تاثیر تغییر رژیم غذایی بر کاهش ریسک قلبی افراد مبتلا به فشارخون به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  تاثیر تغییر رژیم غذایی بر کاهش ریسک قلبی افراد مبتلا به فشارخون  به گزارش خبرنگار هاریکا به نقل از ساینس دیلی، در میان چندین تغییر مورد سبک زندگی در نظر گرفته شده، مانند رژیم […]

تاثیر تغییر رژیم غذایی بر کاهش ریسک قلبی افراد مبتلا به فشارخون

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  تاثیر تغییر رژیم غذایی بر کاهش ریسک قلبی افراد مبتلا به فشارخون  به گزارش خبرنگار هاریکا به نقل از ساینس دیلی، در میان چندین تغییر مورد سبک زندگی در نظر گرفته شده، مانند رژیم غذایی، کاهش وزن، فعالیت بدنی و غیره، این مطالعه نشان داد که بیشترین تأثیر بر کاهش حوادث قلبی عروقی ممکن است ناشی از اتخاذ رژیم غذایی با رویکردهای غذایی برای توقف فشار خون بالا موسوم به رژیم غذایی DASH باشد.
تجزیه و تحلیل نشان داد که پذیرش گسترده مداخلات غیردارویی در بزرگسالان کم خطر ایالات متحده با فشار خون بالا در مرحله ۱ ممکن است از نزدیک به ۲۶۰۰۰ رویداد بیماری قلبی عروقی و از ۲۹۰۰ مرگ جلوگیری کند و حدود ۱.۶ میلیارد دلار در هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی مرتبط در طی ده سال صرفه جویی کند.
بر اساس تحقیقات جدید، در میان چندین تغییر شیوه زندگی که ممکن است موارد بیماری قلبی عروقی را کاهش دهد، اتخاذ رژیم غذایی DASH (رویکردهای غذایی برای توقف فشار خون بالا) ممکن است بیشترین تأثیر را برای بزرگسالان جوان و میانسال مبتلا به فشار خون مرحله ۱ داشته باشد.
با توجه به راهنمای فشار خون بالا انجمن قلب آمریکا، مرحله ۱ فشار خون بالا به عنوان داشتن سطح سیستولیک (عدد بالا) ۱۳۰-۱۳۹ میلی متر جیوه یا داشتن اندازه دیاستولیک (عدد پایین) ۸۰- ۸۹ میلی متر جیوه تعریف می‌شود.
طبق برآورد محققان، تغییرات در سبک زندگی، مانند عدم مصرف الکل و ورزش منظم، ممکن است از هزاران مرگ جلوگیری کند و بیش از یک میلیارد دلار در هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی در ۱۰ سال آینده صرفه جویی کند. تجزیه و تحلیل آنها نشان داد که اتخاذ رژیم غذایی DASH می‌تواند بیشترین مزیت را داشته باشد، به طوری که تخمین زده می‌شود که از ۱۵۰۰۰ رویداد بیماری قلبی در میان مردان و ۱۱۰۰۰ رویداد در میان زنان جلوگیری شود.
برنامه غذایی DASH به طور خاص برای کمک به مدیریت فشار خون طراحی شده است. این رژیم غذایی بر مصرف بیشتر خوراکی‌هایی نظیر میوه‌ها، سبزیجات، منابع گوشت بدون چربی، آجیل، دانه‌ها و غلات و محدود کردن مصرف گوشت قرمز، سدیم، قندها و نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر تاکید دارد. امیدوارم براتون خبر   تاثیر تغییر رژیم غذایی بر کاهش ریسک قلبی افراد مبتلا به فشارخون براتون مفید بوده باشه

 
2022-09-17 21:19:59