مقدمه در هر فصلی از سال در تمام مناطق کشور یکی از میوه‌های پای ثابت بازار، سیب است که دلایل مختلفی برای این امر می‌توان ذکر کرد. سرشار از ویتامین بودن، کشت آسان، صرفه اقتصادی بالا برای باغداران و … از جمله عواملی است که باعث شده تا این میوه همیشه محبوب بماند. اگر شما […]

مقدمه

در هر فصلی از سال در تمام مناطق کشور یکی از میوه‌های پای ثابت بازار، سیب است که دلایل مختلفی برای این امر می‌توان ذکر کرد. سرشار از ویتامین بودن، کشت آسان، صرفه اقتصادی بالا برای باغداران و … از جمله عواملی است که باعث شده تا این میوه همیشه محبوب بماند.

اگر شما نیز می‌خواهید در باغ خود نهال‌های متنوعی بکارید بهتر است ابتدا اطلاعات خود را در مورد محصول تکمیل کنید و سپس گام‌های بعدی را بردارید. شما در این مطلب با پرسودترین نهال سیب که در نهالستان پالیز برای شما عرضه می‌شود آشنا می‌شوید.

نهال‌های ثروت‌‎آفرین را از کجا می‌توان شناخت؟

افرادی هستند که تنها به تجارب افراد منطقه خود اکتفا می‌کنند و به روش‌های سنتی کشت و کار را ادامه می‌دهند. با توجه به پیشرفت دانش و تکنولوژی لازم است از نتایج تحقیقات و بررسی‌های مختلف استفاده کرد تا بیشترین بهره‌وری را تجربه نمود.

کسانی که در حوزه‌های محدود فعالیت دارند قطعا نهال‌های اصلاح شده و پر بارده را نخواهند شناخت؛ بنابراین اولین پارامتر برای موفقیت در این عرصه آشنایی با متدهای نوین و نهال‌های باکیفیت است که تنها از طریق مطالعه دقیق و علمی می‌توان به این عنوان رسید.

تحقیق و بررسی در منابعی مانند ویکی پدیا، ویکی چگونه، نهالستان پالیز و … می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند تا اطلاعاتتان را بالا ببرید. استفاده از تجارب افراد محقق در این حوزه نیز از راه‌های مختلف ممکن است و باید ارتباط دائمی با این افراد داشته باشید. در ادامه شرحی بر انواع نهال سیب که می‌توانند عامل موفقیت شما در حرفه باغداری باشند خواهیم داشت.

بهترین ارقام نهال سیب در ایران

همانطور که می‌دانید یک نهال با توجه به شرایط مختلف رفتار متفاوتی را رقم می‌زند و باید متناسب با شرایط آب‌وهوایی، خاک، نوع آبیاری، منطقه و … گزینه خوبی را انتخاب کرد. به عنوان مثال شاید نهال سیب فوجی در استان‌هایی از کشور بسیار رشد خوبی داشته باشد اما این دلیل محکمی نیست که حتما در تمام شهرها می‌توان آن را به عنوان برترین محصول در نظر گرفت.

شما برای خرید نهال سی ، گلابی، گیلاس و میوه‌های دیگر لازم است مرکز فروشی را پیدا کنید که تنوع در آن بسیار زیاد باشد. همچنین دانش مشاورین در سطح کشوری بوده و از کم‌وکیف محصولات در سراسر ایران باخبر باشند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه به سایت زیر مراجعه کنید یا روی عبارت خرید نهال سیب از پالیز نهال کلیک کنید و علاوه بر اخذ مشاوره، از تنوع محصولات بهره‌مند شوید:

https://paliznahal.ir/product/pear-seedlings/

رقم گلاب کهنز

از سیب‌های زودرس و البته بسیار پرطرفدار که محصول بومی کشور محسوب می‌شود می‌توان به رقم گلاب کهنز اشاره کرد. شاید برخی از ارقام در رده این محصول قرار بگیرند اما بدون شک فاسدپذیرتر هستند و بارهایی با سایز کوچکتری دارند.

از انواع پایه‌های رویشی برای این رقم استفاده می‌شود که از جمله آنها می‌توان به M7 اشاره کرد. طعم و عطر این محصول در ایران برای همه آشنا است و اغلب در فصول تابستان مهمان خانه‌های هموطنان می‌شود. افراد زیادی در باغات خود این رقم را پرورش داده‌اند و اکنون همه ساله از مزایای آن بهره می‌برند.

رقم لبنان قرمز

از انواع ارقام نهال سیب که در ایران در باغات زیادی کشت می‌شود، لبنان قرمز است که شاید برایتان جالب باشد که بدانید برای اولین بار در کشور آمریکا در سال 1880 برای اولین بار شناخته شده و امروزه در دنیا کاربرد دارد. حاصل این درختان را می‌توان میوه‌های تزیینی به شکل استوانه‌ای کشیده معرفی کرد.

