بررسی محله ملاصدرا تهران و محله شیراز جنوبی و محله شیراز شمالی؛ گروه املاک سامان ۷۲۴ تعریف محله خوب از نظر هر کس می تواند متفاوت باشد؛ این بحث ارتباط تنگاتنگی با موضوع بحث ما یعنی بررسی محله ملاصدرا تهران و محله شیراز جنوبی و محله شیراز شمالی دارد. ممتاز بودن محله از لحاظ امکانات […]

بررسی محله ملاصدرا تهران و محله شیراز جنوبی و محله شیراز شمالی؛ گروه املاک سامان ۷۲۴

تعریف محله خوب از نظر هر کس می تواند متفاوت باشد؛ این بحث ارتباط تنگاتنگی با موضوع بحث ما یعنی بررسی محله ملاصدرا تهران و محله شیراز جنوبی و محله شیراز شمالی دارد. ممتاز بودن محله از لحاظ امکانات و فرهنگ رایج در یک منطقه می تواند به مرور زمان آسایش، فرهنگ و آینده ما و فرزندانمان را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو، همیشه اولویت کسانی که قصد خرید خانه دارند، محله های خوب می باشد. در تهران نیز به همین صورت است؛ اما انتخاب یک مسکن خوب با شرایط گفته شده به نسبت سخت تر و پیچیده تر است.

 

محله ملاصدرا تهران

همه ما از یک محله خوب انتظار وجود برخی امکانات خاص و فرهنگ سازی ها را داریم. در صورتی که این موارد برای ما مهیا باشند، آن منطقه را به عنوان یکی از خوب ترین محله ها می شناسیم. تهران به عنوان پایتخت کشور ما، یکی از شلوغ ترین نقاط کشور می باشد که مناطق و در نتیجه محله های شهری بیشتری را شامل می شود. در این میان هر سه محله ملاصدرا، شیراز جنوبی و شیراز شمالی همواره در ردیف محله های خوب و شناخته شده قرار دارند. این مناطق نه تنها به لحاظ امکانات بلکه از لحاظ فرهنگ و نوع پیشرفت شهری در رده بالایی قرار می‌ گیرند. به همین علت، هر ۳ محله گفته شده می‌ توانند جزو بهترین گزینه ها برای خرید مسکن باشند. اگر می خواهید بهترین شناخت را پیرامون این محله ها داشته باشید و در خرید مسکن در این مناطق موفق عمل کنید؛ پیشنهاد ما کمک گرفتن از گروه املاک سامان ۷۲۴ است.

 

توضیحاتی پیرامون محله ملاصدرا 

محله ملاصدرا تهران را کمتر کسی ممکن است نشناسد؛ چرا که ملاصدرا همواره جزو مناطق مهم و معروف تهران محسوب می گردد. این محله نه تنها از لحاظ شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی، بلکه به لحاظ امکانات شهری جزو بهترین نقاط تهران است. همانطور که تصاویر نیز به خوبی بیانگر این واقعیت اند، ملاصدرا منطقه مابین میدان ونک و بزرگراه چمران می باشد. این محله شامل یک خیابان شرقی _ غربی می باشد. این منطقه اصلی‌ ترین قسمت محله ملاصدرا به حساب می آید. ملاصدرا که در منطقه ۲ تهران مستقر است، دسترسی به تمامی امکانات را برای ساکنین خود فراهم می سازد.

محله ملاصدرا خیابان های زیادی از جمله خیابان لادن، خیابان معصومی، خیابان سامان، خیابان شیراز شمالی و خیابان شیراز جنوبی را شامل است. از این رو این منطقه به واسطه خیابان های بزرگ و بزرگراه‌ ها با دیگر نقاط تهران در ارتباط است. این منطقه جزو قسمت های مرکزی محسوب می‌ شود و بهترین تجربه زندگی شهرنشینی و پایتخت نشینی را می تواند برای شما رقم زند.

