با زیباترین چراغ های آنتیک خانه خود را روشن کنید! امروزه در اکثر خانه‌های کلاسیک و قدیمی یا خانه‌های کاملاً به روز از انواع مختلف ابزار روشنایی مثل لوستر‌ها و چراغ ها استفاده می شود. لوستر‌ها و چراغ های آنتیک دارای زیبایی‌ها و تنوع بسیار گوناگونی هستند و معمولاً هر کس بر اساس سلیقه خود […]

با زیباترین چراغ های آنتیک خانه خود را روشن کنید!

امروزه در اکثر خانه‌های کلاسیک و قدیمی یا خانه‌های کاملاً به روز از انواع مختلف ابزار روشنایی مثل لوستر‌ها و چراغ ها استفاده می شود. لوستر‌ها و چراغ های آنتیک دارای زیبایی‌ها و تنوع بسیار گوناگونی هستند و معمولاً هر کس بر اساس سلیقه خود یک نوع خاص از آن ها را می‌پسندد. خانه‌های قدیمی که معمولاً چیدمانی به سبک خانه‌های فرانسوی و کلاسیک دارند، از اجناس آنتیک مثل لوستر ها و چراغ های مخصوص برای زیباتر کردن خانه‌های خود استفاده می‌کنند.

لوستر برنز آنتیک یکی از باشکوه‌ترین ابزار تزئینی است که زیبایی بسیار چشم‌گیری دارد. دکوراسیون‌های ویکتوریایی در صورت استفاده از لوستر برنز آنتیک یک ترکیب فوق‌العاده خواهند داشت.

چراغ های قاجاری و چراغ های اوپالین نیز از جمله اشیا زینتی روشنایی هستند که طرفداران زیادی دارند، سبک خاص این چراغ ها باعث شده تا افراد خاص پسند که به دکوراسیون منزل خود اهمیت زیادی می دهند از آن ها استفاده کنند.

 

در ادامه مطلب به معرفی این اشیا زینتی می پردازیم.

 

مشخصات ظاهری لوستر برنز آنتیک

لوستر فرانسوی برنز از سری لوستر‌های آنتیک و کاملاً اصیل است که از برند cherub برخوردار است. استایل طراحی شده این لوستر فرانسوی است. فلز به کار رفته برای ساخت این لوستر برنز است که ترکیبی از فیگور‌ها کیوپید دارد. فلز برنزی که برای ساخت لوستر فرانسوی آنتیک مورد استفاده قرار گرفته از نوع ormolu است.

فیگور‌هایی که در لوستر آنتیک وجود دارد از ترکیب صورت کودک فرشته ساخته شده است که در زبان فرانسه به آن کیپوید گفته می‌شود. قسمت‌های مختلف ساخته شده این لوستر از لاله‌های فابریک تشکیل شده است. جن تشکیل دهنده این لایه‌ها کریستال‌های یخ است. لوستر آنتیک فرانسوی از ۸ شاخه با دیتیلی بسیار دقیق برخوردار است که ارتفاع هر شاخه به ۱۱۰ سانتیمتر نیز می‌رسد.

 

عوامل مهم در انتخاب لوستر برنز آنتیک

هنگام خرید لوستر برنز آنتیک باید یکسری نکات را در نظر بگیرید؛ این نکات می‌توانند به شما کمک کنند تا در هنگام خرید به یک انتخاب مناسب برسید.

  • هنگام خرید حتماً به اصل بودن لوستر دقت کنید. از مهم‌ترین و مؤثرترین روش‌ها برای اطمینان از اصل بودن لوستر آنتیک فرانسوی دقت کردن به ویژگی‌های ظاهری محصول است.
  • در هنگام خرید دقت کنید کریستال‌های یخی لوستر حتماً اصل باشند.
  • همچنین اطمینان داشته باشید که فلزات استفاده شده برای ساخت لوستر از جنس برنز هستند یا خیر. برنز رنگ زرد دارد که متمایل به رنگ آجری است و نسبتاً کدر است. اگر فلز به کار رفته در لوستر از رنگ یا تناژ قرمز رنگ برخوردار باشند، به معنای آن است که در ساخت فلزات لوستر از مس استفاده شده است. همچنین اگر رنگ لوستر برنز آنتیک زرد طلایی براق باشد، بدین معنا است که در ساخت آن از فلز برنج استفاده شده است. می‌توانید برای امتحان کردن اصل بودن فلز لوستر، روی آن یک خراش کوچک به وجود ‌آورید و اگر رنگ لایه زیرین محل خراش با رنگی که بر روی کل لوستر وجود دارد همخوان است یا خیر.
  • می‌توانید با استفاده از آهن ربا بفهمید که آیا لوستر اصل است یا نه. آهن ربا نمی‌تواند به فلز برنز بچسبد و اگر آهن ربا به فلزات لوستر چسبید، یعنی جنس آن آهن است.

