بهترین سرورهای موجود در بازار ایران هنگامی که صحبت از تهیه سرور به میان می‌آید، با طیف گسترده‌ای از محصولات شرکت‌های مختلف روبرو هستیم. محصولاتی که هر یک قابلیت‌های کاربردی خوبی در اختیار ما قرار می‌دهند. به طور مثال، اچ‌پی از شرکت‌های قدیمی فعال در زمینه ساخت سرور است که محصولات آن مورد توجه همه […]

بهترین سرورهای موجود در بازار ایران

هنگامی که صحبت از تهیه سرور به میان می‌آید، با طیف گسترده‌ای از محصولات شرکت‌های مختلف روبرو هستیم. محصولاتی که هر یک قابلیت‌های کاربردی خوبی در اختیار ما قرار می‌دهند. به طور مثال، اچ‌پی از شرکت‌های قدیمی فعال در زمینه ساخت سرور است که محصولات آن مورد توجه همه شرکت‌ها و کارشناسان شبکه قرار دارد. با این‌حال، شرکت‌های مطرح دیگری مثل دل، لنوو، ایسوس و… محصولات خوبی روانه بازار کرده‌اند. در این مقاله با تعدادی از بهترین سرورهای بازار ایران آشنا می‌شویم. همچنین می‌توانید از طریق آدرس https://falnic.com/shop/servers لیست کاملی از سرورها و مشخصات فنی آن‌ها را مشاهده کنید.

سرور HPE ProLiant DL380 Gen9 Server

سرور HPE ProLiant DL380 Gen9 Server پر فروش‌ترین سرور بازار ایران در بخش رک‌مونت است، زیرا نسبت به برادر بزرگ‌تر خود سرور HPE ProLiant DL380 Gen10 Server قیمت کمتری داشته، اما قابلیت‌های کاربردی خوبی در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد. این سرور دو یونیت از رک را اشغال می‌کند و مجهز به دو اسلات پردازنده است که توانایی پشتیبانی از پردازنده‌های سری Intel Xeon E5-26xx v3 product family یا Intel Xeon E5-26xx v4 product family را دارد که 4 تا 22 هسته پردازشی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. سرور HPE ProLiant DL380 Gen9 Server به ازای هر پردازنده 12 اسلات حافظه دارد که توانایی پشتیبانی از حافظه‌های DDR4 و HPE DDR4 Smart Memory را دارند. علاوه بر این، قادر به پشتیبانی از 3 ترابایت حافظه اصلی است. HPE ProLiant DL380 Gen9 Server از منابع تغذیه 500، 900 و 1400 وات پشتیبانی می‌کند تا مشکلی بابت تامین انرژی مولفه‌های سخت‌افزاری وجود نداشته باشد. این سرور مجهز به 6 عدد اسلات PCIe 3.0 است. کاربران می‌توانند از طریق پیکربندی جدید HPE Universal Media Bay با 8 تا 24 هارد دیسک SFF  و 4 تا 12 دیسک سخت LFF در کنار NVMe و درایوهای پشتی به فضای ذخیره‌سازی چند صد ترابایتی دست پیدا کنند. به بیان دقیق‌تر، این سرور می‌تواند با LFFها، 180 ترابایت و با SFFها 397 ترابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه کند.

Lenovo ThinkServer TS150

لنوو محصولات سرور خود را با ThinkServer در سال 2014 میلادی روانه بازار کرد و از آن زمان تاکنون محصولات قدرتمندی طراحی کرده است. TS150 یکی از سرورهای قدرتمند کلاس سازمانی این شرکت است که به لحاظ قابلیت‌های سخت‌افزاری توانایی رقابت با Dell T20 را دارد. این سرور از طریق کنترلر هارد توانایی پشتیبانی از ریدهای مختلف 0، 1، 5 و 10 را دارد. این سرور توانایی پشتیبانی از چهار هارددیسک 3.5 اینچی را دارد و در مجموع تا 40 ترابایت فضای ذخيره‌سازی را پشتیبانی می‌کند. به لطف پردازنده Intel Xeon E3-1200 v6 قادر است توان پردازشی خوبی در اختیار کسب و کارهای کوچک تا متوسط قرار دهد. لازم به توضیح است که سرور فوق مجهز به 64 گیگابایت حافظه اصلی است.

