تغییرات اقلیمی می تواند طول عمر مردم جهان را تا نیم سال کاهش دهد به گزارش هاریکا خبر , در بخش خبری سلامت ,به گزارش اخبار هاریکا به نقل از هلث دی نیوز، محققان گزارش دادند که افزایش دما و بارندگی و مشکلات بهداشت عمومی ناشی از آنها باعث کاهش میانگین امید به زندگی انسان […]

تغییرات اقلیمی می تواند طول عمر مردم جهان را تا نیم سال کاهش دهد

به گزارش هاریکا خبر , در بخش خبری سلامت ,به گزارش اخبار هاریکا به نقل از هلث دی نیوز، محققان گزارش دادند که افزایش دما و بارندگی و مشکلات بهداشت عمومی ناشی از آنها باعث کاهش میانگین امید به زندگی انسان تا شش ماه می‌شود.
«آمیت روی»، محقق ارشد از دانشگاه علم و صنعت شاهجلال در بنگلادش، گفت: «تهدید جهانی ناشی از تغییرات آب و هوایی بر نیاز فوری برای رسیدگی به آن به عنوان یک بحران بهداشت عمومی تاکید می‌کند.»
به گفته محققان، امواج گرما و سیل یک تهدید مستقیم برای سلامت انسان است، اما تغییرات آب و هوایی همچنین می‌تواند اثرات نامحسوس‌تری بر سلامتی، مانند افزایش بیماری‌های تنفسی و بیماری‌های روانی ایجاد کند.
محققان برای استنباط اینکه چگونه تغییرات آب و هوایی ممکن است بر طول عمر تأثیر بگذارد، میانگین دما، بارندگی و امید به زندگی ۱۹۱ کشور را از سال ۱۹۴۰ تا ۲۰۲۰ ارزیابی کردند.
آنها محاسبه کردند که افزایش دمای جهانی معادل یک درجه سانتیگراد با کاهش حدود پنج ماه و یک هفته از میانگین امید به زندگی انسان همراه است.
نتایج نشان می‌دهد که افزایش ۱۰ واحدی در شاخص ترکیبی تغییرات آب و هوایی- با در نظر گرفتن دما و بارندگی- میانگین امید به زندگی را تا شش ماه کاهش می‌دهد.
به گفته محققان، زنان و افرادی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند، بدترین شرایط را با تغییرات آب و هوایی دارند.
مطالعات آینده از این نوع باید تأثیر رویدادهای آب و هوایی خاص مانند آتش سوزی، سونامی و سیل را نیز بسنجد. امیدوارم خبر  تغییرات اقلیمی می تواند طول عمر مردم جهان را تا نیم سال کاهش دهد براتون مفید بوده باشه