 

 

جا دارد در خلال این محتوا به خدمات گروه املاک سامان ۷۲۴ نیز اشاره داشته باشیم. این گروه مجرب موفقیت های زیادی در زمینه املاک و خرید و فروش مسکن داشته و در محله ملاصدرا تهران مستقر است. به جرات می‌ توان گفت که این مجموعه یکی از متخصص ترین تیم ها در حوزه املاک و خرید و فروش مسکن و ملک های گوناگون است. به دلیل سابقه درخشانی که این مجموعه در زمینه املاک دارد و نیز به علت تلاش همه جانبه تیم  سامان ۷۲۴، موفقیت مورد انتظار در اغلب مواقع کسب شده و نیازمندان حوزه مسکن بهترین تجربه خرید مسکن را با این مجموعه می توانند داشته باشند.

 

امکانات شهری محله ملاصدرا

در رابطه با امکانات شهری محله ملاصدرا هرچه صحبت کنیم، باز هم کم است. چرا که از این نظر ملاصدرا هیچگونه کمبودی ندارد. دسترسی به امکانات حمل و نقل عمومی، فضای سبز و طبیعت، مناطق تجاری و اداری مهم، مراکز آموزشی، بانک، مراکز درمانی و هر آنچه که مورد نیاز عموم مردم واقع می گردد، در این منطقه وجود دارد. در این منطقه بزرگترین بوستان ها وجود دارند که در هنگام ایام فراغت می توانید از آنها استفاده های لازم را داشته باشید. به علاوه، با وجود بانک های متعدد که مربوط به شعبه های گوناگون بانک های کشور هستند، هیچ محدودیتی از این نظر احساس نخواهید کرد. مراکز درمانی و بیمارستان‌ ها که جزو نیازهای ضروری هر منطقه هستند، به تعداد کافی در این منطقه وجود دارند. حمل و نقل و جابجایی در این منطقه با خودروی شخصی نیز به واسطه وجود راه ها و آزادراه های گوناگون به راحتی امکان پذیر می باشد.

بافت شهری محله ملاصدرا ترکیبی از آپارتمان ها و مسکن های ویلایی می باشد. اما، بیشتر بافت این منطقه از نوع آپارتمانی است. به علاوه، متراژ زیربنای اغلب مسکن های این منطقه متنوع می باشد. بنابراین، شما با توجه به نیاز و توان مالی خود می توانید جهت خرید آنها اقدام کنید. با این تعاریف و با توجه به اینکه محله ملاصدرا در نقاط خوب پایتخت وجود دارد، قیمت مسکن نسبتا بالا است.

 

 

موقعیت محله شیراز جنوبی

بخش جنوبی خیابان شیراز را محله شیراز جنوبی می گویند. این محله از جمله محله های شناخته شده در تهران به شمار می آید. در حقیقت لوکس ترین زندگی آپارتمان نشینی را در این منطقه می توانید برای خود رقم بزنید؛ چرا که بیشتر بافت منطقه شیراز جنوبی را آپارتمان تشکیل می دهد. شیراز جنوبی در محله ۶ شهرداری واقع شده است. مهمترین مزیتی که این منطقه در مقایسه با بسیاری از مناطق تهران دارد، به دسترسی بسیار خوب آن مربوط می شود. زیرا محله شیراز جنوبی در نزدیکی آزادراه ها و راه‌ های مهم پایتخت قرار دارد. به طوری که این منطقه بین بزرگراه های همت و کردستان واقع شده است. در صورتی که قصد استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و یا استفاده از اتومبیل شخصی را داشته باشید، رفت و آمد در این محله در هر صورت برای شما آسان تمام خواهد شد. نزدیک بودن این منطقه به ایستگاه های مترو امکان رفت و آمد ارزان را برای شما عزیزان به راحتی فراهم می سازد.