سرور HPE ProLiant ML10 Gen9

یک استارت‌آپ قرار نیست از همان ابتدای کار به سراغ خرید سرورهای گران ‌قیمت بازار برود. طبیعی است که تولیدکنندگان بزرگ، محصولات خوبی برای استارت‌آپ‌ها آماده کرده‌اند. ML10 G9 از سرورهای ایستاده اچ‌پی است که جوابگوی نیازهای این گروه از کسب و کارها است. هنگامی که سرور فوق را خریداری می‌کنید، درست مثل آن است که یک کامپیوتر شخصی خریداری کرده‌اید. سرور HPE ProLiant ML10 Gen9 از پردازنده‌های اسکای‌لیک اینتل پشتیبانی می‌کند و توانایی کار با پردازنده‌های ارزان ‌قیمت پنتیوم، Core I3 و سری Intel Xeon E3-1200 V5 را دارد. این سرور مجهز به چهار اسلات حافظه اصلی با قابلیت پشتیبانی از حافظه‌های DDR4 از نوع UDIMM است و توانایی پشتیبانی از حداکثر 64 گیگابایت حافظه اصلی را دارد. همچنین، کاربران می‌توانند تا شش عدد هارددیسک را همراه با این سرور مورد استفاده قرار دهند.

Fujitsu Primergy TX1310 M1

شاید بین برندهای مختلف، فوجیتسو کمتر مورد توجه قرار گیرد، اما این شرکت ژاپنی در زمینه تولید سرورهای تجاری کوچک و ابرکامپیوترها کارنامه کاملا موفقی دارد. TX1310 سرور مناسب کسب و کارهای کوچک است. این سرور مجهز به پردازنده مرکزی Intel Xeon E3-1226 v3، دو هارد درايو 1 ترابایت و 16 گیگابایت حافظه اصلی است که از ریدهای 0، 1 و 10 پشتیبانی می‌کند. به لطف چهار اسلات DIMM و چهار اسلات ذخیره‌سازی، این سرور توانایی پشتیبانی از 32 ترابایت فضای ذخيره‌سازی و 32 گیگابایت حافظه اصلی را دارد.

سرور Dell PowerEdge T30

گاهی برای انتخاب کردن یک سرور مناسب، باید انتخاب‌های خود را بر اساس قیمت طبقه‌بندی کنید. Dell PowerEdge T30 یکی از گزینه‌های خوب بازار است که می‌توانید آن‌را به عنوان یک سرور کاملا پیکربندی شده و آماده خریداری کنید. T30 مجهز به پردازنده مرکزی Intel Xeon E3-1225 v5، گرافیک Intel HD Graphics P530، 64 گیگابایت حافظه اصلی است و توانایی پشتیبانی از حداکثر شش هارد دیسک ساتا را دارد. این سرور به 10 پورت مجهز شده نظیر پورت‌های:

  • USB
  • HDMI
  • DisplayPort
  • VGA
  • Serial
  • PS2
  • Gigabit Ethernet

علاوه بر این پورت شبکه گیگابیتی آن به کسب و کارها اجازه می‌دهد بدون مشکل فعالیت‌های تجاری خود را انجام دهند.

سرور دل

سرورHPE ProLiant DL360 Gen9

اگر به لحاظ بودجه برای تهیه سرور با محدودیت روبرو هستید، اما به دنبال سروری هستید که قابلیت‌های کاربردی موردنیاز را در اختیارتان قرار دهد، پیشنهاد می‌کنیم از خرید سرور DL360G9 غافل نشوید. این سری سرورهای اچ‌پی پس از سرورهای DL380 در گروه پر فروش‌ترین سرورهای اچ‌پی هستند. این سرور مشخصاتی نزدیک با سری DL380 دارد، با این تفاوت که به لحاظ پشتیبانی از تعداد هارد دیسک‌ها با DL380 متفاوت است. DL360 Gen9 از پردازنده‌های سری v4 و Intel Xeon E5-2600 v3 با حداکثر 22 هسته، 55 مگابایت کش و فرکانس 5 گیگاهرتز پشیبانی می‌کند. همچنین، به لطف 24 اسلات رم توانایی پشتیبانی از 3 ترابایت حافظه اصلی DDR4 در فرکانس 2400 مگاهرتز را دارد. نسل نهم سرورهای DL360 به‌ شکل منطقی می‌توانند تا 44 هسته پردازشی را در صورت استفاده از دو پردازنده پشتیبانی کنند. در بخش جلوی سرور، کاربران می‌توانند از 8 هارددیسک نوع SFF و 4 عدد از نوع LFF استفاده کنند. خوشبختانه، امکان قرار دادن 2 هارد بیشتر در بخش مدیا بی که از نوع SSF است، وجود دارد که به معنی داشتن 10 هارد SFF است. سرور DL360 Gen9 مجهز به کنترلر HPE Dynamic Smart Array B140i است که در حالت‌های Entry، Base و Performance قابل استفاده است. نکته مهمی که باید در ارتباط با کنترلر B140i به آن دقت کنید این است که تنها در حالت UEFI کار می‌کند و از حالت Legacy پشتیبانی نمی‌کند.

سرورهای فوق  بخشی از پرفروش‌ترین سرورهای بازار ایران هستند. شما چه سرور دیگری را می‌شناسید که از این لیست جا مانده است؟