بوستر پمپ آتش نشانی چیست اگر نمی دانید بوستر پمپ آتش نشانی چیست حتما این مقاله را بصورت کامل مطالعه کنید. بر اساس استاندارد NFPA 20 کلیه ساختمان هایی که در آن های سیستم های اطفاء حریق نصب شده است می بایست جهت تامین آب مورد نیاز با فشار مناسب از تجهیزاتی مانند الکترو موتور، […]

بوستر پمپ آتش نشانی چیست

اگر نمی دانید بوستر پمپ آتش نشانی چیست حتما این مقاله را بصورت کامل مطالعه کنید.

بر اساس استاندارد NFPA 20 کلیه ساختمان هایی که در آن های سیستم های اطفاء حریق نصب شده است می بایست جهت تامین آب مورد نیاز با فشار مناسب از تجهیزاتی مانند الکترو موتور، پمپ، کلکتور، نمایشگر درجه و ابزار های کنترل جریان می باشد، به مجموعه ای از این تجهیزات که در کنار هم دیگر قرار گرفته اند به اصطلاح بوستر پمپ آتش نشانی گفته میشود.

پیشنهاد ویژه: برای خرید بهترین مدل بوستر پمپ آب ، بهترین مرکز پخش  پمپ آب تهران را انتخاب کنید.

بوستر پمپ آتش نشانی

استفاده از آب و شبکه های آبرسانی در پیشگیری از آتش سوزی و مهار آتش در ساختمان ها و مجتمعهای مسکونی، تجاری و صنعتی از متداول ترین روشها است. اما شبکه های آبرسانی شهرها و یا شهرک های صنعتی معمولا دارای فشار کمتر از حد مورد نیاز برای رساندن آب به نقاط مورد نیاز و تأمین فشار لازم برای تجهیزات آتش نشانی می باشد. لذا بوستر پمپ های آتش نشانی برای تامین فشار آب مورد نیاز سیستم های آتش نشانی کاربرد وسیعی دارند.

بوستر پمپ آتش نشانی يكی ديگر از انواع بوستر پمپ هايي كه در ساختمان ها و صنايع مورد استفاده قرار میگیرد و آن سامانه يكپارچه ای است متشکل از دو یا چند پمپ که به صورت موازی به یکدیگر متصل شده اند به طوری که توانایی ایجاد فشار و دبی مورد نیاز یک سیستم آتش نشانی با حداقل انرژی مصرفی و بالاترین راندمان را دارا باشند.

یک بوستر پمپ آتش نشانی دستگاهی است متشكل از چند پمپ كه از طریق کلکتورهایی به صورت موازی يه يكديگر متصل شده اند تا با كاهش فشار سيستم آتش نشانی، يك يا چند پمپ به طور نوبتي استارت شوند و با افزايش فشار سيستم آتش نشانی نيز يك يا چند پمپ به همان ترتيبي كه روشن شده اند خاموش گردند.

بوستر پمپ های آتش نشانی از نقطه نظر دقت در ثابت نگهداشتن فشار خروجی، به بوستر پمپ آتش نشانی دور ثابت و بوستر پمپ آتش نشانی دور متغير طبقه بندی می شوند اگرچه بوستر پمپ های آتش نشانی معمولا بصورت دور ثابت ساخته می شوند.

این بوستر پمپ ها علاوه بر پمپ اصلی و پمپ رزرو، می توانند با جوکی پمپ یا همان پمپ پیشرو و یا بدون جوکی پمپ طراحی شوند. وظیفه جوکی پمپ جبران افت فشار ناشی از نشت آب در سیستم لوله کشی آتش نشانی می باشد و دبی آن كمتر از پمپ های اصلي است ولی فشار آن با فشار پمپ های اصلی برابر است.

به عبارت دیگر بوستر پمپ های آتش نشانی دور ثابت از يک يا چند پمپ اصلي و یک پمپ رزرو و با یک جوکی پمپ یا بدون جوکی پمپ تشكيل مي شوند.

ارکرد دائمی یک بوستر پمپ آتش نشانی را می توان با در نظر گرفتن یک پمپ رزرو تضمین کرد و هنگام خرابی یکی از پمپ های اصلی، پمپ رزرو وارد مدار می شود تا وقفه ای در کارکرد سیستم ایجاد نگردد و در نهایت قابلیت سرویس حین کار را دارد.

معمولا پمپ های بکاربرده شده در بوستر پمپ های آتش نشانی از نوع سانتریفیوژ یا همان گریز از مرکز می باشند.