مشخصات چراغ های آنتیک و قدیمی

چراغ اوپالین قدیمی از جمله اشیا زینتی هر منزل است که علاقمندان به عتیقه جات و وسایل لوکس و گران بها می توانند برای تزئین منازل خود از آن استفاده کنند. این چراغ که کاملا دست ساز می باشد را می توانید روی میز ناهار خوری، کنسول، سالن ناهار خوری و … استفاده کنید و جلوه ای ویژه به دکوراسیون منزل خود ببخشید.

اصطلاح اوپالین برای نخستین بار در صنایع شیشه گری در فرانسه به کار رفت. دلیل این نام گذاری این بود که شباهت زیادی بین این ظرف و سنگ اوپال وجود داشت. تولید اوپال در قرن نوزدهم در اروپا شروع شد. در این ظرف تلعلع رنگی وجود دارد به همین خاطر، نوری که از آن عبور کرده و وارد آن می شود، به رنگ قرمز کدر و مات خارج می شود. اوپالین جزء پرسفارش ترین محصولاتی بود که در کل دنیا به یکباره مورد توجه قرار گرفت. در ایران نیز از دوران قاجار ثروتمندان و پادشاهان به خرید و نگهداری از چراغ اوپالین قدیمی روی آوردند. اوپالین در ساخت انواع ظروف، جا شمعی، چراغ و … به کار می رود. مراکز مهم تولید اوپالین، انگلیس و فرانسه می باشند و محبوب ترین رنگ های آن، صورتی، آبی و سبز هستند. با قرار دادن این چراغ ارزشمند جلوه ای خاص به اتاق ببخشید و حس خوب را به منزل خود بیاورید.

 

شواهد تاریخی نشان می دهد که دوره قاجار، دوره اوج استفاده از وسایل روشنایی نظیر چراغ ها و شمعدان های تزئینی بوده است. به دلیل میل شاهان و شاهزاده های قاجار به تجمل، امروزه بعد از گذشت چندین دهه، ما با دریایی از دکوری های آنتیک این دوره تاریخی رو به رو هستیم.

به همین دلیل، دور از ذهن نیست که این چراغ جفت آنتیک قاجاری، حقیقتاً از همان دوره و دارای اصالت ساخت و تاریخچه شاهنشاهی باشد. به همین دلیل، ارزش این دکوری ها بسیار زیاد است. این دکوری زیبا، بهترین ترکیب رنگ و البته بهترین ساخت را دارد. ظرافت در ساخت و طراحی آن، در همان نگاه اول شما را غافلگیر خواهد کرد.

پایه ها و چراغ آن، به گونه ای طراحی شده اند تا بهترین منبع نور برای شما باشند. هر چند که این روزها، این چراغ ها بیشتر برای جنبه دکوری و البته ارزش تاریخی، مورد توجه هستند. این محصول با توجه به قدمت زیادی که دارد، همچنان ظاهر و کارایی خود را حفظ کرده است. این موضوع حاکی از درجه یک بودن این جفت چراغ آنتیک قاجار است.

 

 

نتیجه ‌گیری

در این مقاله سعی کردیم به معرفی چراغ های زینتی بپردازیم. ویژگی‌های مختلف لوستر برنز آنتیک و چراغ های قاجاری را بررسی کردیم. این لوستر از جذاب‌ترین لوستر‌های موجود در حال حاضر است که برای کمک به زیبایی قسمت‌های مختلف منزل شما کاربرد دارد. جنس ابزار بکار رفته در ساخت این لوستر برنز و کریستال‌های یخی است.

اگر شما نیز جز افراد خاص پسند هستید خرید این کالاها به شما پیشنهاد میشود.