با این که برای پرورش این رقم باید هزینه‌های زیادی در نظر گرفت اما اگر راه صادرات آن را پیدا کنید می‌توانید در این راه موفق شوید. این محصول می‌تواند بسیار پربازده باشد که برای خرید این نهال‌ها می‌توانید به سایت نهالستان پالیز مراجعه کنید.

رقم رندرز

یکی دیگر از نهال‌هایی که صرفه اقتصادی بالایی برای شما می‌تواند داشته باشد، نهال سیب رندرز است. این محصول در برابر آب‌وهوای خشک می‌تواند مقاومت بسیار بالایی از خودش نشان دهد. این رقم نیز برای اولین بر در آمریکا معرفی شده و اکنون در باغات ایران جایگاه بسیار عالی دارد.

درختان رندرز حدودا تا 5 متر می‌توانند ارتفاع داشته باشند و عمر اقتصادی 40 سال برای شما تضمین می‌شود. آبدار بودن، رنگ زرد خاص، مقاومت بالا در برابر آفات و خشکسالی، باردهی 100 تن در هر هکتار و … باعث شده که این محصول نیز در ایران به یک کالای صادراتی پرسود تبدیل شود.

رقم عروس

یکی دیگر از ارقام نهال سیب که باید بیشتر به آن توجه شود، رقم عروس محصولی از کشور هلند است. این محصول این قابلیت را دارد که حتی در دمای 30- درجه نیز ثمره خود را با بهترین کیفیت در معرض نمایش قرار دهد. محبوبیت این نهال در میان باغداران از صادرات آن مشخص می‌شود.

رنگ قرمز، عمر اقتصادی 30 سال، شانس بیشتر برای دورماندن از آفات و بیماری‌ها، آبیاری در هر 10 روز، 50 تن در هر هکتار و … از دیگر ویژگی‌های این نهال‌ها است. برای خرید می‌توانید به سایت نهالستان پالیز که نزدیک به یک قرن تجربه را با خود یدک می‌کشد مراجعه کنید.

رقم آبی

به احتمال زیاد شما نیز با سیب‌های آبی رنگ که جلوه بسیار زیبایی دارند آشنا هستید. آیا تا به حال به پرورش نهال این رقم فکر کرده‌اید و از مزایای آن مطلع هستید؟ زادگاه این رقم از سیب به هند و مالزی نسبت داده می‌شود که هم‌اکنون نیز در هر دو کشور کاشت و برداشت می‌شود.

در کشور مالزی این محصول در هر سال دو بار میوه می‌دهد و به همین دلیل صرفه اقتصادی بالایی دارد. در ایران نیز به پرورش این رقم از نهال‌های سیب پرداخته شده و اکنون در برخی از باغات بهره‌برداری می‌شود. رنگ عالی، زمان مناسب برداشت، عمر اقتصادی تا 30 سال و … حتما می‌تواند توجه شما را نیز به خود جلب کند.

در این مورد توصیه می‌کنیم که حتما به مراجع معتبر مانند نهالستان پالیز مراجعه کنید تا با برترین ارقام کار خود را آغاز نموده و محصولات زیادی را همه ساله برداشت کنید.

قیمت نهال

جای هیچ تردیدی نیست که برای شما نیز قیمت خرید نهال بسیار حائز اهمیت است. قیمت نهال سیب، گلابی، انگور، توت و … همگی به عوامل مختلفی بستگی دارند و باید همه آنها را در نظر بگیرید. همیشه نسبت کیفیت به قیمت را در خریدهای خود در نظر داشته باشید. برای خریدی مطمئن و با قیمت مناسب ما به شما مجموعه پالیز را معرفی می‌کنیم.

ارقام ثروت‌آفرین نهال سیب را از کجا می‌توان تهیه کرد؟

با توجه به اکثر نهال‌ها اصلاح شده هستند و برای باغداری اقتصادی در نظر گرفته شده‌اند، نمی‌توان آنها را از هر مجموعه‌ای تهیه کرد. یکی از برترین مراجعی که در این زمینه فعالیت دارد و به تمام مناطق ایران تسلط کافی دارد، نهالستان پالیز است. جهت مشاهده وبسایت پالیز عبارت (پالیز نهال) در گوگل جستجو کنید و وارد وبسایت معتبر پالیز نهال شوید.

شما می‌توانید از طریق شماره تلفن‌های مندرج در سایت با مشاورین تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد خرید نهال سیب از آنها بگیرید. برای رشد و پیشرفت باید از تجربه‌های افراد کارکشته استفاده کرد و آینده درخشانی داشت.آ‌آ

www.paliznahal.ir