 

خدمات شهری در شیراز جنوبی

به جرات می‌ توان گفت که بهترین ساختمان های مسکونی در محله شیراز جنوبی وجود دارند. این مسکن ها که بیشتر از نوع آپارتمانی هستند، به علت تنوع خوبی که از نظر اندازه و کیفیت دارند، به متقاضیان خرید مسکن اجازه می‌ دهند تا بهترین خرید را داشته باشند. در این میان کمک گرفتن از مشاوره های گروه های املاک معتبر باعث هموار شدن راه خرید مسکن خواهد شد. این امکان را گروه املاک سامان ۷۲۴ به خوبی برای شما فراهم آورده است؛ برای این کار فقط کافی است با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید. مسکن های محله شیراز جنوبی قیمت های متفاوتی را در بر می‌ گیرند. قیمت‌ ها هم از وسعت متراژ زیربنای مسکن مورد نظر و هم از کیفیت بافت بنای آنها ناشی می شوند. بدون شک، جدید بودن مسکن و داشتن دکور شیک و جدید در قیمت آنها اثرگذار است. مسکن های شیراز جنوبی از این نظر متفاوت می باشند و در نتیجه قیمت ها نیز تفاوت دارند.

 

 

محله شیراز شمالی و خصوصیات آن

قسمت شمالی خیابان شیراز تهران با نام محله شیراز شمالی شناخته می شود. این قسمت از تهران جزو منطقه 3 شهرداری به شمار می آید؛ شهرت این محله نیز به اندازه شیراز جنوبی می باشد. از لحاظ شرایط جغرافیایی و اقلیمی تا حدودی به محله شیراز جنوبی شباهت دارد. از نظر امکانات نیز این منطقه تکمیل است. بیشتر بافت شهری این منطقه جدید و امروزی می باشد و اغلب ساختمان ها در این منطقه از نوع آپارتمانی هستند. خوش آب و هوا بودن خیابان شیراز تهران و نیز پیشرفت این منطقه باعث شده تا بسیاری از افراد برای خرید مسکن بر روی این منطقه تمرکز کنند. اگرچه قیمت مسکن در این منطقه تا حدودی بالا می باشد؛ اما یکی از لوکس نشین ترین مناطق تهران محسوب می شود. از این رو، متقاضیان خرید مسکن بسیاری دارد.

 

شیراز شمالی از نظر امکانات

 محله شیراز شمالی در همجواری محله ونک و ملاصدرا قرار دارد. این امر باعث شده تا این محله بهترین دسترسی را داشته باشد. وجود بزرگراه همت و بزرگراه چمران نوعی مزیت برای این منطقه محسوب می شود؛ چرا که جابجایی آسان را برای ساکنین منطقه به همراه دارد. از دیگر مزایای محله شیراز شمالی نزدیک بودن آن به ایستگاه های مترو مانند ایستگاه حقانی و ایستگاه مترو در میدان جهاد در این منطقه است.

 

جمع بندی

داشتن یک مسکن ایده آل با تمامی امکانات تنها در محله های خوب می تواند نهایت آسایش را برای ما به همراه داشته باشد. از این رو، شناخت محله های برتر تهران بسیار اهمیت دارد. اینکه تاکید ما بر سه محله ملاصدرا، محله شیراز جنوبی و محله شیراز شمالی است، به دلیل مزایای زندگی در این محله به سبب ممتاز بودن آنها از نظر سطح فرهنگ و امکانات شهری و مناطق آب و هوایی است. در واقع همان قدر که کیفیت مسکن منتخب اهمیت دارد، محله نیز مهم است. برای برگزیدن یک مسکن ایده آل با شرایط گفته شده برای خود، قطعاً کاری سخت در پیش خواهید داشت. برای آنکه بتوانید این کار را برای خود آسان کنید، به کمک یک گروه املاک برتر و از جمله گروه املاک  سامان ۷۲۴ نیاز خواهید داشت. در این صورت، تمامی مراحل مربوط به جستجوی مسکن، تنظیم قرار ملاقات ها و اقدامات مشابه را می توانید به این گروه متخصص واگذار کنید.