تفاوت خدمات آمبولانس خصوصی هوایی با زمینی آیا با تفاوت خدمات آمبولانس خصوصی هوایی با زمینی آشنایی دارید؟ آیا تاکنون از خدمات آمبولانس خصوصی هوایی استفاده کرده اید؟ یکی از مناسب ترین وسایل نقلیه که برای انتقال و جابجایی بیماران به کار می ‌رود آمبولانس خصوصی هوایی است. امروزه اکثر مراکز درمانی دارای آمبولانس خصوصی […]

تفاوت خدمات آمبولانس خصوصی هوایی با زمینی

آیا با تفاوت خدمات آمبولانس خصوصی هوایی با زمینی آشنایی دارید؟ آیا تاکنون از خدمات آمبولانس خصوصی هوایی استفاده کرده اید؟ یکی از مناسب ترین وسایل نقلیه که برای انتقال و جابجایی بیماران به کار می ‌رود آمبولانس خصوصی هوایی است. امروزه اکثر مراکز درمانی دارای آمبولانس خصوصی هوایی می باشند، که در شرایط ویژه و حساس  وظیفه انتقال بیمار را دارند، این تکنولوژی با خدمات مخصوص و سریع که برای جابجایی بیماران انجام می دهد، جان اکثر افراد را نجات داده است. در شرایط خاص که حوادث غیر منتظره رخ می دهد گروه های امدادی در مناطق بحرانی مصدومین را این گونه به بیمارستان انتقال می دهند.

خدمات آمبولانس هوایی

برای جابجا کردن بیمار از یک شهر به شهر دیگر و یا حتی از کشوری به کشور دیگر از آمبولانس هوایی استفاده میشود، در طول جابجایی، برای انتقال بیمار به بیمارستان مورد نظر خدمات پزشکی انجام می ‌شود، همیشه در آمبولانس خصوصی هوایی تیم پزشکی همراه بیمار برای انتقال به بیمارستان و مراکز درمانی وجود دارد. یکی دیگر از خدمات آمبولانس خصوصی هوایی انتقال بیمار با شرایط جسمی خاص است. همچنین برای انتقال سریع و ایمن اعضای پیوندی از آمبولانس هوایی استفاده میشود که وظیفه انتقال دارو برای بیماران خاص نیز جز خدمات آمبولانس هوایی محسوب می شود.

 ویژگی آمبولانس هوایی

آمبولانس های هوایی دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که از آنها برای حمل بیماران با شرایط مطلوب استفاده می شود. برخی از ویژگی های آمبولانس هوایی عبارتند از:

فضای کافی و مناسب

آمبولانس خصوصی هوایی باید دارای فضای کافی برای قرار دادن تخت بیمار، صندلی پزشک، تجهیزات پزشکی مانند دستگاه اکسیژن داشته باشد. باید فضای داخلی آمبولانس خصوصی هوایی به گونه‌ای باشد که شرایط نگهداری بیمار در حالت مطلوب قرار بگیرد.

شعاع پروازی مناسب

شعاع پروازی آمبولانس خصوصی هوایی این امکان را دارد که در دور افتاده ترین مناطق نیز به بیماران و مجروحان خدمت‌ رسانی کنند.

باند کوتاه

آمبولانس های خصوصی هوایی لازم دارند تا شرایط باند آنها کوتاه باشد و بتواند در نشست و برخاست در همه باند های موجود در کشور دارای این قابلیت باشند. به همین دلیل به راحتی توانایی فرود خواهند داشت.

وجود کابین تحت فشار

موجود بودن کابین تحت فشار سبب می‌ شود تا آمبولانس خصوصی هوایی برای انواع گوناگون بیماران و مجروحان در طول مسیر شرایط مساعدی فراهم کند، و مانع از تکان های شدید و سر و صداها شود تا آرامش بیمار و پزشک فراهم شود.

انتقال و جا به جایی به سراسر جهان

با توجه به مجوز ها و قوانین هایی که برای آمبولانس های خصوصی هوایی در نظر گرفته شده است در شرایط خاص این اجازه را دارند، راحت‌تر به سایر کشورها برای انتقال بیماران حرکت کرده و در باند های موجود در کشور مقصد با هماهنگی فرود بیایند.

تفاوت خدمات آمبولانس خصوصی هوایی با زمینی

یکی از مهمترین تفاوت آمبولانس خصوصی هوایی با آمبولانس زمینی سرعت در انتقال بیمار است. این سرعت عمل در انتقال، در بسیاری از موارد باعث جلوگیری از مشکلات و فوت بیمار شده است.

آمبولانس خصوصی هوایی خدماتی همچون انتقال در کمترین زمان و امنیت دارو برای بیماران با شرایط خاص و برای انتقال عضو دارد. این خدمات در آمبولانس زمینی کمتر دیده می شود.

آمبولانس های خصوصی هوایی توانایی عبور و گذشت در مناطق صعب العبور و در ارتفاعات گوناگون را دارند و بیماران و مجروحین را به مراکز درمانی و بیمارستان ها در نقاط گوناگون انتقال خواهند داد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که آمبولانس زمینی نمی تواند چنین خدماتی را ارائه دهد.

آمبولانس خصوصی هوایی به دلیل دارا بودن فضای وسیع در کابین و امکانات ویژه تجهیزات پزشکی و همچنین تیم پزشکی و همراه بیمار بهترین خدمات برای بیماران در وضعیت وخیم میباشد تا قبل از رسیدن به مقصد تحت درمان و نظارت مستقیم پزشک باشند.

نتیجه گیری

همان طور که  در مطالب بالا متوجه شدید آمبولانس خصوصی هوایی بهترین خدمات را به بیماران و مجروحین ارائه خواهد داد که تفاوت خدمات آمبولانس خصوصی هوایی با آمبولانس زمینی در موارد بالا ذکر شد. در صورت نیاز می توانید با آمبولانس خصوصی آرمان در تهران تماس حاصل فرمایید. خدمت ‌رسانی با آمبولانس خصوصی هوایی موجب شده است که سالانه جان افراد زیادی از مشکلات و فوت نجات بیابد به طور مثال یکی از مهمترین خدمات آمبولانس خصوصی هوایی که در زمان سریع انجام می شود انتقال اعضای پیوندی می باشد.