سواری در برخی از این پارک ها مجاز است و این جزو ویژگی های لذت بخش این تفریح رایگان است.

مترو گردی در مسکو

طراحی و معماری در تک تک فضاهای این شهر چشم نواز است و در مکان های عمومی هم میتوان از این همه هنر و خلاقیت شگفت زده شد. شاید اگر ذهنیتی از فضا و طراحی داخلی ایستگاه های متروی مسکو نداشته باشید ،عنوان کردن گشت زدن در این فضا به عنوان یک تفریح در قدم اول جذابیت کافی ای برایتان نداشته باشد ، اما به طور حتم با ورود به اولین ایستگاه مترو در مسکو ، غرق این شکوه و زیبایی در طراحی و خلاقیت معماری اش خواهید شد .از 66 ایستگاه متروی ساخته شده در این شهر ،44 ایستگاه از آن جزو میراث های هنری این شهر به حساب می آیند وتنها هزینه ی بازدید از این همه بنای زیبا ،خرید بلیط مترو برای عبور و مرور در ایستگاه های مختلف است.

اسکیت و پاتیناژ در زمستان مسکو

تور مسکو بسته به فصلی که به آن سفر می کنید با جذابیت های متنوعی از شما استقبال خواهد کرد، اگر در زمستان به این شهر سفر کنید ،میتوانید زمین های بسیاری در فضاهای عمومی این شهر برای اسکیت و پاتیناژ پیدا کنید و به صورت رایگان و تنها با به همراه داشتن کفش های مخصوص برای این کار، از این تفریح پر هیجان لذت ببرید.

شرکت در رقص های گروهی در مسکو

با تورهای روسیه در تابستان میتوانید در یکی از مشهورترین فضاهای سبز مسکو که پارک گورکی نام دارد ،در کلاس های روزانه و شبانه رقص که به صورت رایگان برگزار میشود شرکت کنید و رقص کاپوئرا و ایرلندی یاد بگیرید.

بازدید از موزه های رایگان مسکو

قدمت 900 ساله‌ی شهر مسکو، ما را به این قطعیت میرساند که غرق شدن در فضاهای هنر و معماری این شهر خالی از لطف نیست، منطقی خواهد بود اگر بدانیم این شهر موزه ها و گالری های بسیاری دارد که هر کدام در نوع خود بی نظریند و نباید فرصت بازدید از این موزه ها را از دست داد.

موزه ها در روزهای خاصی مانند Museum Night،Museum Night ،Night of Art و تعطیلات سال نو میلادی ورودی رایگان برای عموم دارند. همچنین تعدادی از موزه های این شهر در سومین هفته از ماه روز(یکشنبه) به طور رایگان برای بازدید عموم فعال و آماده‌ی ارائه خدمات هستند. علاوه بر این بازدید از تعداد زیادی از موزه های این شهر در همه‌ی روزهای ماه به صورت رایگان برای عموم باز است.مانند: موزه ماکسیم گورکی، موزه ملی مترو مسکو، موزه شطرنج و …

 

سن پترزبورگ و جذابیت و تفریحات رایگانش!

با این که مسکو پایتخت سیاسی روسیه محسوب می شود، نمیتوان کتمان کرد که سن پترزبورگ همچنان پایتخت فرهنگی این کشور است و نباید از جذابیت‌ها و زیبایی‌های معماری و بناهای تاریخی این شهر غافل شد. سن پترزبورگ بخاطر معماری تاریخی و اروپایی خودشناخته شده و دومین شهر بزرگ روسیه است.

بازدید از کتاب فروشی ها و کتابخانه های سن پترزبورگ

اگر به سن پترزبورگ سفر کردید، از رفتن به کتاب فروشی  معروف شهر (بووک ووید) و گشت گذار و غرق شدن در دنیای آثار چخوف،تولستوی و داستایوفسکی غافل نشوید، مطالعه‌ی کتاب ها در فضای کتابخانه رایگان است و حتی اگر قصد خرید آنها را نداشته باشید میتوانید در فضای کتابخانه آنها را مطالعه کنید.

کلیساهای ارتدکس

از بهترین مکان‌ها برای آشنایی بیشتر با مردم شهر سن پترزبورگ، کلیساهای این شهر است که هرکدام از آنها به عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی و معماری آن محسوب می شوند. علاوه بر این، به دلیل جشن‌ها و مناسبت‌هایی که در داخل آنها رخ می دهد، کلیساها نیز یکی از جاذبه های فرهنگی شهر محسوب می شوند. یکی از شناخته شده ترین کلیساهای سنت پترزبورگ، کلیسای الکساندر نوسکی است که مورد علاقه بازدیدکنندگان و گردشگران این شهر است. این کلیسا سال‌ها پیش محل زندگی خانواده تزار روسیه بوده و اکنون ارامگاه این خانواده است. مزار شخصیتهای برجسته‌ای در زمینه ادب و هنر نظیر داستایوفسکی و چایکوفسکی نیز در این محل می‌باشد.

بازدید از این کلیسا رایگان اما برای بازدید از گورستان آن باید هزینه‌ای بسیار ناچیز بپردازید.

استراحت در سواحل دریای بالتیک

اگر در فصل تابستان به این شهر سفر کردید، در لیست برنامه‌های خود بازدید از سواحل دریای بالتیک را نیز بگنجانید، سواحل شنی تمیز و کافه هایی برای ارائه خدمات در تابستان منظره‌ی تلفیقی دریا و آسمان از زاویه دید این سواحل بسیار لذت بخش است.

همه ی این تفریحاتی که بیان کردیم تنها بخش کوچکی از جذابیت های سفر به روسیه است و اگر اهل گذراندن زمانتان در دنیای تاریخ و هنر و معماری باشید به طور قطع از سفر به این کشور لذت خواهید برد.

 

اگر میخواهید به روسیه سفر کنید لازم است بدانید که برای ورود به این کشور نیاز به ویزای توریستی روسیه دارید. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ ویزای توریستی روسیه و یا رزرو تور مسکو، تور سن پترزبورگ و تور ترکیبی از طریق تماس با کارشناسان فروش آرزوی سفر پارسیان با شماره 02145128 تماس بگیرید تا با خیالی آسوده برای بازدید از این همه زیبایی برنامه ریزی کنید.