کاربرد بوستر پمپ آتشنشانی

بوستر پمپ ها غالبا در موارد استفاده آب رسانی و یا آتش نشانی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع بوستر پمپ های آتش نشانی

  • بوستر پمپ دور ثابت
  • بوستر پمپ های دور متغییر

انواع بوستر پمپ آتش نشانی را به شکلی دیگر نیز می توان طبقه بندی کرد:

  • بوستر پمپ آتش نشانی بدون خط دیزل
  • پمپ بوستر پمپ آتش نشانی با خط دیزل
  • پمپ بوستر پمپ آتش نشانی بدون پمپ پیشرو (جوکی پمپ)
  • بوستر پمپ آتش نشانی با پمپ پیشرو (جوکی پمپ)

پیشنهاد ویژه : اگر قصد خرید یک بوستر پمپ حرفه ای را دارید، ما برند پمپ اب لوارا ایتالیا یک اسب را به شما معرفی می کنیم.

بوستر پمپ دور ثابت

این نوع از بوستر پمپ ها که جزو دسته ساده ترین نوع می باشند از طریق یک فشارسنج یا پرشر، میزان فشار را کنترل و مدیریت می کنند، به محظ اینکه پرشر افت فشار را احساس کند با ارسال سیگنال، پمپ روشن شده و شروع به کار میکند و این افت فشار در سیستم را تامین میکند،همچنین به محظ اینکه این افت فشار جبران و به آن فشار تعیین شده برای پرشر رسید، دستور خاموش شدن پمپ توسط فشارسنج یا همان پرشر داده شده و پمپ ها خاموش می شوند، بوستر پمپ های آتش نشانی حداقل از 2 پمپ که یکی به عنوان پمپ اصلی و یکی به عنوان پمپ یدکی استفاده میشود تشکیل میشوند، البته لازم به ذکر است که این پمپ ها باید به گونه ای انتخاب شوند که هر یک به تنهایی توان تامین آب مورد نیاز سیستم آتش نشانی را داشته باشند.

بوستر پمپ های دور متغییر

عملکرد این نوع از پمپ ها هم در کل شبیه به همان بوستر پمپ های دور ثابت است اما در اینجا به جای استفاده از فشارسنج یا پرشر، از یک پرشرترانسمیتر استفاده شده است، وظیفه پرسرترانسمیتر این است که فشار آب را از طریق کنترل دور موتور پمپ ها تامین میکند، به بیان ساده تر، هر زمان که فشار آب کم باشد پمپ با دور موتور بیشتری کار میکند و بالعکس هر زمان که فشار آب به اندازه کافی بالا بود دور موتور کمتر می شود.این کار از طریق فرمان پرشرترانسمیتر به تابلو کنترل فرمان پمپ کنترل میشود.این شدت جریان کنترل جریان معمولا بین 5 الی 20 میلی آمپر متغییر است.

ویژگی های یک بوستر پمپ آتشنشانی مناسب؟

  • در وحله اول انتظاری که از یک بوستر پمپ در نگاه اول میرود این است که فشار لازم جهت تامین آب مورد نیاز سیستم آتش نشانی را داشته باشد. اما از نظر حرفه ای یک بوستر پمپ مناسب باید دارای یکسری ویژگی ها نیز باشد، از جمله اینکه
  • باید دستورات قطع و وصل جریان آب ورودی و خروجی کامل یکنواخت باشد.
  • سیستم باید از اضافه کاری و روشن بودن بیهوده پمپ جلوگیری نماید.
  • اتوماتیک پمپ کاملا مطابق تنظیم انجام شده پمپ را قطع و وصل نماید.
  • هزینه های مصرف برق متعادل باشد.
  • در صورت روشن و خاموش شدن کاملا بدون سر و صدا وضربه باشد.
  • دارای شاسی کشی قوی باشد.

خرید بوستر پمپ آتشنشانی

در سیستم ها مختلف بسته به فشار و دبی همچنین فضای در دسترس از انواع پمپ های عمودی و افقی و برند های  مختلف ایرانی و اروپایی در ساخت بوستر پمپ ها استفاده میگردد. نکته ای قابل لحاظ در استفاده بوستر پمپ ها بهتر است از ساختار و پروانه استیل یا پلاستیک فشرده به جا چدن استفاده شود.

برای مشاوره خرید بوستر پمپ آتش نشانی همین حالا با ما تماس بگیرید.

قیمت بوستر پمپ آتش نشانی

کارشناسان ما تنها بهترین کیفیت بوستر پمپ آتشنشانی را با قیمت های بسیار مقرون به صرفه به شما پیشنهاد می نمایند همچنین برای نصب بوستر پمپ آتش نشانی نیز می توانید روی تیم خدمات نصب و خدمات پس از فروش شرکت مستر پمپ حساب نمایید، زیرا بوستر پمپ های طراحی شده توسط شرکت مستر پمپ دارای بهترین خدمات پس از فروش نیز می باشد.

برای تعمیر و نگهداری و سرویس بوستر پمپ آتش نشانی نیز می توانید از تیم خدمات شرکت مستر پمپ بهره ببرید.