باکتری E. Coli در گوشت علت بروز بسیاری از عفونت های مجاری ادرار به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  باکتری E. Coli در گوشت علت بروز بسیاری از عفونت های مجاری ادرار  به گزارش خبرنگار هاریکا به نقل از هلث دی نیوز، عفونت دستگاه ادراری بسیار شایع است و بیش از نیمی […]

باکتری E. Coli در گوشت علت بروز بسیاری از عفونت های مجاری ادرار

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  باکتری E. Coli در گوشت علت بروز بسیاری از عفونت های مجاری ادرار  به گزارش خبرنگار هاریکا به نقل از هلث دی نیوز، عفونت دستگاه ادراری بسیار شایع است و بیش از نیمی از زنان حداقل یک بار در زندگی خود به آن مبتلا می‌شوند. اکثریت قریب به اتفاق این عفونت‌ها از طریق باکتری E. coli ایجاد می‌شود.
اگر چه E. coli ممکن است بیشتر به دلیل شیوع مسمومیت‌های غذایی شناخته شود، اما اکثر گونه‌های باکتری در واقع بی ضرر هستند. در واقع، E. coli به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از باکتری‌های مفید که میکروبیوم بدن را تشکیل می‌دهند، در روده انسان زندگی می‌کند.
با این حال، گاهی اوقات، زمانی که E. coli ساکن روده وارد مدفوع می‌شود، می‌تواند به دستگاه ادراری رفته و باعث عفونت دستگاه ادراری شود.
«لنس پرایس»، نویسنده این مطالعه و میکروبیولوژیست و استاد دانشگاه جورج واشنگتن، گفت: «حداقل این باکتری منبع بیشتر عفونت‌های ادراری است.»
تیم پرایس شواهد ژنتیکی یافتند که نشان می‌دهد برخی از عفونت‌های ادراری ناشی از E. coli موجود در مرغ، بوقلمون و گوشتی است که مردم از فروشگاه‌های مواد غذایی می‌خرند.
محققان تخمین زدند که حدود ۸ درصد از عفونت‌های ادراری ناشی از E. coli را می‌توان در یک منبع غذایی ردیابی کرد.
به گفته محققان، عفونت‌های ادراری به ویژه در میان زنان شایع است، که ۳۰ برابر بیشتر از مردان به آن مبتلا می‌شوند. زنان عمدتاً به دلیل آناتومی آسیب‌پذیر هستند: دهانه مجرای ادرار در نزدیکی مقعد قرار دارد و باعث می‌شود E. coli راحت‌تر راه خود را به مجرای ادرار پیدا کند.
در بیشتر موارد، عفونت‌های ادراری در مثانه رخ می‌دهند و علائمی مانند تکرر ادرار، سوزش در هنگام ادرار و درد زیر شکم ایجاد می‌کنند. در تعداد کمی از موارد، عفونت‌های ادراری در صورت انتشار به کلیه‌ها یا خون منجر به عفونت‌های جدی تر و حتی تهدید کننده جان می‌شوند.
این مطالعه که اخیراً منتشر شد، اولین موردی نیست که نشان می‌دهد E. coli از طریق غذا در عفونت‌های ادراری نقش دارد. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۰۵ به این نتیجه رسید که شیوع عفونت ادراری در چند ایالت، احتمالاً ناشی از مواد غذایی آلوده با “منشأ حیوانی” بوده است. امیدوارم براتون خبر   باکتری E. Coli در گوشت علت بروز بسیاری از عفونت های مجاری ادرار براتون مفید بوده باشه

 
2023-04-03 02:36:17